در حال بارگذاری ...
  • کاهش توان عملیاتی بندر روتردام هلند در سال جاری میلادی

    رشد مستمر توان عملیاتی کانتینر در روتردام مهر تاییدی بر اهمیت بندر و جایگاه آن در شبکه‌های دریایی مرتبط با ائتلاف‌های بزرگ در صنعت کشتیرانی است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، توان عملیاتی بندر روتردام هلند در سه ماه نخست سال جاری میلادی کاهش یافت .

    بندر روتردام سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی را در حالی به پایان رساند که افت حجم جابه جایی در بخش فله خشک و نفت خام به طور کلی توان عملیاتی آن را کاهش داد .

    حجم کل جابه جایی بار در سه ماه نخست به ۱۱۷.۸ میلیون تن رسید که خبر از افت ۱.۲ درصدی آن در برابر ۱۱۹.۳ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته میلادی می‌دهد . علت کاهش جابه جایی ، افت در توان عملیاتی زغال سنگ ، سنگ آهن ، اوراق و نفت خام اعلام شده است .

    در مقابل ، رشد توان عملیاتی در بخش کانتینری به موجب عملکرد عالی ترمینال‌های کانتینری بزرگ بندر روتردام روندی صعودی داشت و توانست در سه ماه نخست با ۶.۱ درصد افزایش به ۳.۵ میلیون TEU برسد .

    در همین راستا ، مدیر بندر روتردام گفت : رشد مستمر توان عملیاتی کانتینر در روتردام مهر تاییدی بر اهمیت بندر و جایگاه آن در شبکه‌های دریایی مرتبط با ائتلاف‌های بزرگ در صنعت کشتیرانی است . پس از آنکه رشد قابل توجهی در عملکرد خود و در سال گذشته ثبت کردیم ، انتظارات و پیش بینی‌ها در خصوص آمار منتشر شده در سه ماه نخست نیز برآورده شد .

    توان عملیاتی محصولات نفتی معدنی که سال گذشته افت شدیدی را تجربه کرد در سه ماه نخست سال جاری میلادی با رشد ۴.۸ درصدی روندی صعودی داشت . افزون بر آن ، حجم جابه جایی LNG نیز با افزایش ۲۱۰ درصدی رکورد زد و به بیش از ۵۰۰ هزار تن در فوریه سال جاری میلادی رسید .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ششمین نشست هیات اندیشه ورز جامعه دریایی و بندری با حضور مجتبی خوش نیت ، رئیس دبیرخانه و دبیر شورای مطالعات و سیاست‌های ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ارزش دارایی ۱۰ کشور برتر جهان در بخش حمل‌ونقل دریایی که در سال ۲۰۲۳ میلادی در رتبه‌های اول تا دهم قرار گرفته‌اند اعلام ...

    |

    نظرات کاربران