در حال بارگذاری ...
  • تکمیل زیرسازی راه‌آهن میانه - بستان‌آباد

    این خط ریلی فاصله پایتخت تا شهر تبریز را ۱۱۴ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند و زمان سفر را ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد : با تکمیل زیرسازی راه‌آهن میانه - بستان‌آباد ، عملیات بالاست‌ و ریل گذاری یک خط از این محور نیز به عنوان یکی از ۵ طرح اولویت دار ریلی انجام شده است .

    خیراله خادمی ضمن اعلام این خبر توضیح داد : زیرسازی راه‌آهن میانه - بستان‌آباد تکمیل شده ، عملیات بالاست و ریلگذاری یک خط از این محور نیز انجام شده و عملیات قشر دوم بالاست نیز در ۶۴ کیلومتر از این محور به اتمام رسیده است .

    خادمی طول این خط‌ریلی را ۱۳۴ کیلومتر اعلام و عنوان کرد : این محور دارای ۳ ایستگاه اصلی است و ۴ هزار و ۱۴۲ متر تونل و هزار و ۱۵۴ متر پل خاص دارد که این ارقام نشان از صعوبت عملیات اجرایی در این منطقه کوهستانی دارد . عملیات اجرایی سه ایستگاه درجه دو در شهر‌های زاویه ، نقلان و شهریار نیز تکمیل شده و ایستگاه بستان‌آباد هم با پیشرفت فیزیکی ۳۱ درصد در حال اجرا است که در موعد مقرر تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات اجرایی ادامه این مسیر ریلی خاطرنشان کرد : از ایستگاه بستان‌آباد تا باسمنج نیز ۳۰ کیلومتر است که زیرسازی ۱۳ کیلومتر تکمیل و برنامه‌ریزی شده است تا ۱۷ کیلومتر باقی‌مانده نیز تا پایان سال به اتمام برسد .

    خادمی درباره جزییات عملیات اجرایی در این محدوده اظهار داشت : اجرای پنج دستگاه پل خاص به طول ۸۵۰ متر در فاصله بستان‌آباد تا باسمج در حال پیگیری است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ورق‌های خاص عرشه‌ این پل‌ها خریداری و اجرایی خواهد شد .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بهره‌برداری این خط ریلی را برای استان آذربایجان شرقی بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت : این خط ریلی فاصله پایتخت تا شهر تبریز را ۱۱۴ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند و زمان سفر را ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد . 




    مطالب مرتبط

    از ۴۷۰ کیلومتر هدف‌گذاری ساخت و توسعه آزادراه در کشور ؛ امسال آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر ، منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده است و آزادراه منجیل - رودبار نیز به طول هشت کیلومتر آماده بهره‌برداری است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در افتتاحیه پانزدهمین همایش قیر ، آسفالت و ماشین آلات گفت امسال ...

    |

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    نظرات کاربران