در حال بارگذاری ...
  • پرده برداری شرکت تویوتا از نسخه‌ی نهایی اتوبوس هیدروژنی Sora

    قرار است اوایل سال ۲۰۱۹ ، دو دستگاه اتوبوس هیدروژنی تویوتا Sora به تولید رسیده به صورت آزمایشی در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی شهر توکیو قرار داده شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، اتوبوس هیدروژنی تویوتا Sora معرفی شد . تویوتا برای تولید این اتوبوس از خودرو هیدروژنی تویوتا میرای الگو گرفته است و می‌تواند مسیری تا حداکثر ۲۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل بپیماید .

    شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا سرانجام از نسخه‌ی نهایی اتوبوس هیدروژنی Sora پرده برداری کرد . این اتوبوس که درست همانند خودرو سدان تویوتا میرای از سیستم محرک هیدروژنی استفاده می‌کند ، قرار است در سیستم حمل و نقل عمومی توکیو مورد استفاده قرار گیرد .

    در حالی که دانشمندان خبر از اتمام ذخایر نفتی و گازی در آینده‌ای نزدیک می‌دهند ، در اینجا آلودگی هوای ناشی از تکثیر سوخت‌های فسیلی در اتومبیل‌ها و کارخانه‌های صنعتی نیز معضل بزرگی است که خودروسازان را به فکر انداخته تا بیش از گذشته به فکر تولید اتومبیل‌هایی با سوخت پاک و انرژی تجدید پذیر بیافتند .

    البته در حال حاضر قضیه‌ی مدت زمان شارژ زیاد این وسایل نقلیه به سد بزرگی برای افزایش استفاده از آن‌ها تبدیل شده است ، اما شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان در حال دستیابی به روش‌هایی هستند که بتواند خیلی سریع مخزن سوخت خودرو را پر کرد و در عین به صرفه بودن، انرژی پاک را نیز تولید کند . یکی از این گزینه‌ها ، سوخت هیدروژنی است که می‌تواند تمامی نیازهای یک خودرو را نیز تامین کند .

    در حال حاضر شرکت‌های مختلفی بر روی خودروهایی با سوخت هیدروژنی کار می‌کنند که یکی از آن‌ها نیز شرکت ژاپنی تویوتا است . این شرکت که با تولید خودرو سوخت هیدروژنی تویوتا میرای به ناوگان توسعه دهندگان این تکنولوژی پیوسته است ، حالا به دنبال استفاده از آن در سایر محصولات خودش است . در همین راستا آن‌ها به تازگی از یک اتوبوس مجهز به سیستم محرک هیدروژنی به نام “Sora” پرده برداری کرده‌اند .

    قرار است اوایل سال ۲۰۱۹ ، دو دستگاه اتوبوس هیدروژنی تویوتا Sora به تولید رسیده به صورت آزمایشی در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی شهر توکیو قرار داده شود . هدف نهایی تویوتا تکمیل این پروژه هیدروژنی تا پیش از برگزاری مسابقات المپیک تابستانه توکیو و تولید حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای استفاده در سیستم حمل و نقل عمومی شهر توکیو است تا بدون تولید هرگونه آلاینده به جابجایی گردشگران پرتعدادی که برای تماشای این مسابقات به ژاپن سفر می‌کنند ، بپردازد .

    مشخصات فنی اتوبوس هیدروژنی تویوتا Sora

    تویوتا برای تولید این اتوبوس از سیستم محرک خودرو میرای خود ، اما در ابعاد و اندازه‌هایی بزرگ‌تر الگو گرفته است . این سیستم متشکل از یک پیشرانه هیدروژنی و دو پیشرانه الکتریکی ۱۱۳ کیلووات ساعتی از نوع سنکرونیز الکتریم AC است که قادر به توان تولید ترکیبی ۳۰۶ اسب بخار و گشتاور ۶۷۰ نیوتن‌متر است . تویوتا یک مخزن سوخت ۶۰۰ لیتری را نیز برای اتوبوس هیدروژنی تویوتا Sora در نظر گرفته است و انرژی مورد نیاز آن نیز توسط باتری‌هایی با ظرفیت ۲۳۵ کیلووات ساعتی تامین می‌شود . این اتوبوس ۱۰.۵ متر طول داشته و با هر بار شارژ‌ کامل حداکثر تا ۲۰۰ کیلومتر را می‌پیماید .




    مطالب مرتبط

    روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

    |

    رعایت موارد ایمنی از سوی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری مانند پرهیز جدی از ادامه سفر در صورت خستگی و خواب‌آلودگی و موکول کردن آن به پس از زمان استراحت کافی و عدم استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی برای جلوگیری از وقوع تصادفات احتمالی بسیار اهمیت دارد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افزایش یک درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با اعلام رفع ۴۱۲ نقطه پرخطر جاده‌ای در سراسر کشور از برنامه دولت برای تامین ۵ هزار اتوبوس بین شهری ...

    |

    افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی ، برقراری خطوط فوق‌العاده ، نظارت بر قیمت‌ها و ارائه خدمات رفاهی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی از جمله این تمهیدات محسوب می شود .

    |

    نظرات کاربران