در حال بارگذاری ...
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای تامین ارز شرکت های هواپیمایی

    شرکت های هواپیمایی داخلی در مورد تامین و انتقال ارز بابت مصارف ارزی مربوط به خرید هواپیما ، موتور ، قطعات مورد نیاز هواپیما ، هزینه تعمیر و نگهداری می توانند با هماهنگی لازم با بانک عامل و مطابق مقررات ، نسبت به تامین ارز و حواله آن‌ها اقدامات لازم از سوی بانک را انجام دهند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، بانک مرکزی تاکید کرد : تمهیدات لازم برای تامین ارز شرکت‌های هواپیمایی فراهم شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد .

    بانک مرکزی در خصوص تامین ارز شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد : تمهیدات لازم برای تامین ارز شرکت های هواپیمایی فراهم شده است .

    در توضیحات بانک مرکزی آمده است : بند ۴ سیاست‌های جدید ارزی بابت مصارف ارزی خدماتی مورد نیاز متقاضیان تصریح کرده است که «تأمین و انتقال ارز بابت هزینه‌های سوخت ، ناوبری ، هندلینگ ، لندینگ ، حقوق خدمه خارجی پس از اخذ تعهد از مدیر عامل و مدیر امور مالی شرکت هواپیمایی ایرانی اعم از دولتی و غیردولتی ، مبنی بر ارائه صورتحساب‌های مربوطه ظرف مدت شش‌ماه بلامانع است.»

    همچنین بر اساس نامه عمومی ابلاغی طی شماره ۵۰۸۹۲‌‏/۹۷ مورخ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ علاوه بر مصارف ارزی تعیین شده در بند (۴) بخشنامه تامین مصارف ارزی خدماتی ، تأمین و انتقال ارز بابت سایر مصارف ارزی مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی داخلی شامل عوارض خدمات فرودگاهی ، سیمیلاتور ، حق مأموریت پرسنل ، حق عضویت سیتا ، حق عضویت یاتا ، هزینه عبور از فضای کشورهای خارجی و هزینه پرواز تحت لیسانس شرکت‌های خارجی امکان‌پذیر شده است .

    ضمناً بر اساس رونوشت نامه عمومی یادشده ، شرکت های هواپیمایی داخلی در مورد تامین و انتقال ارز بابت مصارف ارزی مربوط به خرید هواپیما ، موتور ، قطعات مورد نیاز هواپیما ، هزینه تعمیر و نگهداری می توانند با هماهنگی لازم با بانک عامل و مطابق مقررات ، نسبت به تامین ارز و حواله آن‌ها اقدامات لازم از سوی بانک را انجام دهند .

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

    |

    شرکت‌های هواپیمایی در چارچوب آیین‌نامه حقوق مسافر باید تمهیدات لازم را در صورت بروز تاخیر پروازها برنامه‌ریزی کنند و نمایندگانشان برای پاسخگویی در ترمینال‌ها حضور داشته باشند .

    |

    بدون‌شک خدمت به مسافران را وظیفه خود می‌دانیم اما رفتار برخی مسافران در مواقعی چون پیاده نشدن از هواپیما برای اعتراض به تاخیر پرواز یک جرم مسلم است که مانع خدمت‌رسانی به سایر مردم می‌شود . در همین راستا با تعامل با دستگاه‌های قضایی و رسانه‌ها می‌توان ضمن جرم انگاری و ...

    |

    ‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

    |

    با دو برابر شدن ترافیک مسافران تا سال ۲۰۴۰ بهینه‌سازی و بهبود فرآیندهای فرودگاهی باید ادامه یابد . بررسی اسناد سفر مسافران یکی از کارهای وقت گیر است که به اتوماسیون بیشتر نیاز دارد. علاوه بر این ، ویژگی‌های جدید این سامانه نیز نقش اساسی در حمایت از صنعت در حرکت به سمت سفرهای ...

    |

    نظرات کاربران