پیشرفت ۸۷ درصدی در احداث ساختمان ایستگاه راه آهن ارومیه
حملونقل ارزان ، ظرفیتهای گسترده انتقال بار و مسافر و راحتی و سهولت در امر ارتباطات ، امنیت و راحتی آن برای مسافرتهای طولانی از بزرگترین مزایای خط آهن در این منطقه است و توسعه شبکههای حملونقلی با توجه به موقعیت جغرافیایی آذربایجانغربی و هممرز بودن با سه کشور ترکیه ، عراق و جمهوری آذربایجان میتواند مسیر دسترسی به بازارهای جهانی را سهل و آسان کند .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید معاون رئیسجمهور از مراحل نهایی ساخت ایستگاه راهآهن ارومیه از تکمیل کارهای زیربنایی طرح ملی ساخت راهآهن مراغه - ارومیه خبر داد .
خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید معاون رئیسجمهور از مراحل نهایی ساخت ایستگاه راهآهن ارومیه گفت : عملیات ریلگذاری و روسازی شامل زیرکوبی اولیه و پالاس ریزی در مسیر ریلی ایستگاه نقده به سمت ارومیه انجام شده است .
خادمی با اعلام اینکه آسفالت دو تقاطع احداث شده در مسیر خط راهآهن نقده به سمت ارومیه در روزهای آینده اجرا میشود ، ادامه داد : عملیات جوشکاری در ۹۸ کیلومتر از مسیر ایستگاه نقده به سمت ارومیه تکمیل شده است .
وی در خصوص روند پیشرفت اجرایی ساختمان ایستگاههای نقده و ارومیه را به ترتیب ۸۹ و ۸۷ درصد اعلام کرد و افزود : کارهای محوطهسازی و ارزیابی ایمنی که از ضوابط اصلی بهرهبرداری طرحهاست ، باقی مانده است .
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور ، انجام حجم بالایی از اقدامات این طرح در سال ۹۶ را قابلتوجه دانست و گفت : عملیات زیرسازی و روسازی ۷۵ کیلومتر حدفاصل خط راهآهن نقده به سمت ارومیه در سال گذشته انجام شد .
حملونقل ارزان ، ظرفیتهای گسترده انتقال بار و مسافر و راحتی و سهولت در امر ارتباطات ، امنیت و راحتی آن برای مسافرتهای طولانی از بزرگترین مزایای خط آهن در این منطقه است و توسعه شبکههای حملونقلی با توجه به موقعیت جغرافیایی آذربایجانغربی و هممرز بودن با سه کشور ترکیه ، عراق و جمهوری آذربایجان میتواند مسیر دسترسی به بازارهای جهانی را سهل و آسان کند .
معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور ، استاندار آذربایجانغربی مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران کل استان از ایستگاه راهآهن ارومیه بازدید کردند .