در حال بارگذاری ...
  • استفاده از ظرفیت خالی خطوط ریلی شرکت راه‌آهن در شهرهای جدید

    برای شهر جدید شیرین‌شهر نیز با اتصال به ایستگاه حمید از ظرفیت ریلی خط سراسری اهواز - خرمشهر استفاده کنیم ضمنا در استان تهران اتصال شهر جدید اندیشه - شهریار - شهر قدس - تهران با مشارکت شرکت عمران وشرکت راه آهن در حال پیگیری است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به هزینه بالای پروژه برقی کردن قطارهای حومه‌ای در کشور بیان کرد : از این رو تلاش می‌کنیم از ظرفیت خالی خطوط ریلی موجود در شرکت راه آهن جهت حمل و نقل بین شهر مادر و شهر جدید استفاده کنیم که برای نمونه هم‌اکنون به دنبال اجرایی کردن این مهم در شهر جدید مهاجران با اتصال به خط ریلی اراک و استفاده از انتی از خط ریلی ایستگاه ابومسلم واقع در مسیر راه آهن نیشابور – مشهد به شهر جدید بینالود هستیم .

    محمدرضا توکلی مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص پروژه احداث قطار برقی حومه‌ای شهر جدید بهارستان بیان کرد : این پروژه به طول ۱۴ کیلومتر متصل کننده کلانشهر اصفهان به شهر جدید بهارستان بوده که در حال حاضر عملیات روسازی آن آغاز شده و امید است در پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد .

    توکلی در خصوص پروژه قطار برقی شهر جدید گلبهار نیز بیان کرد : این پروژه به طول ۴۶ کیلومتر دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که در حال حاضر مسیر احداث آن تملک، عملیات زیرسازی پروژه به اتمام رسیده و هم‌اکنون آماده اجرای مرحله روسازی و پیگیری اجرایی شدن فاینانس است . شرکت عمران شهرهای جدید هم‌اکنون با پیمانکار و شرکت چینی در حال رایزنی است تا شرایط لازم برای عملیاتی شدن فاینانس در سال ۹۷ فراهم شود ، پروژه‌ای که در پایان بخش مهمی از بار ترافیکی مسیر گلبهار – مشهد را از روی جاده بر ریل منتقل خواهد کرد . گفتنی است خط مذکور به گونه‌ای طراحی شده است که قطار گرگان به سمت مشهد نیز در آینده بر روی همین خط طی مسیر خواهد کرد .

    این مقام مسئول در ادامه از انجام طرح مطالعاتی قطار برقی حومه‌ای سهند – تبریز خبر داد و گفت : در صورت اجرایی شدن این خط و تکمیل آن حجم سنگین ترافیک موجود بین دو شهر مذکور تا حد بالایی برطرف خواهد شد ، ترافیکی که قطعا با سکونت تمامی اهالی شهر جدید سهند تا حد قابل توجهی تشدید خواهد یافت .

    وی ادامه داد : در این راستا قصد داریم تا برای شهر جدید شیرین‌شهر نیز با اتصال به ایستگاه حمید از ظرفیت ریلی خط سراسری اهواز - خرمشهر  استفاده کنیم ضمنا در استان تهران اتصال شهر جدید اندیشه - شهریار - شهر قدس - تهران  با مشارکت شرکت عمران و شرکت راه آهن در حال پیگیری است .

    این مقام مسئول در ادامه در خصوص مشکلات حمل و نقل درون‌شهری نیز در شهرهای جدید گفت : طبق آسیب‌شناسی انجام شده در این حوزه تصمیماتی را اتخاذ و نسبت به نصب علائم و خط‌کشی معابر مواردی را به شهرداری و شهرهای جدید ابلاغ و خواستار رسیدگی به این موضوع شدیم . درحال حاضر همچنین بسیاری از شهرها در حال تهیه  طرح ساماندهی حمل و نقل عمومی هستند که قطعا یکی از نیازهای اصلی مردم ساکن در این نواحی به شمار می‌رود . براساس سیاست‌های پیش رو حرکت به سمت پیاده مداری و حمل و نقل پاک و استفاده از دوچرخه جهت سفرهای درون شهری در شهرهای جدید از اولویت برخوردار خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    با توجه به موقعیت استراتژیک این اداره کل در شبکه ریلی کشور و ترافیک قطارهای مسافری در محدوده استحفاظی این اداره کل ، حمل و نقل بار نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که برنامه‌ریزی و اجرای آن در خطوط مشترک ریلی بار و مسافر مستلزم تلاشی مضاعف است و این مهم با تلاش همکاران خدوم ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن از سیر ۴ هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه ...

    |

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

    |

    نظرات کاربران