در حال بارگذاری ...
  • پیگیری دریافت خسارت نفتکش سانچی از شرکت‌های بیمه توسط شرکت ملی نفتکش

    با توجه به آسیب کامل سانچی و غرق شدن آن ، پرداخت حدود ۱۰ میلیون دلار از خسارت بر عهده شرکت‌های بیمه ایرانی خواهد بود که از این رقم حدود ۵ میلیون دلار سهم دو شرکت بیمه البرز و ملت و حدود ۵ میلیون دلار سهم بیمه مرکزی است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت : با پایان یافتن بررسی علت بروز سانحه نفتکش سانچی ، از این پس شرکت ملی نفتکش می‌تواند دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه را پیگیری کند .

    هادی حق شناس در جمع خبرنگاران افزود : گزارش نهایی سانحه به سازمان بین المللی دریانوردی ارسال شده است .

    وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که نوع بیمه این کشتی هرگونه خسارت این حادثه را پوشش می دهد ، گفت : امکان دریافت خسارت بیمه‌ای از قبیل تجهیزات ، خدمه و کشتی از شرکت‌های بیمه‌گر در اختیار شرکت ملی نفتکش است . سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس آیین نامه های علل بررسی سوانح ، تمام تکالیف خود را در زمینه حادثه سانچی انجام داده است .

    بر اساس اعلام عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی ، ۷۰ درصد بیمه نامه سانچی متعلق به یک شرکت بیمه نروژی و ۳۰ درصد تحت پوشش شرکت‌های بیمه‌ ایرانی بوده است ؛ از سهم ۳۰ درصدی ایران ، ۲۰ درصد از سوی بیمه البرز و ۱۰ درصد از سوی بیمه ملت پوشش داده شده که نیمی از بیمه‌نامه‌های فوق نزد بیمه مرکزی پوشش اتکایی داشته اند .

    با توجه به آسیب کامل سانچی و غرق شدن آن ، پرداخت حدود ۱۰ میلیون دلار از خسارت بر عهده شرکت‌های بیمه ایرانی خواهد بود که از این رقم حدود ۵ میلیون دلار سهم دو شرکت بیمه البرز و ملت و حدود ۵ میلیون دلار سهم بیمه مرکزی است .

    این نفتکش ۳۲ میلیون دلار ارزش داشت و مسئولیت پوشش بیمه فوت و نقص عضو خدمه کشتی و همچنین آلودگی احتمالی دریا هم با کلوپ بین‌المللی P&I است .

    عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : در این حادثه دردناک ، سازمان بنادر به دنبال مقصر نبود بلکه علت وقوع این حادثه در آب های بین المللی را بررسی و گزارشی را در بیش از ۱۰۰ صفحه تهیه و سازمان بین المللی دریانوردی ارسال کرد . در هر حادثه ای که باید چند کارشناس نظر خود را اعلام کنند ، ممکن است به یک نظریه واحدی نرسیم ، لذا طبق کنوانسیون های بین المللی در این حادثه ما به دنبال بررسی علل آن بودیم نه شناسایی مقصر .

    معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد : در نظریه نهایی که ارائه شد ، نمایندگان ایران و پاناما اعلام کردند که کشتی فله بر چینی (کریستال) ۱۵ دقیقه قبل از برخورد این دو کشتی مسیر خود را تغییر داده و این باعث وقوع این حادثه شده است . نمایندگان کشورهای چین و هنگ کنگ نیز اعلام کردند کشتی فله بر در مسیر شمال - جنوب که راه اصلی تردد دریایی بوده ، حرکت می کرد و نفتکش سانچی که در مسیر فرعی قرار داشت ، نباید وارد مسیر اصلی می شد .

    وی با اشاره به مساله غرق شدن این نفتکش در آب های چین گفت : بر اساس کنوانسیون های بین المللی لایروبی ، اگر کشتی مغروقه عامل ناامنی تردد در دریا شود ، اولویت نخست با مالک آن است که آن را از دریا خارج کند در غیر این صورت کشتی در محلی که غرق شده باید توسط کشور مورد نظر از دریا خارج شود .




    مطالب مرتبط

    برگزاری میزگرد تخصصی بررسی توسعه حمل و نقل ترکیبی

    برگزاری میزگرد تخصصی بررسی توسعه حمل و نقل ترکیبی

    ایران دارای ۵۰ میلیون تن بار ریل‌پسند است که در صورت اضافه شدن این مقدار بار به ظرفیت حمل ریلی در مجموع راه‌آهن ۱۰۰ میلیون تن بار جابه‌جا می‌کند و سهم ریلی در مجموع حمل بار در کشور به ۲۵ درصد می‌رسد .

    |

    حضور موثر بخش کنترل و بازرسی بندر چابهار در اجلاس تفاهم‌نامه اقیانوس هند

    حضور موثر بخش کنترل و بازرسی بندر چابهار در اجلاس تفاهم‌نامه اقیانوس هند

    اجلاس تفاهم‌نامه اقیانوس هند با حضور نمایندگانی از کشورهای استرالیا ، بنگلادش ، فرانسه ، هند ، ایران ، کنیا ، جزایر موریس ، مالدیو ، قطر ، آفریقای جنوبی و ناظرانی از تفاهم‌نامه دریایی سیاه و گارد ساحلی ایالات متحده به مدت ۷ روز از ۱۴ مرداد لغایت ۲۰ مرداد ماه در شهر فرمانتل ...

    |

    نظرات کاربران