در حال بارگذاری ...

برگزاری پنجمین نشست کمیته تخصصی تدوین فرهنگ اصطلاحات تخصصی راه و ترافیک پیارک

ایران یکی از اعضای کمیته تخصصی تدوین فرهنگ اصطلاحات تخصصی راه و ترافیک مجمع جهانی پیارک است و هم اکنون فرهنگ و اصطلاحات راه و حمل و نقل به طور کامل به زبان فارسی ترجمه شده است و پس از تأیید دبیرخانه بین‌المللی پیارک در سایت آن مجمع قرار می‌گیرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، طی برگزاری پنجمین نشست در رابطه با اقدامات مورد نیاز در راستای بهبود و ارتقای فرهنگ برخط اصطلاحات تخصصی راه نیز تصمیم‌گیری شد و مقرر گردید اعضای کمیته‌های تخصصی هر کشور نسبت به ترجمه لغات جدید به زبان همان کشور جهت درج و به‌روزرسانی فرهنگ اصطلاحات پیارک اقدام نمایند .

پنجمین نشست کمیته تخصصی تدوین فرهنگ اصطلاحات تخصصی راه و ترافیک مجمع جهانی راه (پیارک) با حضور اعضای این کمیته شامل کشورهای اسپانیا ، بلژیک ، فرانسه و سوییس در ساختمان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور برگزار شد .

مهران قربانی عضو هیئت عامل این سازمان و نماینده تام‌الاختیار ریاست سازمان در امور ایمنی ، با اشاره به اینکه این نشست تخصصی از ۲۰ لغایت ۲۳ اردیبهشت سال جاری در تهران و اصفهان برگزار شد ، اظهار داشت : با توجه به سیاست‌های این کمیته مبنی بر تهیه و تدوین فرهنگ لغات و اصطلاحات تخصصی پیارک به زبان‌های کشورهای مختلف برای دوره چهارساله ۲۰۱۹ – ۲۰۱۵ بررسی‌های کارشناسانه در این نشست انجام شد .

وی افزود : در این نشست موضوعات تخصصی در زمینه اصطلاحات فنی مهندسی پل و تونل‌ ، راهسازی و نگهداری راه ، ایمنی و فرهنگ ترافیک مورد بررسی قرار گرفت و همچنین فرآیند تدوین فرهنگ اصطلاحات تخصصی راه نیز مطالعه و بررسی شد . طی برگزاری این نشست در رابطه با اقدامات مورد نیاز در راستای بهبود و ارتقای فرهنگ برخط اصطلاحات تخصصی راه نیز تصمیم‌گیری شد و مقرر گردید اعضای کمیته‌های تخصصی هر کشور نسبت به ترجمه لغات جدید به زبان همان کشور جهت درج و به‌روزرسانی فرهنگ اصطلاحات پیارک اقدام نمایند .

گفتنی است ایران یکی از اعضای کمیته تخصصی تدوین فرهنگ اصطلاحات تخصصی راه و ترافیک مجمع جهانی پیارک است و هم اکنون فرهنگ و اصطلاحات راه و حمل و نقل به طور کامل به زبان فارسی ترجمه شده است و پس از تأیید دبیرخانه بین‌المللی پیارک در سایت آن مجمع قرار می‌گیرد .

اضافه می‌نماید نمایندگان مجمع جهانی راه (پیارک) از کشورهای اسپانیا ، بلژیک ، فرانسه و سوئیس ضمن قدردانی از میزبانی شایسته جمهوری اسلامی ایران شرح مبسوطی از فعالیت‌های کشورشان را ارائه داشتند .




مطالب مرتبط

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

نظرات کاربران