در حال بارگذاری ...
  • حل مسائل امنیتی و اجتماعی با ایجاد خط ریلی زاهدان – میرجاوه

    ایجاد این خط ریلی حل بسیاری از مسائل امنیتی و اجتماعی را بدنبال خواهد داشت و با توجه به وجود حجم بالای کالا و مسافر قطعاً در اولویت بندی و برنامه ریزی راه آهن کشور قرار خواهد گرفت .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، عضو هیات مدیره راه آهن عضو با بیان اینکه خط ریلی زاهدان – میرجاوه از اهمیت بسزایی برخوردار است ، گفت : با توجه به حجم بالای کالا و مسافر قطعاً در اولویت بندی و برنامه ریزی راه آهن کشور قرار خواهد گرفت .

    در جریان سفر عضو هیات مدیره راه آهن و هیئت همراه به استان سیستان و بلوچستان به منظور بازدید از اداره کل راه آهن جنوب شرق و بررسی و جمع‌بندی اعتبارات و برنامه‌های سال ۱۳۹۷ مناطق جنوب شرق ، یزد ، کرمان و بندر عباس ، روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ جلسه ای در محل استاندارای سیستان و بلوچستان برگزار شد .

    در این نشست ابتدا مسئولین و مقامات استانی و تجار و سرمایه گذاران استان مسائل و موارد مربوط به حوزه ریلی استان را مطرح و درخواست های خود را در این زمینه ارائه کردند و در ادامه سعید رسولی عضو هیئت مدیره راه آهن با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه های راه آهن ، به سوالات حاضرین پاسخ گفت و از تجار و سرمایه گذاران حاضر در جلسه خواست با توجه به ظرفیت های قانونی ایجاد شده در سالهای اخیر و تاکید مقام معظم رهبری به توسعه حمل و نقل ریلی در طرح های ریلی کشور مشارکت کنند .

    وی با اشاره به قوانین سرمایه گذاری بخش خصوصی برای طرح های حوزه راه آهن گفت : در سالهای اخیر قوانین بسیار خوب و تسهیل کننده ای برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تصویب شده که هم کاربرد داخلی و هم کاربرد بین المللی دارد .

    رسولی ضمن اشاره به مزیت های حمل و نقل ریلی از جمله کاهش قابل ملاحظه در مصرف سوخت و انرژی ، ایمنی بالا و تلطیف محیط زیست به لحاظ مصرف سوخت فسیلی کمتر و رفاه و آسایش بیشتر ، ادامه داد : در خصوص استفاده از فاینانس برای اجرای خطوط ریلی یکی از مشکلات اصلی استفاده از فاینانس در کشور تامین ۱۵ درصد سهم دولت است و با توجه به اینکه ۱۵ درصد این بخش رقم بزرگی است و تامین آن در بودجه سالیانه قابل تامین نبود ، مقام معظم رهبری در قانون بودجه سال ۹۷ موافقت کردند که ۱۵ درصد سهم دولت از محل صندوق توسعه ملی تأمین شود که بر این اساس امسال ظرفیت بسیار بزرگی فراهم شده است .

    عضو هیئت مدیره راه آهن با بیان اینکه خط ریلی زاهدان – میرجاوه از اهمیت بسزایی برخوردار است ، افزود : ایجاد این خط ریلی حل بسیاری از مسائل امنیتی و اجتماعی را بدنبال خواهد داشت و با توجه به وجود حجم بالای کالا و مسافر قطعاً در اولویت بندی و برنامه ریزی راه آهن کشور قرار خواهد گرفت .

    وی در خاتمه جلسه ، ضمن تشکر از حاضرین به دلیل درک قابل تحسین و توجه مقامات و مسئولین و نمایندگان بخشهای غیر دولتی استان از مزایای توسعه حمل و نقل ریلی، تعامل هر چه بیشتر و برگزاری جلسات مشترک منظم را خواستار شدند .

    گفتنی است ، این جلسه سعید رسولی عضو هیات مدیره راه آهن ، آتشک مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه ، داوودی رئیس هماهنگی امور مناطق و سرپرست اداره کل راه‌آهن یزد ، فیروزکوهی مدیر کل راه آهن کرمان ، ارجونی مدیرکل راه آهن جنوب شرق ، رست معاون مدیرکل راه آهن هرمزگان ، یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ، کالوندی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، رئیس اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان ، مدیر کل نظارت گمرکات استان ، فرماندار زاهدان ، رئیس خانه معدن استان، مسئول دفتر نماینده مردم میرجاوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از تجار و سرمایه گذاران استان برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

    |

    سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال های ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است . در این راستا مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده است .

    |

    منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

    |

    نظرات کاربران