در حال بارگذاری ...

شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بهترین منطقه برای توسعه لجستیک در تهران

تهران برای توسعه لجستیک به زیرساخت‌های مناسب نیاز دارد و بهترین منطقه برای توسعه این مهم در تهران ، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ترمینال ایران‌شهر را یک ابر پروژه فرودگاهی توصیف کرد و گفت : با افتتاح این ترمینال و افزایش ظرفیت سالانه مسافرپذیری شهر فرودگاهی به بالای ۵۰ میلیون نفر، شهر فرودگاهی به هاب مسافربری و ترانزیت تبدیل می‌شود .

شهرام آدم‌نژاد با بیان اینکه از منظر موقعیت یابی ویژگی‌های خوبی در این مجموعه وجود دارد ، گفت : این یک آرزوی چند ساله است که مجموعه شهر فرودگاهی به هاب ، مخصوصا در حوزه مسافربری تبدیل شود .

آدم نژاد سپس به پیش‌نیازهای تبدیل شدن شهر فرودگاهی به هاب منطقه اشاره کرد و افزود : ظرفیت ترمینال یک حدودا ۵.۵ تا ۶ میلیون نفر در سال است ، اما سالانه بالای ۱۰ میلیون مسافر از طریق آن جابجا می‌شوند . برای آنکه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تبدیل به هاب شود، ظرفیت حمل مسافر باید به بیش از ۵۰ میلیون مسافر در سال برسد . زیرساخت باید ایجاد شود . تا وقتی که این زیرساخت ایجاد نشود ، نمی توان در مورد تبدیل شدن به هاب صحبت کرد .

وی ادامه داد : ترمینال سلام تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و یک ظرفیت سالانه ۵ میلیون نفری به مجموعه شهر فرودگاهی اضافه خواهد شد . اما این ترمینال ایران‌شهر است کمک خواهد کرد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به هاب منطقه تبدیل شود . ترمینال ایران‌شهر ۴۰۰ هزار متر مربع مساحت دارد و یک ابر پروژه فرودگاهی کشور محسوب می‌شود . این ترمینال می‌تواند نقش هاب را چه در رابطه با صنعت ترانزیت و چه از منظر مسافربری بازی کند . امیدواریم کلنگ احداث این ترمینال در سال جاری به زمین بخورد .

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اعلام اینکه ظرف چند ماه آینده فرخوان‌های جذب سرمایه‌گذار در شهر فرودگاهی صادر می‌شود ، گفت : در حال حاضر فراخوان جذب پیمانکار داده شده است تا ۲۴۰ هکتار از منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به عنوان منطقه پیشران شروع به فعالیت کند . تدوین طرح جامع شهر فرودگاهی در چند ماه آینده تمام شده و چند پروژه بزرگ به دنبال این اتفاق آغاز خواهد شد . این پروژه‌ها در حوزه لجستیک و بندر خشک خواهند بود . تهران برای توسعه لجستیک به زیرساخت‌های مناسب نیاز دارد و بهترین منطقه برای توسعه این مهم در تهران ، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تمنایی در نشست ترانزیت ریلی به درآمدهای ترانزیت اشاره کرد و افزود : با بررسی های به عمل آمده در طول ۲۰ سال گذشته درآمدهای ترانزیت در بخش ریل و جاده کمتر ...

|

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تیم همراه ضمن بازدید از ترمینال‌های یک و سلام با جمعی از مسافرین گفت‌وگو کردند و در پایان بر سر مزار شهید گمنام در ترمینال سلام حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ منطقه آزاد صلاله به عنوان یک هاب تجاری برای فعالیت های صنعتی و لجستیکی ، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۷۲۸ میلیون ریال عمانی سرمایه ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از آمادگی این فرودگاه برای انجام ۵۰۰۰ پرواز در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت : تا این ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جلسه هماهنگی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای استقبال از پروازهای نوروزی ۱۴۰۳ با حضور مجید داودی ، معاون توسعه زیرساخت شهر ...

|

نظرات کاربران