در حال بارگذاری ...
  • آسفالت ۲۸ کیلومتر راه‌ روستایی شهرستان گنبد در سال ۹۶

    با توجه به محدودیت اعتباری دولتی انتظار است با استفاده از ظرفیت طرح‌های مشارکتی و خیرخواهانه، بخشی از راه‌های خاکی و شوسه استان آسفالت و مردم منطقه از راه مناسب آسفالته برخوردار شوند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت : ۲۸ کیلومتر راه روستایی شهرستان گنبد از اعتبارات سال ۹۶ آسفالت شد .

    حسین محبوبی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها را ۸۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی اعلام کرد .

    وی پروژه‌های اجرا شده در شهرستان گنبد را در قالب زیرسازی و آسفالت محورهای روستایی دده الوم ، خیر خوجه سفلی ، خیر خوجه نجف ، حسین‌آباد _ محمدآباد ایمر، محمدآباد _ اوبه پلنگ ، عطاآباد ، سارلی سفلی در بزرگراه مینودشت ، جلاین تپه و زیرسازی و اجرای بین محور ، قره ماخر _ اوزین بوغاز ذکر کرد .

    این مقام مسئول در خاتمه افزود : استان گلستان دارای ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است که از این مقدار ۲۶۰۰ کیلومتر حدود (۸۱ درصد) آسفالت و مابقی نیز خاکی و شوسه است که با توجه به محدودیت اعتباری دولتی انتظار است با استفاده از ظرفیت طرح‌های مشارکتی و خیرخواهانه، بخشی از راه‌های خاکی و شوسه استان آسفالت و مردم منطقه از راه مناسب آسفالته برخوردار شوند .




    مطالب مرتبط

    با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

    |

    مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

    |

    مشکلات به وجود آمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است .

    |

    طول این محور مجموعاً ۱۲ کیلومتر بوده که کار نقشه‌برداری و طراحی آن اتمام و ترانشه‌برداری مسیر روستای فوق نیز به‌صورت موازی با تعریض ابنیه آن ادامه خواهد یافت .

    |

    در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

    |

    نظرات کاربران