در حال بارگذاری ...
  • انعقاد قراردادهای فاینانس دو منظوره برای پروژه های فرودگاهی

    دو منظوره به این معنا که اگر فاینانس به اجرا رسید ، قرارداد پروژه‌هایمان را بر این اساس منعقد و منابع خود را به سمت پروژه‌های دیگر گسیل کنیم و اگر فاینانس نهایی نشد طرح‌های اصلی ما آسیب نبینند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه قراردادهای فاینانس دو منظوره منعقد شدند تا هیچ آسیبی به پروژه های فرودگاهی در شرایط برگشت تحریم‌ها وارد نشود ، گفت : همیشه با فشار قدرت‌های محلی برای ساخت فرودگاه‌ها در شهرهای مختلف مواجه هستیم .

    رحمت الله مه آبادی درباره میزان جذب فاینانس در دوره برجام اظهار داشت : از سوی برخی از شرکت‌های اروپایی پیشنهادهایی برای فاینانس پروژه‌ها وجود داشت اما محدودیت‌های فینانس هزینه‌ها را افزایش می‌داد . نکته‌ای که در جذب فاینانس‌ها وجود دارد این است که فاینانس ما را محدود می‌کند به خرید تجهیزات از آن کشور . این در حالی است که ما در فرودگاه‌ها باید از بهترین سامانه‌ها استفاده کنیم و این محدودیت خرید تجهیزات در قالب فاینانس مشکلاتی را ایجاد می‌کند .

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد : بحث انعقاد قرارداد فاینانس برای خرید تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری از یکی از کشورهای اروپایی به ارزش ۷۰ میلیون یورو مطرح بود که این قرارداد هم به صورت دو منظوره تنظیم شد . دو منظوره به این معنا که اگر فاینانس به اجرا رسید ، قرارداد پروژه‌هایمان را بر این اساس منعقد و منابع خود را به سمت پروژه‌های دیگر گسیل کنیم و اگر فاینانس نهایی نشد طرح‌های اصلی ما آسیب نبینند .

    این مقام مسئول همچنین درباره مشکلات پیش رو در صنعت فرودگاهی از جمله خواسته مقامات مبنی بر ساخت فرودگاه اظهار داشت : همیشه با فشار قدرت‌های محلی برای ساخت فرودگاه‌ها در شهرهای مختلف مواجه هستیم البته علاقه مقامات محلی به ساخت فرودگاه‌ها می‌تواند یک فرصت باشد .

    وی گفت : زمانی که در کمیته تشخیص مصلحت نظام حضور داشتم ، بررسی‌هایی انجام شد که ریشه ایجاد بسیاری از فرودگاه وجود نگرانی‌هایی در شرایط بروز حوادث غیرمترقبه بودند مانند فرودگاه بم که توانست در امداد رسانی بسیار موثر باشد . اما برای این موضوع هم نیازی به ایجاد فرودگاه نیست و می توانستیم نسبت به ایجاد «استریپ ها» اقدام کنیم . با این رویه می‌توانستیم ۳۵۰ استریپ داشته باشیم . معتقدم یک طرح ملی منسجم که مبتنی بر نیاز سنجی اقتصادی کشور باشد مبنای ایجاد فرودگاه‌ها نبوده است .

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با تاکید بر اینکه در عین حال بسیاری از فرودگاه‌هایی هم که ایجاد شده توانسته به توسعه آن منطقه و شهر کمک کند ، گفت : یکی از اهداف کشور سرعت بخشی به توسعه است و شاید یکی از اندیشه‌هایی که منجر به ساخت فرودگاه‌ها شده این بوده که رشد اقتصاد را سرعت دهد که با این رویکرد ، تحقق اهداف اجتماعی هم در نظر گرفته شده است . البته این فرودگاه ها ، فرودگاه های سوددهی نخواهد بود . در حال حاضر هم تقاضاهای بسیار زیادی برای ساخت فرودگاه‌ها در شهرهای مختلف وجود دارد که باید مدیریت شوند .




    مطالب مرتبط

    پروازهای فرودگاه سیرجان به دلیل انجام عملیات عمرانی در بخش میانی باند تعطیل شده بود اما با توجه به پیشرفت پروژه پس از انجام بخشی از لایه آسفالت بیندر ، از دی‌ماه پروازهای این فرودگاه به مقصد تهران از سر گرفته می‌شوند و مجدد در اوایل سال آتی برای اجرای لایه آسفالت توپکا حدود ۲ ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت : برگزاری همایش زمینه‌ای برای ارتقا همدلی و همگرایی بیشتر به منظور دستیابی به اهداف و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل عمران و توسعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از بهره برداری از پروژه های فرودگاه آبادان در آینده ای نزدیک ...

    |

    فرودگاه‌های اهواز ، ساری ، یزد ، کرمان ، رشت ، اردبیل ، تبریز ، زنجان ، شیراز ، مشهد ، اصفهان ، زاهدان ، بندرعباس ، بیرجند ، ارومیه ، بوشهر ، گرگان و همدان به‌عنوان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) ، قشم و چابهار به‌عنوان فرودگاه‌های ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مسئول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از انجام ۱۹ هزار و ۴۷۸ پرواز در ۵۶ فرودگاه تحت مالکیت این شرکت حد ...

    |

    نظرات کاربران