در حال بارگذاری ...

بهره برداری از کریدور ریلی رشت - آستارا ظرف مدت پنج سال

کریدور ریلی از بندرعباس تا تهران و از تهران تا قزوین تکمیل شده است و تکمیل کریدور ریلی قزوین - رشت در دو شاخه به انزلی و آستارا در دستور کار قرار دارد و این درحالی است که کریدور ریلی قزوین-رشت ظرف شش ماهه آینده به مرحله بهره برداری می رسد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت : کریدور ریلی رشت - انزلی ظرف مدت ۲,۵ سال و کریدور ریلی رشت - آستارا ظرف مدت پنج سال به بهره برداری می رسد . 

خیراله خادمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تکمیل کریدورهای ریلی کشور و نیز توسعه راه آهن به بنادر کشور ، اظهار کرد : در راستای تکمیل کریدورهای ریلی کشور که شامل کریدور شمال - جنوب (محور میانی کشور) ، کریدور شرق به غرب و کریدور شمال - جنوب (محور شرقی کشور) اقدامات مختلفی صورت گرفته است  تا بتوانیم در راستای ترانزیت هرچه بهتر کالا حرکت کنیم .

اتصال مرکز ۵ استان به کریدور ریلی

وی ادامه داد : از سال گذشته و سال جاری برنامه ای تدوین شده است تا بر اساس آن مرکز پنج استان شامل همدان ، کرمانشاه ، رشت ، آذربایجان غربی و شرقی به شبکه ریلی کشور متصل شوند و از این طریق بخش هایی از کریدور ریلی کشور تکمیل شود .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه مهم ترین کریدور ریلی کشور از بندرعباس ، تهران ، رشت و بندر آستارا به آذربایجان و اروپا متصل می شود ، خاطرنشان کرد : محور قزوین - رشت مهم ترین و سخت ترین بخش پروژه این کریدور است که به عنوان ابر پروژه عمرانی کشور تلقی می شود . 

کریدوری ریلی ؛ از بندرعباس تا آستارا و انزلی

وی افزود : کریدور ریلی از بندرعباس تا تهران و از تهران تا قزوین تکمیل شده است و تکمیل کریدور ریلی قزوین - رشت در دو شاخه به انزلی و آستارا در دستور کار قرار دارد و این درحالی است که کریدور ریلی قزوین-رشت ظرف شش ماهه آینده به مرحله بهره برداری می رسد .

وی با اشاره به اینکه کریدور ریلی رشت - انزلی طی ۲,۵ سال آینده به مرحله بهره برداری می رسد ، گفت : در حال فعالیت بر روی این کریدور هستیم .ایجاد ۴۰ کیلومتر ریل در دستور کار قرار دارد .

بهره برداری از کریدور ریلی رشت - آستارا ؛ ظرف مدت پنج سال

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین به کریدور ریلی رشت - آستارا اشاره و اعلام کرد : این کریدور با مسافتی ۱۷۰ کیلومتر ظرف مدت پنج سال با سرمایه ای معادل ۳۰۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد .

خادمی در ادامه صحبت هایش به سرمایه گذاری کلان کشور در بندر چابهار به عنوان اولین بندر اقیانوسی کشور اشاره و بیان کرد : نگاه کلان وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی به توسعه بندر چابهار است و به همین منظور تکمیل پس کرانه ریلی و جاده ای آن از جمله برنامه هایی است که با سرعت عملیاتی خواهد شد . مسیر ریلی چابهار به زاهدان که در ادامه به زابل ، بیرجند و مشهد می رسد در دو بخش مدنظر قرار گرفته است تا چابهار به مسیر ریلی کشور متصل شود . 

ترانزیت بار از افغانستان ، پاکستان ، ترکمنستان ، تاجیکستان و روسیه

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تلاش برای محرومیت زدایی از شرق کشور است، اظهار کرد : قصد داریم با تکمیل قسمت جنوبی کریدور شمال - جنوب در محور شرق کشور شاهد ترانزیت بار از افغانستان ، پاکستان ، ترکمنستان ، تاجیکستان و حتی روسیه به سمت آب های خلیج فارس باشیم و بتوانیم مردمان شرق کشور را از این ظرفیت بهره مند سازیم .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : در سال گذشته ، حدود یک میلیون تن کالای معدنی و ساختمانی از مبدأ بندر چابهار ...

|

فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

|

تخلیه و بارگیری محموله های حجیم و سنگین که از طریق دریا جابجا می شوند محدودیتی جهت تخلیه در بندر چابهار ندارند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، اعضای هیات عامل سازمان حسابرسی کشور به همراه معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع و مدیران کل حوزه معاونت برنامه ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت انعقاد قراداد هندی‌ها در بندر چابهار را تشریح ...

|

نظرات کاربران