در حال بارگذاری ...
  • افتتاح کیترینگ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه امام خمینی (ره)

    تاکنون کیترینگ پروازهای بین‌المللی هما از طریق کیترینگ مهرآباد تامین می‌شد و همین فاصله و جابجایی باعث افت کیترینگ هما در پروازهای بین‌المللی و اروپایی شده بود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت : اولین کیترینگ دارای تائیدیه گردشگری حلال در خاورمیانه توسط ایران ایر ایجاد شد .

    مراسم افتتاح کیترینگ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) امروز برگزار شد .

    در این مراسم مدیرعامل ایران ایر ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ، مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و جمعی از دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی حضور داشتند .

    در این مراسم مدیرعامل ایران ایر اظهار داشت :‌ رضایت‌مندی مسافر یکی از شاخص‌های کلیدی برای هر ایرلاین است و کیترینگ و پذیرایی از مسافر از شاخص‌های رضایت‌مندی مسافر است . کیترینگ ایران ایر از گذشته بهترین کیترینگ‌های ایرلاین‌های دنیا بود و هنوز هم حرفی برای گفتن در اروپا دارد . تاکنون کیترینگ پروازهای بین‌المللی هما از طریق کیترینگ مهرآباد تامین می‌شد و همین فاصله و جابجایی باعث افت کیترینگ هما در پروازهای بین‌المللی و اروپایی شده بود .

    وی با اشاره به اینکه ساختمان و تجهیزات کیترینگ ایران ایر در فرودگاه امام خمینی (ره) از ۶ سال پیش تکمیل شده بود ، اما بلااستفاده مانده بود ، گفت : زمانی که برنامه ریزی کردیم این کیترینگ را فعال کنیم ، عده‌ای عنوان کردند که ممکن است این هدف محقق نشود .

    وی با اشاره به توسعه گردشگری حلال در دنیا ، گفت : یک پنجم ملت‌های دنیا مسلمان هستند و مبادی آداب و رسوم گردشگری حلال هستند . طبق تحقیقات ژاپنی‌ها مسافران مسلمان ۵ برابر مسافرات کشورهای دیگر هزینه سفر می‌کنند . بنابراین ژاپنی‌ها تصمیم گرفتند توریسم مسلمان را در دستور کار خود قرار دهند .

    مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه مفهوم گردشگری حلال مهم و قابل توجه است ، گفت : ما صنعت گردشگری حلال در دنیا داریم و در ایران ایر نیز این پتانسیل وجود داشت ، تا موضوع غذای حلال را برند جهانی کنیم . در حال حاضر غذا در همه پروازهای ایران ایر حلال است . هما اولین کیترینگ دارای تائیدیه گردشگری حلال را در خاورمیانه ایجاد کرد ؛ هم اکنون به مسافران داخلی ، بین‌المللی و مسلمان خدمات کیترینگ حلال ارائه می‌دهیم . پس از هما تقاضا برای گردشگری حلال توسط ترکیش ایرلاین ، قطر ایرویز و ... بود .

    مدیرعامل ایران ایر گفت : کیترینگ قطر ایرویز روزانه ۸۰ هزار پرس غذا تولید می‌کنند . ما در مهرآباد روزانه ۲۵ تا ۳۰ هزار پرس غذا تولید می‌کنیم . در صورتی که قطر ایرویز برنامه دارد تولید ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار پرس غذا را روزانه در کیترینگ خود قرار دهد . در کیترینگ فرودگاه امام ما ظرفیت تولید ۶۰ هزار پرس غذا را داریم که اگر ۲۴ ساعته شود به ۱۲۰ هزار پرس افزایش می‌یابد .

    وی با بیان اینکه ساختمان کیترینگ هما ۶ سال بلااستفاده مانده بود ، گفت : سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان فقط هزینه نگهداری این تجهیزات خاموش می‌شد ، اما بخش‌های مختلف هما پای کار آمدند و با حداقل هزینه (یک و نیم میلیارد تومان) به جای ۱۰ میلیارد تومان این کیترینگ راه‌اندازی شد . شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی کرده است تا نقش رهبری صنعت غذایی هوایی را در ایران ایفا کند .




    مطالب مرتبط

             

    |

             

    |

    ناوگان مورد استفاده در مسیرهای اروپایی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا ؛ به صورت مستمر تحت این نظارت و بازرسی قرار دارد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در نامه‌ای به مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما ضمن تشکر و قدردانی بابت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در اسفند ماه سال جاری تعداد پروازهای خود را به فرودگاه استان گلستان افزایش داد ...

    |

    نظرات کاربران