در حال بارگذاری ...
  • ۱/۷ درصد بزرگراه‌های کشور سهم استان سیستان و بلوچستان

    در سال ۹۲ سهم استان از بزرگراه‌های کشور ۱۱ درصد بود که با اقدام‌های انجام شده ارتقاء پیدا کرده اما هنوز هم کم است و ۳ هزار و ۹۲۴ میلیارد تومان برای ساخت بزرگراه در استان اعتبار لازم است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت : فقط ۲۶۴ کیلومتر از راه های استان بزرگراه است که ۱/۷ درصد بزرگراه‌های کشور را شامل می شود .

    مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت : کل راه‌های کشور ۲۸۸ هزار و ۸۸۹ کیلومتر و سهم سیستان و بلوچستان از این راه‌ها ۲۲ هزار و ۲۹۰ کیلومتر است ، این استان بیشترین طول راه‌های کشور را دارد اما شاخص‌های آن نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است .

    وی با بیان اینکه ۱/۷ درصد بزرگراه‌های کشور سهم این استان است ، اظهار کرد : بر اساس استانداردها به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر راه ۲۰ کیلومتر باید بزرگراه باشد اما در سیستان و بلوچستان فقط ۴ کیلومتر بزرگراه به ازای ۱۰۰ کیلومتر راه وجود دارد . در سال ۹۲ سهم استان از بزرگراه‌های کشور ۱/۱ درصد بود که با اقدام‌های انجام شده ارتقاء پیدا کرده اما هنوز هم کم است و ۳ هزار و ۹۲۴ میلیارد تومان برای ساخت بزرگراه در استان اعتبار لازم است .

    وی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان برای احداث بزرگراه‌های استان هزینه شده است ، تصریح کرد : برای رسیدن استان به میانگین کشوری در شاخص‌های مربوط به راه‌ها، تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است .

     




    مطالب مرتبط

    با مساعد شدن شرایط آب و هوایی پروژه های شهرستان با جدیت دنبال خواهد شد تا درصد بهره مندی مردم ورزقان بیش از پیش افزایش یابد .

    |

    با توجه به قطب اقتصادی بودن این استان‌ و توسعه اقتصاد دریایی در کریدور جنوب و نقش عمده درآمد جنوب شرق از این استان‌ ، ساخت بزرگراه ضرورتی انکارناپذیر است بنابراین تکمیل هر چه سریعتر باند دوم در این منطقه می‌تواند در تسهیلات و برقراری ترافیک ایمن و توسعه گردشگری و کاهش تلفات ...

    |

    آنچه در چهار سال اخیر از سوی مدیران حوزه راه در سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار گرفته تداوم نهضت راهسازی ، چانه زنی برای گرفتن اعتبارات عمرانی بیشتر و ایجاد تحول در اعتبارات اندک و قطره چکانی است که نتیجه مثبت آن در توسعه شبکه بزرگراهی استان قابل مشاهده است .

    |

    نظرات کاربران