در حال بارگذاری ...

لزوم توجه ویژه‌ به حمل و نقل جاده‌ای و رویدادهای آن

۶۰۰ هزار راننده در بخش حمل و نقل جاده‌ای اشتغال دارند که البته نوسازی ناوگان مینی‌بوس طی چند سال گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته بود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مراسم تحویل ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس از محل طرح نوسازی و اشتغال‌زایی با وام ۴ درصد با حضور معاون وزیر و راه شهرسازی و رئیس صندوق کارآفرینی امید آغاز شد .

صبح دیروز مراسم تحویل ۵۰۰ دستگاه مینی بوس ایسوزو از محل طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل و اشتغال‌زایی با وام  ۴ درصد با مشارکت صندوق کارآفرینی امید به عنوان بانک عامل با حضور عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، داریوش امانی معاون حمل و نقل سازمان ،  صدراله بمانا مشاور رئیس سازمان در امور مالی ، حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان و نوراله‌زاده رئیس صندوق کارآفرینی امید در محل گروه خودروسازی بهمن برگزار شد .

حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مراسم اظهار داشت : ۹۰ درصد حق بار و مسافر کشور در جاده‌ها انجام می‌شود که بیانگر اهمیت مد اهمیت حمل و نقل جاده‌ای است . ۶۰۰ هزار راننده در بخش حمل و نقل جاده‌ای اشتغال دارند که البته نوسازی ناوگان مینی‌بوس طی چند سال گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته بود .

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت : حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای نوسازی ۲۰هزار دستگاه انواع کامیون ، مینی‌بوس ، اتوبوس و سواری کرایه بین شهری از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حمایت صندوق کارآفرینی امید در نظر گرفته شده است که سازمان از منابع داخلی خود بابت سود سپرده یارانه پرداخت می‌کند .

رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه باید توجه ویژه‌ای به حمل و نقل جاده‌ای و رویدادهای آن داشت ، گفت : هم اکنون حدود ۱۸ هزار کیلومتر مسیر بزرگراهی و آزادراهی در کشور ساخته شده است . باید طی چهارسال آینده به ۲۰ هزار کیلومتر افزایش یابد .

وی در پایان خاطرنشان کرد : حدود ۴۵۰ هزار از انواع خودرو ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای را تشکیل می‌دهند که ۲۵۰ هزار دستگاه از آن‌ها فرسوده هستند . امیدواریم با تلاش و کوشش سازمان راهداری و حمایت سایر دستگاه‌ها بتوانیم این وظیفه سنگین را انجام داده و خدمات ارزنده‌ای به کشور ارائه کنیم .  




مطالب مرتبط

سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱ و تلفن گویای ۱۴۱ ، وب سایت ۱۴۱ ، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ ، پل های ارتباطی این سازمان با کاربران بوده و می توانند شکایات و نظرهای خود را ثبت نمایند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، حمیدرضا شهرکی ثانوی اظهار کرد : ۱۵ هزار و ۲۹۰ دستگاه اتوبوس با میانگین سن ۱۴ سال ، کارت هوشمند برای فعالیت دارند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست هم‌اندیشی بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا ، ساماندهی حمل محمولات ...

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

نظرات کاربران