در حال بارگذاری ...
  • احتمال ورود چند فروند هواپیمای ATR تا سه ماه آینده

    شرکت فرانسوی – ایتالیایی ای. تی. آر اعلام کرده است که تعدادی هواپیما می‌تواند در طول سه ماه آینده به ایران ایر تحویل دهد و در حال تامین اعتبارات برای تحویل هواپیماهای ای. تی.آر هستیم .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل با بیان اینکه در طول سه ماه آینده ATR چند فروند هواپیما به ایران تحویل می‌دهد ، گفت : تکلیف قراردادهای خرید هواپیما تا دو هفته دیگر روشن می‌شود .

    اصغر فخریه کاشان درباره آمادگی ایرباس برای تحویل هواپیما به ایران در ۹۰ روز آینده ، گفت : هنوز نمایندگان ایرباس درباره آمادگی خود برای تحویل هواپیما طی ۹۰ روز آینده به طور رسمی به ما چیزی اعلام نکرده‌اند .

    وی با بیان اینکه ایرباس درخواست مذاکره با ایران را دارد ، افزود : مذاکره با شرکت‌های هواپیماساز طرف قرارداد با ایران به سه منظور انجام می‌شود اول اینکه قراردادهایمان در شرایط جدید تعیین تکلیف شود . دومین موضوع مذاکره ، نحوه تحویل هواپیما در شرایط جدید است و سوم اینکه در طول سه ماه آینده قطعات و خدمات مورد نیاز را از طرف‌های قرارداد دریافت کنیم .

    عضو ارشد تیم مذاکره کننده خرید هواپیماهای جدید با بیان اینکه به زودی درباره این سه موضوع با شرکت‌های طرف قرارداد وارد مذاکره می‌شویم ، ادامه داد : مدیران ایران ایر در حال انجام مقدمات شروع مذاکرات برای شرایط جدید هستند .

    فخریه کاشان از احتمال ورود چند فروند هواپیمای جدید ای.تی.آر خبر داد و گفت : شرکت فرانسوی – ایتالیایی  ای. تی. آر اعلام کرده است که تعدادی هواپیما می‌تواند در طول سه ماه آینده به ایران ایر تحویل دهد و در حال تامین اعتبارات برای تحویل هواپیماهای ای. تی.آر هستیم .

    وی با تاکید بر اینکه اولویت اول روشن کردن تکلیف قراردادهای موجود با شرکت‌های اروپایی ایرباس و ای. تی. آر است ، ادامه داد : یکی از خواسته هایمان از شرکت‌ها این است که قراردادهای موجود معتبر باقی بمانند . شرکت‌های اروپایی هم برای برآورد این خواسته ما به دنبال چاره‌جویی و راه حل هستند .

    مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خروج از قرارداد فروش هواپیما به ایران در اختیار ایرباس نیست و تصمیمی است که دولت‌ها می‌گیرند ، اظهار داشت : تمام ریسک‌های خروج ایرباس از قرارداد را پیش بینی کرده بودیم که اگر ایرباس بخواهد از قرارداد خارج شود متحمل پرداخت خسارت و جریمه به ایران ایر شود و در هر شرایطی آسیبی به پول ایران وارد نشود . تمام این موضوعات در قرارداد با ایرباس پیش بینی شده بود. اما اینکه دولت ها بخواهند از برجام خارج شوند در اختیار ما نیست .

    فخریه کاشان تاکید کرد : ما یک قرارداد تجاری منعقد کردیم و طرف قرارداد ما یک شرکت است و نه دولت . همانطور که ما نمی‌توانیم از طرف دولت ایران چیزی را تعهد کنیم این شرایط برای آنها هم وجود دارد .

    وی درباره تصمیم گیری در شرایط جدید برای قراردادهای خرید هواپیماهای جدید اظهار داشت : در ابتدا باید تکلیف‌مان را با شرکت‌های اروپایی روشن کنیم . باید توجه داشته باشیم که این مشکل را نه ایرباس و نه ای. تی. آر ایجاد نکرده‌اند این مشکل را دیوانه‌ای به نام ترامپ ایجاد کرده است و حالا اروپایی‌ها به دنبال راهکارهایی برای جبران این تصمیم دولت آمریکا هستند . تا دو هفته آینده تکلیف قراردادهای خرید هواپیماهای جدید با شر کت‌های اروپایی روشن می‌شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، شمس الدین فرزادی پور ، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با موضوع اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در ...

    |

             

    |

    در حال حاضر ناوگان ATR هما به صورت هفتگی به نقاط پروازی کرمانشاه ، سقز ، بجنورد ، مراغه ، پارس آباد ، گرگان ، دزفول ، ایلام ، خوی ، رشت ، ساری ، رامسر ، یزد ، اردبیل ، اصفهان ، بندرعباس به بوموسی ، لامرد به شیراز و شیراز به بندرعباس و بالعکس پرواز می‌کنند .

    |

             

    |

    امکانات و دانش در ایران برای تعمیر و نگهداری هواپیما و سیستم‌های فرودگاهی وجود دارد و در حال حاضر کشورهایی از آمریکای لاتین و آسیا هواپیماهای خود یا موتور آن را برای تعمیر به ایران می‌آورند و در کشورمان این کار انجام می‌شود .

    |

    نظرات کاربران