در حال بارگذاری ...
  • عدم توقف نوسازی ناوگان هوایی ایران با بدعهدی ایرباس و بوئینگ

    متضرر شدن ایران به جهت پرداخت هزینه خرید هواپیماها از ایرباس و در پی آن لغو قرارداد فرضیه ای باطل است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ، با بیان اینکه پیش پرداخت صورت گرفته از سوی ایران به ایرباس صرف ورود ۱۱ هواپیما به کشور شده است ، گفت : با لغو قرارداد از سوی ایرباس ایران متضرر نخواهد شد .

    صدیف بدری به اشاره به اظهارات مطرح شده در خصوص اینکه ایرباس لغو قرارداد فروش هواپیما به ایران را پذیرفته است ، گفت : صحت و سقم این موضوع هنوز مورد تایید نبوده و شرکت ایرباس با صراحت و به صورت قطعی لغو این قرارداد را مطرح نکرده است .

    نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه پیش پرداخت صورت گرفته از سوی ایران به ایرباس صرف ورود ۱۱ هواپیما به کشور شده است ، افزود : خوشبختانه ایران به میزان پولی که پرداخت شده هواپیما تحویل گرفته از این رو ضرر و خسارتی متوجه کشور ما نیست .

    بدری با تاکید بر اینکه پول بیشتری بابت پیش پرداخت از سوی ایران به ایرباس پرداخت نشده است ، تصریح کرد : متضرر شدن ایران به جهت پرداخت هزینه خرید هواپیماها از ایرباس و در پی آن لغو قرارداد فرضیه ای باطل است .

    نوسازی ناوگان هوایی با بدعهدی ایرباس و بوئینگ متوقف نمی شود

    این نماینده مردم در مجلس دهم ، با بیان اینکه باید منتظر رفتار کشورهای اروپایی در روزهای آینده باشیم ، گفت : اگر ایرباس از قرارداد خود با ایران صرفنظر کرده و عقب نشینی کند باید فکری برای نوسازی ناوگان هوایی با استفاده از توان کشورهای دیگر صورت بگیرد .

    وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه دولت قبل از بدعهدی آمریکا و متحدانش به فکر رایزنی با سایر کشورها برای نوسازی ناوگان هوایی کشور بوده است ، افزود : رایزنی با سوخو نمونه ای از این آینده نگری دولت بوده که به طور حتم در صورت لغو قرارداد بوئینگ و ایرباس ایران به سمت کشورهای دیگر حرکت خواهد کرد . رایرنی ایران با سایر کشورها در صورت بدعهدی ایرباس و بوئینگ به نشانه اقدام متقابل است .

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بعید می دانم که کشور فرانسه به ویژه شرکت ایرباس تحت تاثیر خروج آمریکا از برجام به لغو قرارداد با ایران بپردازد .




    مطالب مرتبط

             

    |

    در دانش مالی و اقتصادی پایداری ، جریان درآمدی اصل اولیه حیات یک فعالیت اقتصادی است . این بدین معناست که اگر در طراحی یک کریدور ملاحظه‌ جدی پایداری درآمد اجزای دخیل در آن در نظر گرفته نشود ، کلیت کریدور ریسکی بوده و بخش خصوصی امکان حضور حداکثری در آن را نخواهد داشت .

    |

    بر اساس آمار سال ۲۰۲۳ ، رشد متوسط اقتصاد دنیا ۳ درصد ، رشد تجارت دریابرد دنیا ۴.۸ درصد و بیش از ۱۱ میلیارد تن بوده و ظرفیت تناژ ۸۰ هزار فروند کشتی‌های اقیانوس پیمای دنیا ، ۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تن بوده است .

    |

    ایران می تواند با بهره گیری مدبرانه از ساحل ، پسکرانه و جزایر متعدد و متنوع خود، در آبهای پیرامونی خلیج فارس دریای عمان و دریای خزر و با حضور مؤثر در فراساحل، دریا و اقیانوس و بهره گیری از آنها - به عنوان یک پیشران و محور توسعه - جایگاه شایسته‌ای در منطقه و جهان برای خود احراز ...

    |

    قطعا اتصال دو شهر سیستان و بلوچستان به صورت بزرگراه ضمن ایجاد امید آفرینی در جامعه نشان خواهد داد که دولت سیزدهم به تعهدی که به مردم شریف سیستان و بلوچستان برای توسعه زیر ساخت‌ها داده بعد از یک وقفه تاریخی پایبند است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد .

    |

    نظرات کاربران