در حال بارگذاری ...
  • بهسازی و آسفالت ۱۴۴ کیلومتر از راه های آذربایجان غربی در سال جاری

    در حال حاضر ۲۱ پروژه ساخت بزرگراهی ، راه‌های اصلی و فرعی به طول ۳۲۲ کیلومتر در محورهای ارتباطی استان فعال است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : امسال ۱۴۴ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان در صورت تأمین ۴۸۰ میلیارد ریال بهسازی و آسفالت خواهند شد .

    میرعبداله حسینی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان با اعلام این خبر گفت : امسال ۱۶ پروژه برای ایمن‌سازی ۶۲ کیلومتر در جاده‌های بزرگراهی ، اصلی و فرعی استان پیشنهاد شده است .

    میرعبداله حسینی ، ایمن‌سازی ورودی شهرهای شاهین‌دژ ، تکاب ، مهاباد و ساماندهی تقاطع‌های ماکو ، حیدرآباد و محمدیار را از جمله این پروژه‌ها عنوان کرد و ادامه داد : طرح‌های احداث بزرگراه ارومیه - سرو ، تعریض و بهسازی محور پلدشت - مرگنلر و تکمیل محورهای اصلی خوی - فیرورق و چالدران - آواجیق را از دیگر پروژه‌های پیشنهادی است .

    وی به ساماندهی خروجی شهرهای پیرانشهر ، میاندوآب به سمت شاهین‌دژ و ساماندهی گردنه قره‌تپه اشاره کرد و افزود : ۴۵۶ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌های پیشنهادی اعتبار مورد نیاز است . امسال بهسازی و آسفالت ۸۱ کیلومتر راه روستایی در اولویت نخست حوزه راه روستایی قرار گرفته است .

    حسینی با اعلام اینکه ۲۴ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌های راه روستایی اعتبار مورد نیاز است ، اظهار کرد : بهسازی و آسفالت محور نورالدین – کوره - مژیک - پیرگل به طول ۱۹ کیلومتر در شهرستان ارومیه از جمله پروژه‌های پیشنهادی حوزه راه روستایی است .

    در حال حاضر ۲۱ پروژه ساخت بزرگراهی ، راه‌های اصلی و فرعی به طول ۳۲۲ کیلومتر در محورهای ارتباطی استان فعال است .




    مطالب مرتبط

    در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

    |

    کوه بری ، ترانشه‌زنی و تامین عرض مورد نیاز به طول بیش از ۶ کیلومتر و حجم تقریبی ۷۰ هزار مترمکعب از این محور توسط شرکت سیمین معدن چرلانقوش در حال انجام است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از رشد ۵۵ درصدی ترانزیت و به نتیجه رسیدن اقدامات دولت سیزدهم در این زمینه خبر داد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی وساخت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : مشکلات و مسایل اجرای پنج پروژه مهم راهسازی در کمیته فنی این ...

    |

    بیشترین حجم عملیات انجام گرفته در پروژه های دهه فجر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مربوط به بهسازی و روکش آسفالت ، درزگیری ، لکه گیری راه های اصلی و شریانی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان است .

    |

    نظرات کاربران