در حال بارگذاری ...

ضرورت توجه مسافران به اطلاعیه‌ها و هشدار‌ها برای انجام سفر

در روز قبل به ۸۰ دستگاه خودرو کمک رسانی و ۳۳ نفر مسافر در مکانهای امن اسکان داده شده است و مسافران و کاربران جاده‌ها ، زمستان را تمام شده تلقی نکنند و کلیه ملزومات ایمنی را همراه داشته و با رعایت نکات ایمنی سفر کنند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت : در بازدید روز جاری از محور هراز مشاهده شد که برخی از رانندگان به هشدارها و اطلاعیه های صادره توجه نکردند و ملزومات کافی برای انجام یک سفر زمستانی را نداشتند و در نتیجه با توقف در سطح و حاشیه مسیر ، برای عبور دیگر خودروها ترافیک و کندی حرکت ایجاد کرده بودند .

حیدر مُطاعی بیان کرد : ۱۵۰ محور مواصلاتی در ۱۵ استان بر اثر ورود سامانه بارشی اخیر به کشور و بارش نزولات آسمانی ، سفید پوش شد که با همت و تلاش راهداران سخت کوش ، تمامی این محورها باز بوده و تردد به صورت آرام و روان در آنها جریان دارد . بارش‌های اخیر که از روز شنبه آغاز شده است در بیشتر استان ها کشور به صورت بارش باران و در استانهای مازندران ، تهران ، البرز ، قزوین و بخشی از استان‌های مرکزی ، زنجان و گلستان به صورت برف و گاهی به شکل تگرگ بوده است این در حالی است که در محورهای هراز ، فیروزکوه ، کندوان و چالوس در استان مازندران ، بارش برف همراه با کولاک طی دو روز اخیر برخی از هموطنان مسافر عبوری از این محورها را غافلگیر نمود و در بازدید روز جاری از محور هراز مشاهده شد که برخی از رانندگان به هشدارها و اطلاعیه های صادره توجه نکردند و ملزومات کافی برای انجام یک سفر زمستانی را نداشتند و در نتیجه با توقف در سطح و حاشیه مسیر ، برای عبور دیگر خودروها ترافیک و کندی حرکت ایجاد کرده بودند .  

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه با حضور مستمر اکیپ‌‌های راهداری در محورهای مواصلاتی استان‌های دارای بارش و انجام به موقع نمک پاشی و برف روبی خوشبختانه تمامی راهها باز بودضرورت ه و تردد کلیه محورهای فرعی ، اصلی و شریانی جریان دارد .

مُطاعی با اعلام اینکه تنها در روز گذشته توسط راهداران ، ۹۲۴ تُن شن و نمک در راههای برفگیر پخش شده همچنین ۲۰۴۷ کیلومتر باند از محورهای مواصلاتی برف روبی و ۶ مقطع ریزش نیز برداری گردیده ، تاکید کرد : در روز قبل به ۸۰ دستگاه خودرو کمک رسانی و ۳۳ نفر مسافر در مکانهای امن اسکان داده شده است و مسافران و کاربران جاده‌ها ، زمستان را تمام شده تلقی نکنند و کلیه ملزومات ایمنی را همراه داشته و با رعایت نکات ایمنی سفر کنند .

وی با تاکید بر این که با توجه به شرایط فعلی آب و هوایی و حاکم بر کشور بالاخص در جاده‌های و پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم این بارش‌ها در روزهای آتی ، از هموطنان خواست از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت سفر ، حتما زنجیر چرخ و دیگر لوازم ضروری به همراه داشته و حتما از لحاظ فنی خودروی خود قبل از مسافرت مطمئن شده و با دریافت آخرین وضعیت راهها و شرایط آب و هوایی باشند .

این مقام مسئول به بارش برف امروز همراه با کولاک شدید در جاده چالوس و محور هراز اشاره کرد و گفت : در برخی از نقاط محور کرج - چالوس ارتفاع برف به ۴۰ سانتی‌متر نیز رسیده است که این امر تردد را در این محور دشوار ساخته و با هماهنگی‌های انجام شده با پلیس راه ، از تردد خودروها بدون داشتن زنجیر چرخ ممانعت شده و با تلاش راهداران و انجام عملیات برفروبی و نمک پاشی تردد جریان دارد .  

گفتنی است سامانه جامع ۱۴۱ شامل تلفن گویای ۱۴۱ ، اپ ۱۴۱ ، پایگاه اطلاع‌رسانی www.۱۴۱.ir و سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ به صورت شبانه‌روزی با ارائه آخرین وضعیت راههای کشور با دسترسی آسان و اطلاعات لحظه ای و مطمئن برای انجام سفرهای ایمن ، مطمئن و با آرامش در خدمت هموطنان می‌باشد .




مطالب مرتبط

این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد .

|

سال گذشته برای رفع نقاط پرحادثه ، بهسازی ، روشنایی ، نصب نیوجرسی ، خط کشی و روکش آسفالت در مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین حسینی ، ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شد که امسال نیز همین اقدام در دست انجام است .

|

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

محورهای کهک ، فردو ، دستجرد ، تاج خاتون ، قاهان و ... از جمله محورهای روستایی هستند که در دستور کار این اداره کل جهت پیگیری ارتقای آنها به راه فرعی غیر شریانی قرار دارند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور را از ...

|

نظرات کاربران