ارتقا ایمنی راه ها با ممانعت ورود کامیون به جاده ها
اگر قیمت سوخت و هزینه سفر افزایش و قیمت خودرو کاهش یابد گرایش به استفاده از ناوگان عمومی بهطرز چشمگیری افزایش می یابد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ظرفیت سالانه حمل بار در جاده ها به ۲۴۰ میلیون تن در ۸ سال آینده گفت : دولت درصدد است در برنامهای بلندمدت با توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کشور و ممانعت ورود کامیونها به جاده ، ایمنی راهها را ارتقا دهد .
مهرداد تقی زاده در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل چهارمحال و بختیاری گفت : عملکرد کنونی دوربینهای کنترل جادهای بر اساس سرعت ثابتی است که این دوربینها باید به سیستمی مجهز شود که سرعت را بر اساس نقطه عبور ثبت و اعلام کند و در این راستا از یکهزار دوربین کنترل سرعت حدود ۷۰۰ دستگاه به سرعت نقطهای تجهیز شده است .
وی با بیان جابجایی سالانه ۶۰ میلیون تن بار در جادههای کشور اظهار کرد : تنها ۲۰ میلیون تن از این رقم توسط شبکه ریلی جابجا میشود که بر اساس برنامههایی که در دست اجراست ، این میزان تا ۸ سال آینده به ۲۴۰ میلیون تن میرسد که حدود چهار برابر رقم فعلی است . این میزان اضافه بار در محورها علاوه بر تخریب جادهها ، در صورتی که جهشی در شبکه حملونقل ریلی ایجاد نشود ، سبب وارد آمدن تلفات جانی فراوان در جادهها میشود . دولت درصدد است در برنامهای بلندمدت با توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کشور و ممانعت ورود کامیونها به جاده ، ایمنی راهها را ارتقا دهد .
تقیزاده تلفات جادهای کشور را ۲۰ نفر به ازای یکصد هزار نفر جمعیت عنوان کرد و افزود : این در حالی است که این رقم در کشور آمریکا ۱۰ نفر ، ترکیه ۸.۵ و در کشورهای اروپایی حدود ۶ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر است .
تقی زاده با اظهار تاسف از افزایش استفاده از خودروهای شخصی در کشور بیان کرد : اگر قیمت سوخت و هزینه سفر افزایش و قیمت خودرو کاهش یابد گرایش به استفاده از ناوگان عمومی بهطرز چشمگیری افزایش می یابد .