در حال بارگذاری ...
  • همکاری گمرک و بخش خصوصی در ترخیص خودروهای رالی دوستی از بندرعباس

    مسیر جاده‌ای تهران - بندرعباس شاه‌راه ترانزیتی ایران به شمار می‌رود و از این رو جاده‌‌های این مسیر از کیفیت بالایی بر خوردار هستند . اما باید توجه داشت که حمل‌ونقل ریلی به منزله توسعه پایدار است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر کریدورهای بین‌المللی با توجه به تاخیر در ورود خودروهای شرکت کنندگان رالی دوستی به بندرعباس ، انجام عملیات ترانزیت و ترخیص و ورود موقت تمام خودرو‌ها در عرض نصف روز را یک اقدام ارزشمند عنوان کرد و گفت : این یکی از شاهکارهای بخش حمل‌ونقل کشور با همکاری گمرک و نقش موثر بخش خصوصی بود .

    مهدی اشرفی با اشاره به برگزاری آیین پرچم مسابقه رالی کریدور شمال - جنوب در تهران اظهار داشت : این اقدام نمایدین از سوی کشورهای ایران ، هند ، روسیه و آذربایجان در راستای معرفی سطح همکاری‌ها و روابط بین کشورهای عضو کریدور شمال - جنوب و پیاده سازی یک بازآفرینی و نگاه جدید در این کریدور سنتی و ریشه دار است .

    مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های معاونت حمل‌ونقل با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی به رهبری مدیر کریدورهای بین‌المللی برای برگزاری رالی کریدور شمال - جنوب گفت : نقش فعال و موثر بخش خصوصی ایران در برگزاری این اتفاق غیر قابل انکار است .

    در ادامه امین ترفع مدیرکریدورهای بین‌المللی معاونت حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی نیز با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی ایران برای ترانزیت کالا در کریدور شمال - جنوب اظهار داشت : مسیر جاده‌ای تهران - بندرعباس شاه‌راه ترانزیتی ایران به شمار می‌رود و از این رو جاده‌‌های این مسیر از کیفیت بالایی بر خوردار هستند . اما باید توجه داشت که حمل‌ونقل ریلی به منزله توسعه پایدار است .

    وی با بیان اینکه «تکمیل حلقه‌های مفقوده ریلی در کریدور شمال - جنوب موجب دستیابی به توسعه پایدار خواهد شد» یادآور شد : در کنار دو مبحث حمل ریلی و جاده‌ای برای جابجایی حجم انبوه کالا ، موضوع لجستیک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است .

    مدیر کریدورهای بین‌المللی برگزاری مراسم پایانی مسابقه رالی دوستی کریدور شمال - جنوب در چابهار را مهم دانست و گفت : برگزاری اختتامیه در چابهار نشان دهنده عملیاتی شدن همکاری‌های کشورهای عضو کریدور در مسیر‌های ترانزیتی است .

    ترفع از ادامه حرکت شرکت‌کنندگان رالی به سمت شهر آستارا در کشور آذربایجان و سنت پترزبورگ در کشور روسیه خبر داد و گفت : طبق برنامه در دو هفته آینده مجدد در تهران میزبان کاروان رالی دوستی کریدور شمال - جنوب خواهیم بود . البته در آن هنگام مسیر برگشت متفاوت از مسیر رفت است و از تهران تا چابهار خواهد بود .

    مدیرکریدورهای بین‌المللی با توجه به تاخیر ورود خودروهای شرکت کننده در رالی دوستی به بندرعباس ، انجام عملیات ترانزیت و ترخیص و ورود موقت تمام خودرو‌ها در عرض نصف روز را یک اقدام قابل توجه و ارزشمند عنوان کرد و ابراز داشت : این یکی از شاهکارهای بخش حمل‌ونقل کشور با همکاری گمرک و نقش موثر بخش خصوصی بود .

    فرید صفار زاده مدیرعامل شرکت با سابقه ایرانی در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک کالا در خصوص این رویداد بیان داشت : آشنایی و نزدیکی فرهنگی بین کشورهای عضو از آنجایی اهمیت دارد که بر اساس تجارب به دست آمده طی این سال‌ها ، کار اقتصادی موفق خواهد بود که لمس فرهنگی داشته باشد .

    این فعال بخش خصوصی حوزه حمل‌ونقل و لجستیک معتقد است ؛ ایران دروازه طلایی کریدور شمال - جنوب است و نزدیکی فرهنگ‌های کشورهای عضو کریدور شمال - جنوب مرزهای سیاسی را خواهد شکست . همچنین می‌تواند نقطه عطفی برای فعالیت‌های تجاری ، سیاسی ، اقتصادی ، گردشگری و حمل‌ونقلی بین کشورهای هندوستان، ایران ، آذربایجان و روسیه باشد .




    مطالب مرتبط

    با توسعه زیرساخت های بندری بخش مهمی از کالاهای ترانزیتی کشورهای همسایه از طریق مجتمع بندری کاسپین انتقال داده خواهد شد و در تلاشیم با افزایش مراودات تجاری نقشه کشورمان در حوزه تجارت بین الملل را افزایش دهیم .

    |

    نظرات کاربران