در حال بارگذاری ...

تسهیل دستیابی به توسعه انسان‌محور با تغییر نگرش در مرکز ارتباطات

در دوره فعلی نکته مهم شناخت سازمان و ادارات ارتباطات نسبت به ارزش‌افزوده اطلاعاتی است که به مردم منتقل می‌کنند تا آن اطلاعات بتواند بر روی زندگی ، رفتار و تصمیم مردم اثرگذاری داشته باشد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، آخوندی با اعلام این نکته که همواره در وزارت راه و شهرسازی نه صرفاً طرح‌ها و پروژه‌های کالبدی ، بلکه شهروندان و به مفهوم عام انسان را مبنای توسعه می‌دانیم گفت : با اصلاح نگاه خود می‌توانیم به سازمان انسان‌محور و توسعه شهروند محور را مدنظر داشته باشیم و به مفهوم توسعه انسانی و سایر مسائل مربوط به حقوق شهروندی بپردازیم .

عباس آخوندی در مراسم بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که شامگاه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در شرکت راه‌آهن و با حضور جمعی از مدیران روابط عمومی سازمان‌ها ، شرکت‌ها و ادارات تابعه برگزار شد ، ضمن عرض تبریک پیشاپیش به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت : شاید به‌تدریج توانسته باشم طی این سال‌ها رویکرد خود را به شما منتقل کرده باشم ، مبنی بر اینکه در وزارتخانه نه صرفاً طرح‌ها و پروژه‌های کالبدی ، بلکه شهروندان و به مفهوم عام انسان را مبنای توسعه می‌دانیم . با قرار گرفتن شهروند در محور توسعه در حوزه ارتباطات ، شاید بد نباشد نسبت به تغییر نام ادارات روابط عمومی نیز فکری شود ، زیرا در نهایت بحث ارتباط بین انسان‌ها و شهروندان ، مدیران و مردم است . لذا بحث کاری از اینکه بوق یک دستگاه اداری و تبلیغ‌کننده آن باشد باید خارج شود و به کانالی برای برقراری ارتباط ذهنی با مردم تبدیل شود .

وزیر راه و شهرسازی هدف از این تغییر را تأثیرگذاری بر رفتار مردم در حوزه حمل‌ونقل و مسکن دانست و گفت : با این روش می‌توانیم به منظور پیشبرد برنامه‌های خود نظر گرفته، الگوبرداری کرده و موفق به ایجاد ارتباط دوسویه شویم . موضوع کاری روابط عمومی‌ها در عصر ارتباطات و اطلاعات بسیار پیچیده است و اگر ارزش‌افزوده اطلاعاتی نداشته و فقط بازگو کننده خبر باشند ، پیش از اینکه خبر را منتقل کنند با سیستم‌های ارتباطاتی موجود خبر منتقل شده است .

آخوندی تصریح کرد : در دوره فعلی نکته مهم شناخت سازمان و ادارات ارتباطات نسبت به ارزش‌افزوده اطلاعاتی است که به مردم منتقل می‌کنند تا آن اطلاعات بتواند بر روی زندگی ، رفتار و تصمیم مردم اثرگذاری داشته باشد . همچنین در مقابل بتواند آنچه در جامعه رخ داده را به مدیران منتقل و در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نقش مؤثری ایفا کنند .

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اهمیت عنوان و محتوای پیام تأکید کرد : ما به روابط عمومی به‌عنوان مرکز تکثیر خبر نگاه نمی‌کنیم ، بلکه به‌عنوان مرکز تولید پیام و اطلاعات نگاه می‌شود .

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «مهم است که فرستنده پیام قبل از ارسال آن را درک کرده باشد» گفت : برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های صمعی و بصری گاه دیده می‌شود که خواننده خبر هیچ حسی نسبت به آنچه می‌خواند ندارد و کسی که هیچ حسی ندارد نمی‌تواند حسی هم به مخاطبان خود منتقل کند . نباید به مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان دستگاه چاپ و تکثیر نگاه شود ، بلکه باید به‌عنوان دستگاه تولید ، انتقال و دریافت بازخورد پیام نگاه شود . لذا با اصلاح نگاه خود می‌توانیم به سازمان انسان‌محور و توسعه شهروند محور را مدنظر داشته باشیم و به مفهوم توسعه انسانی و سایر مسائل مربوط به حقوق شهروندی بپردازیم .

عباس آخوندی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که روابط عمومی‌های وزارت راه و شهرسازی پیش از همه تحول در مفهوم سازمان ارتباطات را حس کرده و آماده تحول‌های بیشتر باشند .




مطالب مرتبط

آماده سازی برنامه های سال ۹۷ وزارت راه و شهرسازی تا دو هفته آینده

آماده سازی برنامه های سال ۹۷ وزارت راه و شهرسازی تا دو هفته آینده

متوسط درصد تحقق شاخص‌های کمی حمل‌ونقل ۷۴ درصد است که ۲۴ درصد از شاخص‌های زیرساختی،‌۸۱ درصد در شاخص‌های عملکردی ، ۸۱ درصد در شاخص‌های ناوگان و ۶۲ درصد به‌طور مجزا سازمان هواشناسی پیشرفته داشته‌اند .

|

موفقیت روابط عمومی رجا در سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

موفقیت روابط عمومی رجا در سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

روابط عمومی رجا با ارائه مستندات فعالیت‌های انجام شده به دبیرخانه جشنواره موفق شد تا در سطح ملی در بخش‌های سرمقاله رتبه اول ، تبلیغات مکتوب رتبه دوم ، مصاحبه و بروشور رتبه‌های سوم کشور را کسب کند و در مراسم تقدیر از برگزیدگان این رویداد ملی با اهدای تندیس جشنواره و لوح ...

|

رانندگان سواری و کرایه کشور در انتظار مساعدت دولت در بحث یارانه بیمه

رانندگان سواری و کرایه کشور در انتظار مساعدت دولت در بحث یارانه بیمه

ناوگان حمل و نقل ما فرسوده است و باید ناوگانی داشته باشیم که جدا از ایمن و استاندارد بودن در شأن مردم و رانندگان کشورمان باشد . با این حال تسهیلات داده شده و نوسازی ناوگان عمومی باید مقرون به صرفه باشد و امیدواریم با همراهی دولت بتوانیم تسهیلاتی ارزان در اختیار بگیریم .

|

عزم و اراده محکم وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکلات رانندگان و کامیونداران

عزم و اراده محکم وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکلات رانندگان و کامیونداران

وقتی برای شرکت حمل و نقلی که در روز سه تا چهار بارنامه صادر می‌کند ، صرفه اقتصادی نداشته باشد به جای ۸ درصد کمیسیون قانونی ۲۰ تا ۳۰ درصد کمیسیون دریافت می‌کند . این ساختار باید اصلاح شود و اجزای حمل و نقل در جایگاه اصلی خودشان تعریف شوند .

|

نظرات کاربران