در حال بارگذاری ...
  • تهیه گزارش تحلیلی تصادفات رانندگی سفرهای نوروزی ۹۷

    مسافرانی که سال اول خرید خودرو شخصی را تجربه می‌کنند بالطبع اشتیاق سفر بیشتری نسبت به مسافرانی که چند سال قبل خودرو خریداری کرده‌اند ، دارند و از طرفی خودروهایی با استاندارد‌های ایمنی پایین نیز اغلب توسط اقشار کم‌درآمد خریداری می‌شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : هم‌اکنون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال تهیه گزارش تحلیلی از تصادفات رانندگی در سفرهای نوروزی ۹۷ به تفکیک سطح سرویس جاده‌ها اعم از آزادراه ، بزرگراه ،‌ راه اصلی است که ظرف ۴۵ روز آینده تکمیل و آماده ارائه می‌شود .

    عبدالهاشم حسن نیا با اشاره به مأموریت‌های واگذارشده به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از جانب کمیسیون ایمنی راه‌ها اظهار داشت : سازمان ، هم‌اکنون در حال تهیه گزارش تحلیلی از تمام تصادفات شکل‌گرفته در شبکه جاده‌ای کشور طی سفرهای نوروزی ۹۷ است . این گزارش تحلیلی به تفکیک سطح سرویس راه‌ها همچون آزادراه ، بزرگراه و اصلی و ... همچنین میزان پیمایش در حال تهیه است و ظرف ۴۵ روز آینده آماده ارائه می‌شود .

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد : با تحلیل تصادفات در ۵۲ میلیون تردد انجام‌شده طی سفرهای نوروزی ۹۷ شناسایی انباشت وسایل نقلیه در شهرها نیز مشخص می‌شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بر لزوم توجه به راه‌های فرعی تأکید کرد و گفت : باید در نظر داشت که مردم در حال تغییر مقاصد سفر از یک نقطه خاص به نقاط متنوع هستند . مسافرانی که سال اول خرید خودرو شخصی را تجربه می‌کنند بالطبع اشتیاق سفر بیشتری نسبت به مسافرانی که چند سال قبل خودرو خریداری کرده‌اند ، دارند و از طرفی خودروهایی با استاندارد‌های ایمنی پایین نیز اغلب  توسط اقشار کم‌درآمد خریداری می‌شود .

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هدف از تهیه این گزارش را جمع بندی تصادفات و دسته‌بندی اطلاعات بر پایانه اصول علمی و منطق ، عنوان کرد .

    گفتنی است ، در جلسه اخیر کمیسیون ایمنی راه‌ها مقرر گردید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به تهیه گزارش مرتبط با موارد ذیل اقدام و نتایج را به کمیسیون ایمنی راه‌ها ارایه نماید :

    ۲-۱- گزارشی از مقایسه آماری شدت و تعداد تصادفات مرتبط با انواع خودروها بر اساس شاخص‌ تعداد و پیمایش.

    ۲-۲- ارایه گزارش تحلیلی از تأثیر تبدیل راه دوخطه به چهارخطه بر شدت و تعداد تصادفات رانندگی.

    ۲-۳- تعیین شاخصی واحد جهت انجام تحلیل وضعیت ایمنی و تصادفات رانندگی بر مبنای یکی از شاخص‌های پیمایش خودروها، تعداد خودروها یا جمعیت.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تردد بین استانی از ابتدای طرح تا چهاردهم فروردین ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه بوده که از کاهش دو درصدی نسبت به مدت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس پلیس راه راهور فراجا اعلام کرد : ۲۲ درصد جانباختگان تصادفات رانندگی بین ۲۰ تا ۳۰ سال هستند که جمعیت جوان را تشکیل می دهند ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مهران قربانی از تصادفات به عنوان تهدیدی برای سلامت همه افراد جامعه یاد و عنوان کرد : بر اساس آخرین برآوردها، هزینه آشکار و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

    |

             

    |

    نظرات کاربران