در حال بارگذاری ...

استفاده از فاینانس داخلی برای تامین هزینه خرید هواپیما

ایران‌ایر به دنبال وارد کردن چند فروند هوپیمای اجاره‌ای به ناوگان خود است تا بتواند پیش از ورود هواپیماهای ملکی جدید ، مسیرهای جدید پروازی را ایجاد کرده و مسافران این مسیرها را نیز تامین کند . بنابراین چند فروند هواپیمای اجاره‌ای نیز امسال به ناوگان ایران‌ایر خواهند پیوست .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از ورود دو فروند ای‌تی‌آر به ناوگان این شرکت هواپیمایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت : باقی هواپیماهی ای‌تی‌آر و چند فروند ایرباس در سال جاری به ناوگان ایران‌ایر خواهند پیوست .

دکتر فرزانه شرفبافی از الحاق دو فروند ATR۷۲-۶۰۰ به ناوگان این شرکت هواپیمایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت : نهمین و دهمین هواپیما از سری هواپیماهای ای‌تی‌آر از خط تولید خارج شده و آماده تحویل به هما هستند . همکاران ما اکنون در فرانسه حضور دارند و هواپیماها را چک می‌کنند . این هواپیماها به زودی وارد ایران خواهند شد.

شرفبافی درباره تامین مالی هواپیماها و ورود بقیه ای‌تی‌آرها گفتد : برای تامین هزینه خرید هواپیماها از فاینانس داخلی استفاده شده و امیدواریم بعد از تحویل این دو فروند ، باقی هواپیماهای ای‌تی‌آر را در سال جاری تحویل بگیریم .

وی درباره قراردادهای بوئینگ و ایرباس نیز گفت : در مورد خرید بوئینگ مسیر دارای پیچیدگی‌های زیادی است . اما در مورد ایرباس مذاکرات در جریان است و چند فروند از این هواپیما در سال جاری به ناوگان ایران‌ایر افزوده خواهد شد .

به گفته شرفبافی ، ایران‌ایر به دنبال وارد کردن چند فروند هوپیمای اجاره‌ای به ناوگان خود است تا بتواند پیش از ورود هواپیماهای ملکی جدید ، مسیرهای جدید پروازی را ایجاد کرده و مسافران این مسیرها را نیز تامین کند . بنابراین چند فروند هواپیمای اجاره‌ای نیز امسال به ناوگان ایران‌ایر خواهند پیوست .

برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات حج

مدیرعامل ایران‌ایر درباره برنامه‌ این هواپیمایی در سال جاری گفت : اولویت ما گسترش ناوگان است و این اولویت در سال جاری با جدیت دنبال خواهد شد . سال گذشته  ۹ مقصد جدید داخلی و ۷ مقصد جدید بین‌المللی به برنامه‌های پروازی هما اضافه شد . اکنون در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن خاور دور به برنامه پروازی هستیم .

وی ادامه داد : انجام پروازهای منطقه‌ای با هواپیماها ای‌تی‌آر نیز در حال برنامه‌ریزی است . مشغول آماده سازی ناوگان ای‌تی‌آر ، کاکپیت کرو و کابین کروی آن‌ها برای آغاز پروازهای بین المللی هستیم و به زودی پروازها از مبدا چابهار ، زاهدان و فرودگاه‌های غرب کشور به مقاصد کشورهای حاشیه خلیج فارس ، پاکستان ، افغانستان ، ترکیه و عراق آغاز خواهد شد .

شرفبافی به نزدیک بودن موسم حج نیز اشاره کرد و گفت : عملیات حج مطابق سنت همیشگی انجام خواهد شد . در حال آماده سازی هواپیماها برای این عملیات هستیم. همکاران ما نیز در عربستان حضور دارند تا مذاکرات لازم را انجام دهند .

مدیرعامل هما که پیشتر برای جذب خلبانان زن در این ایرلاین وعده داده بود ، در این باره نیز گفت : اکنون متقاضیان خلبانی بسیاری از میان خانم ها داریم . برخی واجد شرایط هستند و برخی نه که از آن‌ها هم در دور بعد مجددا امتحان گرفته خواهد شد . آزمون استخدامی کسانی که واجد شرایط هستند ششم یا هفتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود . اکنون ۵۰ خلبان زن در نوبت استخدام ایران‌ایر قرار دارند .




مطالب مرتبط

         

|

         

|

ناوگان مورد استفاده در مسیرهای اروپایی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا ؛ به صورت مستمر تحت این نظارت و بازرسی قرار دارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در نامه‌ای به مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما ضمن تشکر و قدردانی بابت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در اسفند ماه سال جاری تعداد پروازهای خود را به فرودگاه استان گلستان افزایش داد ...

|

نظرات کاربران