در حال بارگذاری ...

بررسی پروژه‌های مهم راهسازی در استان خراسان جنوبی

در خصوص پروژه دوبانده سازی محور نهبندان - سربیشه - بیرجند - قاین - بجستان - فردوس - دیهوک به راور ، طی مکاتبه و درخواست به دکتر نوبخت ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام آمادگی شده است درصورت تامین اعتبارلازم تاپایان سال مالی ۹۷ (تیرماه ۹۸ ) پروژه به اتمام برسد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، استاندار خراسان جنوبی و معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در جلسه ای در خصوص پروژه های مهم و اولویت دار استان گفت و گو کردند .

مروج الشریعه در این دیدار که علوی مقدم ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز حضور داشتند ضمن تشکر وقدردانی از حمایت های ، امینی معاون وزیرراه و شهرسازی گفت : با توجه به اینکه هیچ آزادراهی در خراسان جنوبی وجود ندارد ، پیشنهاد این است که پروژه های آزادراهی خراسان جنوبی در برنامه اجرایی قرار گیرد و به عنوان الگو در یک محور عملیات اجرایی آغاز شود . احداث راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد با اعتبارات فعلی دولت امکان پذیر نیست و بنابراین هرچه سریع‌تر باید اقدام به جذب فایناس و سرمایه گذار بود .

علوی مقدم ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت : یکی از موارد پر اهمیت در استان پروژه باند دوم محور بیرجند – قاین است که باید پیگیری بابت تامین اعتبار لازم جهت اتمام پروژه صورت پذیرد . پیشنهاد این است از محل ماده ۵۶ این اقدام صورت بگیرد و با درخواست پرداخت وام پیمانکار محور موافقت شود .

جعفری هم دراین دیدار ضمن تشکر از حضور و پیگیری های استاندار خراسان جنوبی گزارشی در خصوص تخصیص ماده ۱۸۰ و تخصیص ارتقاء شاخصه های اقتصادی توسعه استان ارائه داد .

در این دیدار امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه وشهرسازی گفت : توسعه محورشرق واحداث راه آهن چابهار - زاهدان - بیرجند از اهمیت بالایی برخورداراست و در این زمینه درخصوص هرچه سریع تر فاینانس احداث راه آهن پیگیری های لازم انجام خواهد شد . هیچ محوری نیست که دستور صریح رئیس جمهور را مبنی بر فاینانس داشته باشد و پیگیر نشود .

امینی با اشاره به اینکه راه آهن از محل صندوق توسعه ملی در قانون بودجه پیش بینی شده و بزودی پروژه های سال ۹۷ اعلام می شود ، گفت : در خصوص پروژه دوبانده سازی محور نهبندان - سربیشه - بیرجند - قاین - بجستان - فردوس - دیهوک به راور ، طی مکاتبه و درخواست به دکتر نوبخت ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام آمادگی شده است درصورت تامین اعتبارلازم تاپایان سال مالی ۹۷ (تیرماه ۹۸ ) پروژه به اتمام برسد .

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از استاندار خراسان جنوبی خواست جلسه ای با جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری جهت رسیدگی به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان برگزار شود .

لازم بذکراست در پایان این دیدار مقرر شد جلسه ای در خصوص پروژه آزادراه بیرجند – قاین طی چند روز آینده در محل دفتر امینی معاون برنامه ریزی وزیر و با حضور معاون ساخت و توسعه وزارت راه وشهرسازی برگزار و تعیین وضعیت شود .




مطالب مرتبط

۱۶ پروژه هوایی با ارزش ۸۶۸ میلیارد تومان و ۶.۵ میلیون یورو در زمینه‌های توسعه ترمینال ، خرید و نصب تجهیزات در فرودگاه‌های کشور تا پایان امسال به بهره برداری می رسند .

|

در دولت سیزدهم ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی کشور به ۷۰۰ هزار TEU افزایش یافت . این دستاورد مهم در حالی به دست آمد که ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی کشور در ابتدای سال ۱۴۰۰ در رقم ۸ میلیون TEU قرار داشت و در پایان آبان ماه سال ۱۴۰۲ این ظرفیت در رقم ۸.۷ میلیون TEU قرار گرفت که افزایش ...

|

راه آهن جزو معدود پروژه‌های کشور است که مشکل اعتباری در این قضیه نداریم . در مراکز تمام شهرستان‌های بیرجند ، نهبندان ، سربیشه و قاین که در مسیر این خط ریلی قرار دارند ، احداث ایستگاه مسافربری پیش‌بینی شده و حدود ۳۸ ایستگاه خدماتی در طول خط داریم که همزمان ساخته خواهد شد .

|

نظرات کاربران