در حال بارگذاری ...
  • برنامه‌ریزی شرکت واگن پارس برای ساخت ۶۰۰ دستگاه واگن باری در سال جاری

    استراتژی وزارت راه و شهرسازی برای تامین مالی قراردادهای توسعه ناوگان نشان می‌دهد که صنعت ریلی می تواند نفس بکشد و برای هزاران نفر فرصت شغلی ایجاد کند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دو ابتکار عمل صورت گرفته در زمینه تامین مالی اظهار کرد : در اولین ابتکار با تضمین شرکت راه‌آهن برای اولین‌بار در ایران بخش‌خصوصی موفق به دریافت ۱۰۵ میلیارد تومان اوراق صکوک می‌شود ، همچنین در ابتکار دوم برای تأمین مالی بین‌المللی ۷۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی استفاده می‌شود که تضامین مورد نیاز آن نیز از سوی شرکت راه‌آهن تأمین می‌شود .

    عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از خط تولید کارخانه واگن پارس اراک اظهار کرد : خیلی خوشحالم تلاش‌های انجام شده طی چند سال گذشته و به‌ویژه پس از برجام به ترتیب در حال به ثمر رسیدن است . قرارداد تأمین حدود ۶ هزار واگن باری و حدود ۱۰۰۰ واگن مسافری ، همچنین قرارداد تأمین لوکوموتیو با مشارکت روس‌ها منعقد شده است .

    آخوندی با بیان اینکه شرکت واگن پارس در سال ۹۶ حدود ۳۱۰ دستگاه واگن باری و ۵۰ دستگاه واگن مسافری تحویل مشتری داده است ، گفت : این کارخانه امسال برای ساخت ۶۰۰ دستگاه واگن باری و ۵۰ دستگاه واگن مسافری برنامه‌ریزی کرده است .

    وی با اشاره به تجهیز بخش لوکوموتیوسازی کارخانه واگن پارس خاطرنشان کرد : امروز قرارداد ساخت ۵۰ لوکوموتیو دیزل - الکتریک به‌منظور انتقال دانش و فناوری روز دنیا به شرکت‌های ایرانی منعقد شد که بر اساس این قرارداد مونتاژ و ساخت در کارخانه واگن پارس ، تأمین مالی از سوی صندوق توسعه ملی و تضامین از سوی شرکت راه‌آهن انجام شده است . بدین ترتیب بخش خصوصی موفق به سرمایه گذاری در زمینه لوکوموتیو و ناوگان با تضامین شرکت راه‌آهن می‌شود .

    آخوندی با توجه به توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی و اولویت آن پس از توسعه خطوط و شبکه اظهار کرد : استراتژی وزارت راه و شهرسازی برای تامین مالی قراردادهای توسعه ناوگان نشان می‌دهد که صنعت ریلی می تواند نفس بکشد و برای هزاران نفر فرصت شغلی ایجاد کند .

    وی در پایان با اشاره به راهکارهای اتخاذ شده در دولت برای بهبود وضعیت کارخانه هپکوی اراک به عنوان قطب ساخت ماشین آلات راهسازی کشور بیان کرد : مشکلات این کارخانه به طور مرتب از سوی وزیر صنعت ، معدن و تجارت پیگیری می‌شود و در خصوص رفع مشکلات این کارخانه راهکارهایی از سوی وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور با هدف خرید محصولات این کارخانه در صورت تامین بودجه و اعتبارات لازم در دولت مطرح شده است بنابراین این کارخانه نیز باید در راستای ورود به بازار رقابتی هدفگذاری کند .




    مطالب مرتبط

    کاهش قیمت خودرو و تعرفه واردات از راهکارهای جلوگیری از خودرو محوری

    کاهش قیمت خودرو و تعرفه واردات از راهکارهای جلوگیری از خودرو محوری

    یکی از علل بالا بودن قیمت کالا در ایران ، گران بودن قیمت ناوگان جاده‌ای باری است و این مساله باعث می‌شود که راننده نتواند با نرخ کرایه‌های حمل فعلی اقساط خرید کامیون را در کوتاه مدت تسویه کند ، ضمن اینکه وضعیت معیشتی مناسبی نیز ندارند .

    |

    پرداخت زیان‌ بخش حمل و نقل ریلی مسافر با کمک دولت

    پرداخت زیان‌ بخش حمل و نقل ریلی مسافر با کمک دولت

    بخشی از هدف‌گذاری با ایجاد خطوط آنتنی به چشمه‌های بار و بخشی دیگر مربوط به سیاست‌های توسعه حمل بار است که شرکت راه‌آهن در آن تصمیم‌گیری‌ها دخل و تصرف چندانی ندارد . در حال پیگیری هستیم تا حداقل حمل بار دولتی در مسیر‌هایی که راه‌آهن وجود دارد از طریق‌ حمل‌ونقل ریلی تکلیفی ...

    |

    نظرات کاربران