در حال بارگذاری ...
  • برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه برون با فاینانس ۱.۲ میلیارد یورویی روسیه

    محور ریلی گرمسار - اینچه برون در واقع مسیر ترانزیتی ایران از سمت قزاقستان ، ترکمنستان و بندر امیرآباد است و بهره برداری از این محور ریلی ضمن ارتقا ظرفیت ترانزیتی ، تاثیر قابل ملاحظه‌ای در حمل‌ونقل مسافر خواهد داشت .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن از آغاز عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون در سال ۹۷ خبر داد و گفت : هم اکنون این پروژه در حال طی کردن مراحل گشایش اعتبارات اسنادی قرار دارد و هزینه مورد نیاز از طریق فاینانس ۱.۲ میلیارد یورویی روسیه تامین می‌شود .

    نورالله بیرانوند با اشاره به پیشرفت مذاکرات پروژه برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه برون اظهار داشت : در راستای امضا قرارداد‌های تجاری و مالی میان ایران و روسیه عملیات اجرایی پروژه برقی سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه برون در سال ۹۷ آغاز می‌شود . هم اکنون این پروژه در حال طی کردن مراحل گشایش اعتبارات اسنادی قرار دارد و اداره کل تدارکات شرکت راه‌آهن در حال پیگیری است .

    معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن هزینه لازم برای اجرای این پروژه را ۱.۲ میلیارد یورو اعلام کرد که از جانب طرف روس به صورت فاینانس تامین می‌شود .

    بیرانوند با بیان اینکه « مسائل مربوط به قیمت ، احجام کار و زمان‌بندی اجرای آن ، همچنین انتقال فناوری ، آموزش نیروی کار و شرایط تأمین مالی پروژه مورد بررسی و توافق طرفین قرار گرفته است» گفت : انجام اقدامات پیش‌بینی‌شده در این پروژه باعث افزایش قابل‌توجه ایمنی حمل‌و‌نقل ، ظرفیت باری خط و همچنین کاهش چشمگیر آلودگی صوتی و هوا به علاوه ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد می‌گردد .

    وی  با اشاره به مسیر عبوری این خط آهن بین داشت : محور ریلی گرمسار - اینچه برون در واقع مسیر ترانزیتی ایران از سمت قزاقستان ، ترکمنستان و بندر امیرآباد است و بهره برداری از این محور ریلی ضمن ارتقا ظرفیت ترانزیتی ، تاثیر قابل ملاحظه‌ای در حمل‌ونقل مسافر خواهد داشت .

    معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد راه‌آهن خاطرنشان کرد : از  حدود۴۳۰ کیلومتر طول مسیر ریلی گرمسار - اینچه برون حدود ۳۳۱ کیلومتردر حوزه راه آهن شمال قرار دارد و بیش از ۲۰۰ کیلومتر آن در مناطق کوستانی واقع شده است .

    گفتنی است ، در آبان ۱۳۹۵ یادداشت تفاهم همکاری‌های حمل‌ونقلی ایران و روسیه در پایان هشتمین اجلاس همکاری‌های حمل‌ونقلی دو کشور میان مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ایران و الکسی سامبویویچ تسیدنوف معاون وزیر حمل‌ونقل روسیه در وزارتخانه راه و شهرسازی ایران امضا شد .

    طبق تفاهم‌نامه امضا شده میان طرفین در حوزه حمل‌ونقل ریلی شرکت‌های «راه‌آهن روسیه» و راه‌آهن ایران علاقه‌‌مندی خود را برای ادامه کارهای مشترک در پروژه‌های زیرساختی در جمهوری اسلامی ایران مورد تائید قراردادند و با توجه به پیشرفتی که طرفین در بخش تهیه قرارداد برقی کردن خط راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون دست یافتند ، قرار شد این پروژه از محل اعتبارات دولتی روسیه تأمین مالی شود و به همکاری درزمینهٔ مطالعه پروژه‌های زیرساختی بعدی که از سوی راه‌آهن ایران پیشنهاد خواهند شد ادامه دهند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، راه‌آهن روسیه کاهش جزئی در حجم کل محموله‌های حمل شده در طول سال ۲۰۲۳ را تجربه کرده است .

    |

    ماموریت اصلی همه بنادر فعالیت ۲۴ ساعته در زمینه تخلیه و بارگیری کالاها در حوزه صادرات ، واردات و ترانزیت می باشد که این کالاها ازمبادی بندری از / به اقصی نقاط کشور در کوتاهترین زمان ممکن و مقرون به صرفه با بهره مندی از شقوق مختلف حمل و نقل جابجا می شوند .

    |

    همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

    |

    با بررسی های بعمل آمده و اقداماتی که در زمینه بازاریابی و بهره برداری از شقوق مختلف حمل و نقل چندوجهی در این بندر صورت گرفته است توانستیم در سال جارمی بخشی از کالاهای ترانزیتی و وارداتی را از طریق ریل جابجا کنیم که علاوه بر رضایت ذی نفعان ، سرعت تخلیه و بارگیری و ارائه خدمات ...

    |

    پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

    |

    نظرات کاربران