در حال بارگذاری ...
  • تقدیر کارگران و کارفرمایان برگزیده مجتمع بندری امام خمینی (ره)

    با ایجاد فرصت‌هایی برای اشتغال و رونق اقتصادی که تأمین معاش و رونق زندگی کارگران را در پی دارد ، برکات و ثمرات آن نیز شامل همه آحاد جامعه و موجب رونق و رفاه همگانی می‌شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از کارگران و کارفرمایان برگزیده مجتمع بندری امام خمینی(ره) با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد .

    طی آیینی با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و جمعی از مقامات مسئول منطقه ، از کارگران و کارفرمایان برگزیده مجتمع بندری امام خمینی(ره) با اهدای لوح سپاس تجلیل شد .

    به منظور گرامیداشت روز کارگر و با حضور امام جمعه ، بخشدار ، رئیس اداره کار و امور اجتماعی شهر بندر امام خمینی(ره) و جمعی از اعضای شورای اداری این اداره کل ، از ۷۵ کارگر و کارفرمای برگزیده در مجتمع بندری امام خمینی(ره) به پاس تلاش در انجام شایسته امور محوله ، تعامل سازنده با ذینفعان و مشارکت در تحقق اهداف سازمانی تقدیر گردید .

    در جریان این مراسم عادل دریس طی سخنانی با اشاره به اهمیت فعالیت در بنادر به مثابه یکی از حلقه‌های طلایی در زنجیره حمل و نقل و آثار و ابعاد مهم و جهانی فعالیت در آن ، اظهار کرد : موتور محرکه تجارت ، زنجیره حمل و نقل است و نیروهای تلاشگر در این زنجیره در واقع قلب تپنده آن هستند .

    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ، در توصیف نوع فعالیت‌های جاری در این مجتمع بندری که بالغ بر ۱۰ هزار نفر در آن فعالیت دارند ، آن را فعالیتی تخصصی و پر ریسک توصیف کرد و افزود : متناسب با تحولات جهانی و پیشرفت تجهیزات و اداوات تخصصی تخلیه و بارگیری ، نیروهای انسانی فعال در آن نیز می‌باید برای ارتقا و به‌روزآوری دانش حرفه‌ای خود و نحوه کار کردن با این تجهیزات ، خود را ارتقا دهند که این مهم فقط در پرتو تعامل سازنده بین کارگر و کارفرما محقق می‌‌شود و در اثر این دانش افزایی ، ارتقای کارایی و راندمان کاری، همگی از جمله خود کارگران تلاشگر از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند .

    مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) همچنین در ادامه افرود : ایجاد شور و نشاط در جامعه بندری را یکی عوامل موثر درکاهش فشارها و سختی‌های ناشی از فعالیت در محیط کاری است که می‌توان با صرف هزینه‌های اندک و با مشارکت مدیران و کارفرمایان در راه‌اندازی تیم‌ها و دسته جات ورزشی فراهم گردد .

    وی ضمن تقدیر از تلاش و هم افزایی سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی در این مجتمع بزرگ بندری اظهار کرد : با ایجاد فرصت‌هایی برای اشتغال و رونق اقتصادی که تأمین معاش و رونق زندگی کارگران را در پی دارد ، برکات و ثمرات آن نیز شامل همه آحاد جامعه و موجب رونق و رفاه همگانی می‌شود .

    در ادامه این آیین نیز معاون اداری و مالی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تشریح عملکرد واحد کار و خدمات این اداره کل ، تلاش‌های این اداره کل را برای صیانت از حقوق کارگران و تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما با اجرا و پیاده‌سازی الزامات قانونی تبیین نمود .

    در ادامه این مراسم ضمن معرفی تلاشگران برگزیده در بخش‌های نیروهای کارگر خانواده شهید ، شرکت‌های فعال بخش خصوصی ، کارفرمایان و سرمایه گذاران و نیروهای کارگری این اداره کل ، از خدمات و زحمات هریک از آنان در حوزه‌های فعالیت مختلف با اهدای لوح سپاس و شاخه گل تقدیر به عمل آمد .




    مطالب مرتبط

    طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

    |

    بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود ؛ همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد .

    |

    با انعقاد این قراردادها ضمن ایجاد فضای استاندارد مبتنی بر شاخص‌های بین‌المللی ، ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) به‌عنوان یک کانون تجاری مهم در شمال غربی خلیج فارس نیز گسترش خواهد خواهد یافت .

    |

    رکورد پیشین تخلیه و بارگیری همزمان به میزان ۵۶ هزار تن در سال ۱۴۰۱ بوده است .

    |

    در سال گذشته اخذ مجوز انعقاد قرارداد به ارزش ۷۰ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال و انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری با شرکت‌های بخش خصوصی به ارزش ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بندر امام خمینی(ره) انجام شد .

    |

    نظرات کاربران