در حال بارگذاری ...
  • ارتقا ایمنی راه ها با ممانعت ورود کامیون‌ به جاده ها

    اگر قیمت سوخت و هزینه سفر افزایش و قیمت خودرو کاهش یابد گرایش به استفاده از ناوگان عمومی به‌طرز چشمگیری افزایش می یابد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ظرفیت سالانه حمل بار در جاده ها به ۲۴۰ میلیون تن در ۸ سال آینده گفت : دولت درصدد است در برنامه‌ای بلندمدت با توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کشور و ممانعت ورود کامیون‌ها به جاده ، ایمنی راه‌ها را ارتقا دهد .

    مهرداد تقی زاده در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل چهارمحال و بختیاری گفت : عملکرد کنونی دوربین‌های کنترل جاده‌ای بر اساس سرعت ثابتی است که این دوربین‌ها باید به سیستمی مجهز شود که سرعت را بر اساس نقطه عبور ثبت و اعلام کند و در این راستا از یک‌هزار دوربین کنترل سرعت حدود ۷۰۰ دستگاه به سرعت نقطه‌ای تجهیز شده است .

    وی با بیان جابجایی سالانه ۶۰ میلیون تن بار در جاده‌های کشور اظهار کرد : تنها ۲۰ میلیون تن از این رقم توسط شبکه ریلی جابجا می‌شود که بر اساس برنامه‌هایی که در دست اجراست ، این میزان تا ۸ سال آینده به ۲۴۰ میلیون تن می‌رسد که حدود چهار برابر رقم فعلی است . این میزان اضافه بار در محورها علاوه بر تخریب جاده‌ها ، در صورتی که جهشی در شبکه حمل‌ونقل ریلی ایجاد نشود ، سبب وارد آمدن تلفات جانی فراوان در جاده‌ها می‌شود . دولت درصدد است در برنامه‌ای بلندمدت با توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کشور و ممانعت ورود کامیون‌ها به جاده ، ایمنی راه‌ها را ارتقا دهد .

    تقی‌زاده تلفات جاده‌ای کشور را ۲۰ نفر به ازای یک‌صد هزار نفر جمعیت عنوان کرد و افزود : این در حالی است که این رقم در کشور آمریکا ۱۰ نفر ، ترکیه ۸.۵ و در کشورهای اروپایی حدود ۶ نفر به ازای هر یک‌صد هزار نفر است .

    تقی زاده با اظهار تاسف از افزایش استفاده از خودروهای شخصی در کشور بیان کرد : اگر قیمت سوخت و هزینه سفر افزایش و قیمت خودرو کاهش یابد گرایش به استفاده از ناوگان عمومی به‌طرز چشمگیری افزایش می یابد .

     




    مطالب مرتبط

    در طول ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی استان مازندران ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار فعالیت می‌کنند که ۳۵۰ نفر از راهداران سخت کوش و پرتلاش در قالب ۳۶ اکیپ راهداری زمستانی و با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۳۷۰۰ کیلومتر از راه‌های برفگیر و کوهستانی استان به انجام ...

    |

    سامانه یکپارچه سفر در راستای هوشمندسازی حوزه حمل و نقل یکی از اقداماتی است که با سرعت و دقت در این معاونت پیگیری می‌شود که از مزایای آن دسترسی مردم به شیوه‌های مختلف سفر در یک سامانه واحد است و می‌تواند رضایت مردم را در پی داشته‌ باشد .

    |

    یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی - هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند ، در مقاطعی از محورهای استان اجرا می شود .

    |

    در اجرای پروژه‌های راهسازی رعایت استاندارد مورد تاکید است . باید اجرای پروژه‌ها را به پیمانکاران با تجربه و قوی بسپاریم تا متحمل هزینه‌های سنگینی برای بهسازی مجدد نشویم .

    |

           

    |

    نظرات کاربران (3)