در حال بارگذاری ...

تشریح جزئیات برگزاری مانور آدم به دریا و اطفاء حریق در بندر خرمشهر

در تعطیلات نوروزی سال جاری تیم جستجو و نجات دریایی بندر خرمشهر با آمادگی کامل و به صورت شبانه روزی در رودخانه های اروند و کارون اقدام به گشت های منظم دریایی کردند و با تلاش این تیم خوشبختانه هیچ حادثه دریایی در این دو رودخانه گزارش نشد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از برگزاری مانور آدم به دریا و اطفاء حریق در اسکله خدماتی بندر خرمشهر خبر داد .

مهدی فراهانی ارزیابی و ارتقاء سطح آمادگی و توانمندی نیروهای جستجو و نجات بندر خرمشهر هنگام بروز سوانح دریایی را از جمله اهداف برگزاری این مانور برشمرد . این مانور با مشارکت نیروهای جستجو و نجات ، اطفاء حریق دریایی ، آتش نشانی بندر خرمشهر و توسط ۲ فروند یدک کش و ۲ فروند قایق انجام شد .

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص جزئیات برگزاری این مانور گفت : پس از اعلام پیام اضطرار به مرکز جستجو و نجات فرعی بندر خرمشهر مبنی بر وقوع حریق در یک فروند شناور و سقوط سه خدمه آن به رودخانه ، نیروهای جستجو و نجات این اداره کل به محل حادثه اعزام شدند . پس از اطفای حریق توسط شناور آتشخوار و یدک کش خلیج فارس و نجات ۲ خدمه از آب توسط قایق های جستجو و نجات ، تیم غواصی مستقر در اسکله خدماتی برای جستجوی نفر سوم اعزام شدند .

به گفته وی پس از نجات نفر سوم و انتقال آن توسط آمبولانس به بیمارستان ، مانور مذکور پایان یافت .

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به برگزاری مانور مقابله با آلودگی نفتی در هفته گذشته ، یادآور شد : در تعطیلات نوروزی سال جاری تیم جستجو و نجات دریایی بندر خرمشهر با آمادگی کامل و به صورت شبانه روزی در رودخانه های اروند و کارون اقدام به گشت های منظم دریایی کردند و با تلاش این تیم خوشبختانه هیچ حادثه دریایی در این دو رودخانه گزارش نشد .




مطالب مرتبط

این طرح از ۲۴ اسفند‌ماه آغاز و تا ۲۴ فرودین سال آینده در محدوده رودخانه کارون از ابتدای دهانه کارون تا انتهای پل آزادی (قدیم) انجام خواهد شد .

|

با توجه به موقعیت استراتژیک بندر خرمشهر و نزدیکی به بازار کشور‌های حاشیه خلیج فارس و با هدف کاهش هزینه‌های حمل و توسعه صادرات برای اولین بار در منطقه ، ایرانول موفق به ارسال محصولات صادراتی خود از بندر خرمشهر شد .

|

با انهدام این کالاها ، بیش از ۱۵ هزار متر و به میزان یک پنجم از فضای اشغال شده در انبارها ، آزاد شد . با آزاد شدن این فضای اشغال شده ، دیگر مشکلی برای نگهداری کالا در انبارهای مسقف بندر خرمشهر وجود ندارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک ، علی عسکری مدیر بندر و دریانوردی خرمشهر به تشریح فرصت بندر در حال احداث ...

|

بندر خرمشهر ظرفیت سالانه ۱۱ میلیون تن را دارد که این به معنای وجود ظرفیت و پتانسیل گسترده در این بندر تجاری است .

|

نظرات کاربران