در حال بارگذاری ...
  • اصلاح و رفع ۱۶ نقطه پرحادثه استان همدان در سال ۹۶

    چهار عامل انسانی ، وسیله نقلیه ، شرایط جوی و جاده سهم بسزایی در تصادفات دارد که طبق نظر کارشناسان امر سهم جاده در تصادفات استان در سال گذشته کمتر از یک درصد است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از اصلاح و رفع ۱۶ نقطه پرحادثه استان در سال گذشته خبر داد .

    حمید پرورشی خرم در گفتگویی با اشاره به وجود ۷۰ نقطه پرحادثه مصوب استان گفت : ۱۶ نقطه در سال ۹۶ رفع شده و تعداد ۵ نقطه هم در قالب پروژه در سطح استان در حال اصلاح است . از محل اعتبارات استانی ۹ نقطه نیز عقد قرارداد شده و در حال اجرای عملیات است . بقیه نقاط هم توسط مشاور ذیصلاح مطالعه شده است و به محض ابلاغ اعتبار و طرح مربوطه اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد .

    معاون راهداری استان همدان به جایگاه راه‌های ارتباطی استان در کشور اشاره کرد و گفت : چهار عامل انسانی ، وسیله نقلیه ، شرایط جوی و جاده سهم بسزایی در تصادفات دارد که طبق نظر کارشناسان امر سهم جاده در تصادفات استان در سال گذشته کمتر از یک درصد است .

    پرورشی خرم با اشاره به اینکه تصادف حاصل نقش‌آفرینی موارد متعددی است ، ابراز کرد : اگر بخواهیم مهمترین عامل در جهت کاهش سوانح رانندگی را در نظر بگیریم ، می‌توان به رعایت سرعت مجاز و احترام به قوانین و مقررات اشاره شود . بیشتر تصادفات استان بر اثر واژگونی است و در تصادفات از نوع واژگونی خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و عدم رعایت سرعت مجاز از این نوع تصادفات است .

    این مسئول با بیان اینکه این اداره کل در راستای وظیفه ذاتی خود نسبت به ارتقاء راه‌های حوزه استحفاظی خود اقدام می‌کند ، یادآور شد : لکه‌گیری در پوشش راه‌های استان ، درزگیری ، خط‌کشی ، تهیه و نصب تابلو و علائم ، تهیه و نصب حفاظ‌های بتونی گاردریل ، اجرای خاک‌ریزهای بازدارنده ، تسطیح و رگلاژ شانه‌ها ، تهیه و اجرای روشنایی طولی و نقطه‌ای ، شانه سازی و تعدیل شیب شیروانی از جمله اقدامات اجرایی در بحث ایمنی راه‌ها است .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸/۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده در حال خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می‌باشند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از تلاش تلاش شبانه روزی راهداران این اداره کل در ایام نوروز در سطح محورهای استان ...

    |

    ۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت : در یک سال گذشته به منظور ارتقا ایمنی عبور و ...

    |

    در سال‌های اخیر مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه احداث راه‌های روستایی ، حفظ زیرساخت‌های راه ، اصلاح رویه راه‌ها ، حمل‌ونقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند .

    |

    نظرات کاربران