در حال بارگذاری ...
  • تاثیر افزایش نرخ جرایم رانندگی بر رفتار رانندگان

    تعامل دستگاه های مسئول در امر آموزش در کنار پلیس راهور و همچنین بهبود وضعیت تولید خودروهای ملی می تواند به کاهش سوانح جاده ای در کشور کمک کند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، عضو کمیسیون عمران مجلس ، گفت : عدم رعایت ایمنی از سوی رانندگان و خطاهای انسانی را عامل بروز بیش از ۸۰ درصد تلفات جاده ای خواند .

    سید هادی بهادری با انتقاد از آمار بالای تصادفات جاده ای در کشور ، گفت : متاسفانه عدم رعایت ایمنی از سوی رانندگان و اوج گیری خطاهای انسانی روند رو به نزول تصادفات در سال های اخیر را باز هم با رشد مواجه کرده است .

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه خودروهای با کیفیت نازل ، ایمن نبودن راه ها و همچنین خطاهای انسانی ۳ مثلث وقوع سوانح جاده ای است ، افزود : متاسفانه در سال های اخیر عمده دلیل منجر به تصادفات جاده ای ناشی از عدم رعایت ایمنی و خطاهای انسانی بوده زیرا به کرات دیده شده که رانندگی با خودروی همچون پراید با سرعت های بسیار بالا صورت گرفته است .

    کاهش ۱۰ هزار نفری تعداد تلفات جاده ای در چند سال اخیر

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ، با تاکید بر اینکه تحلیل های آماری نشان می دهد که حدود ۸۰ درصد تلفات در سوانح جاده ای به علت خواب آلودگی راننده ، عدم رعایت سرعت مجاز ، توجه به جلو و بی احتیاطی هایی از این دست بوده است ، افزود : رفع نقاط حادثه خیز در جاده ها و توجه به کیفیت خودروها می تواند در کنار ارایه آموزش های لازم به رانندگان به عنوان مثلث ایمنی تعداد تلفات جاده ای را در کشور کاهش دهد .

    وی با بیان اینکه سخت گیری های انجام شده از سوی پلیس راهور در خصوص اعمال جریمه های سنگین و تاکید بر کاهش سرعت از الزامات کاهش تصادفات جاده ای است ، تصریح کرد : هر چند در سال های اخیر آمار تلفات جاده ای از ۲۶ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر کاهش یافته اما همین تعداد نیز زیاد بوده و باید با اقدامات مناسب بر روند نزولی آن تاکید کنیم .

     

     

    جرایم سنگین بازدارنده تخلفات رانندگی

    بهادری با تاکید بر اینکه در برخی کشورها جرایم در نظر گرفته شده برای رانندگان گاهی به اندازه ارزش خودرو وی است ، گفت : در صورتی که چنین جرایمی برای تخلفات رانندگی در نظر گرفته شود به طور حتم شخص اقدام به تخلف در رانندگی نمی کند .

    وی با بیان اینکه بالا بودن آمار سوانح رانندگی در ایران هزینه های کشور از حیث خانواده های متوفیان این نوع حوادث بالا می برد ، افزود : با توجه به این نوع هزینه ها باید اقداماتی برای مقابله با کاهش آمار تصادفات صورت بگیرد .

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، با تاکید بر اینکه کمیسیون عمران مجلس در راستای کاهش تصادفات جاده ای بارها با مسئولان مربوطه نشست های تخصصی برگزار کرده است ، تصریح کرد : تعامل دستگاه های مسئول در امر آموزش در کنار پلیس راهور و همچنین بهبود وضعیت تولید خودروهای ملی می تواند به کاهش سوانح جاده ای در کشور کمک کند .




    مطالب مرتبط

    حداقل الزامات ایمنی در تمامی نقاط حادثه خیز و دارای تصادف محورهای استان همدان انجام شده است که شامل نصب تابلوهای فسفری ، ایجاد شیار لرزاننده ، خط کشی ، نصب روشنایی مقطعی ، خاکریزی و نصب حفاظ بتنی می شود .

    |

    در حال حاضر در چند نقطه از آزادراه از جمله محدوده پایانه شهید کلانتری ، گلشهر ، پل حصارک این عملیات به طول یک و نیم کیلومتر اجرا شده که تلاش خواهیم کرد تا محدوده‌های پل فردیس ، پل هشتگرد و عوارضی قدیم حصارک را با نصب حفاظ میانی ایمن سازی کنیم .

    |

    با توجه به اینکه میزان ترددها در کل کشور منفی اما در استان یزد مثبت بوده و یزد به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری از سوی هم‌وطنان انتخاب شده‌ است ، امید داریم این روند کاهش تصادفات همچنان ادامه داشته‌ باشد تا روزی که با تلاش همه خدمتگزاران به این مردم ، آمار فوت در شبکه‌های ...

    |

    یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

    |

    بحث آماده‌سازی حداکثری جاده‌ها ، برای تردد حداکثری در راه‌ها با هدف داشتن حداقل تصادفات از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در اجرای طرح نوروزی است .

    |

    نظرات کاربران