در حال بارگذاری ...
  • استفاده از رویه حفاظتی فوگ سیل برای اولین بار در راه های استان زنجان

    استفاده از فن‌آوری‌های نوین در اجرای آسفالت می‌تواند از هزینه بسیار زیادی که سالانه در اثر تعمیر و بازسازی بخش‌های فرسوده آسفالت به کشور تحمیل می‌شود ، جلوگیری کند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از برنامه‌ریزی اجرای رویه حفاظتی فوگ سیل برای ۱۲۰ کیلومتر - باند از محورهای مواصلاتی استان زنجان در سال جاری خبر داد .

    ایرج دست‌نشان با اعلام این خبر گفت : استفاده ۲۵ هزار مترمربع فن‌آوری نوین ژئو سنتیک جهت افزایش طول عمر آسفالت در محورهای مواصلاتی استان نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد و امیدوار هستیم با تخصیص اعتبارات کافی این امر در سال ۹۷ به طور کامل محقق شود .

    وی با اشاره به اینکه رویه حفاظتی فوگ سیل یکی از انواع آسفالت‌های حفاظتی است و یکی از مهمترین روش‌های پیشگیری در نگهداری راه‌ها محسوب می‌شود ، افزود : اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان موفق شد در سال ۹۶، این رویه حفاظتی را برای اولین بار در استان زنجان و در محور زنجان - بیجار مورد استفاده قرار دهد .

    دست‌نشان تصریح کرد : این روش باعث افزایش عمر آسفالت به میزان سه تا پنج سال می‌گردد هزینه تمام شده فوگ سیل حدود یک‌دهم آسفالت گرم است . استفاده از فن‌آوری‌های نوین در اجرای آسفالت می‌تواند از هزینه بسیار زیادی که سالانه در اثر تعمیر و بازسازی بخش‌های فرسوده آسفالت به کشور تحمیل می‌شود ، جلوگیری کند .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸/۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده در حال خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می‌باشند .

    |

    ۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

    |

    در سال‌های اخیر مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه احداث راه‌های روستایی ، حفظ زیرساخت‌های راه ، اصلاح رویه راه‌ها ، حمل‌ونقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند .

    |

    پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان و پایانه مرزی جلفا مرز مشترک ایران و آذربایجان(جمهوری خودمختار نخجوان) بوده و در شهرستان جلفا در شمال استان آذربایجان شرقی قرار گرفته‌اند .

    |

    طرح بازسازی پل توسط مشاور تهیه و در اولین فرصت مناقصه لازم جهت تعیین پیمانکار برگزار و مراحل بعدی بازسازی نیز انجام خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران