در حال بارگذاری ...
  • گمرک بازرگان نمونه موفق کارنه تیر الکترونیکی در دنیا

    در طرح آزمایشی پروژه e-Tir که در سال گذشته اجرا شد ، ۲ کانتینر از اسلوونی با پلمپ مبدا از طریق کامیون به ایتالیا و سپس با کشتی به ترکیه و از طریق راه‌آهن به ایران و محموله در ادامه به مقصد گمرک شهید رجایی بندرعباس ارسال شد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، سازمان بین المللی حمل و نقل جاده ای (ایرو) گمرک بازرگان را به عنوان نمونه موفق کارنه تیر الکترونیکی در دنیا انتخاب کرد .

    گمرک ایران با الکترونیکی شدن و تغییر و اصلاح ساختارها به عنوان یکی از موفق ترین کشورهای عضو در سازمان جهانی گمرک شناخته شد و موفقیت های این سازمان باعث شد، گمرک ایران برای اجرای آزمایشی پروژه تیر الکترونیک از میان ۷۰ کشور عضو انتخاب شود .

    پروژه ای بین المللی که ایران با موفقیت آن را انجام رساند و گمرک بازرگان توانست در سازمان بین المللی حمل و نقل جاده ای به عنوان نمونه موفق کارنه تیر در دنیا انتخاب شود .

    به دنبال موفقیت گمرک ایران در پروژه حمل و نقل ترکیبی کارنه تیر در کریدور اسلونی - ایران و دیجیتالی شدن کارنه تیر در گمرکات کشور و اجرای موفق پروژه e-Tir با کشور ترکیه ، دستاوردهای  الکترونیکی گمرک ایران از سوی IRU با هدف ترویج دیجیتالی شدن در بین کشورها، در گمرک بازرگان مستندسازی شد.

    به همین منظور ، گروه IRU با حرکت یک محموله صادراتی از گمرک تبریز به مقصد ترکیه در روز جمعه ۹۷/۱/۲۴ و عبور از مرز کلیه مراحل تشریفات از جمله تشریفات الکترونیکی را مستند سازی کردند . این مستند در مجامع بین المللی ترانزیت و‌ حمل نقل ارائه خواهد شد .

    بنابراین گزارش ، در طرح آزمایشی پروژه e-Tir که در سال گذشته اجرا شد ، ۲ کانتینر از اسلوونی با پلمپ مبدا از طریق کامیون به ایتالیا و سپس با کشتی به ترکیه و از طریق راه‌آهن به ایران و محموله در ادامه به مقصد گمرک شهید رجایی بندرعباس ارسال شد . اجرای این طرح برای نخستین بارتوسط ایران و با همکاری کشورهای مسیر انجام شد .




    مطالب مرتبط

    کنوانسیون های حمل ‌و نقل بین المللی نقشی محوری در هماهنگ کردن قوانین و مقررات در میان کشورهای مختلف ایفا می‌کنند و در این راستا ، کنوانسیون TIR ثابت کرده که یک سند بین المللی اصلی است و حمل و نقل و تجارت را تسهیل و به ویژه به رفع موانع گمرکی کمک می کند .

    |

    برای انجام تشریفات گمرکی و ترخیص قطعی کالاهای وارداتی از گمرک و اخذ حقوق ورودی ، براساس تکالیف قانونی مقرر ، نیاز به تعیین ماهیت کالاهای وارداتی از سوی سازمان استاندارد است ، بنابراین عدم انجام این الزام قانونی نیز منجر به ماندگاری کالا در مبادی ورودی خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بهنام فرامرزیان مدیر حمل و نقل بین المللی و کارنه تیر اتاق بازرگانی ایران در همایش علمی بین المللی مشترک با IRU حمل و نقل را ...

    |

    در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۱۱ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۸۴ هزار دلار وارد کشور شد .

    |

    تقویت گمرک به عنوان متولی اصلی نظارت بر تجارت در نواحی مرزی و پرهیز از دخالت های غیرحرفه ای را در امر مبارزه با قاچاق حائز اهمیت دانست .

    |

    نظرات کاربران