در حال بارگذاری ...

مقررات واردات تلفن همراه مسافری و تجاری با ثبت شماره شناسه بین المللی

ارزش پایه انواع گوشی های تلفن همراه بر اساس قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات به تفکیک انواع برندها و مدل های مختلف در سامانه آنلاین ارزش کالایی گمرک (TSC) که یکی از دستاوردهای سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی است قرار داده شده و برای تمامی شهروندان قابل دسترسی است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مقررات واردات گوشی تلفن همراه مسافری و تجاری با ثبت شماره شناسه بین المللی (IMEI) اعلام شد .

مقررات واردات گوشی تلفن همراه مسافری

مسافرینی که به کشور وارد می شوند در صورتی که خارج از کشور گوشی همراه خریداری کرده باشند ، موظف هستند تلفن همراه خود را از طریق سامانه آنلاین رجیستری گوشی تلفن همراه پس از ورود به گمرک اظهار کنند .

بر این اساس گمرک ایران با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری صرفا یک دستگاه تلفن همراه ، با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه مراتب اظهار ذی نفع را در بخش مسافری سامانه جامع گمرکی از طریق گزینه ثبت اطلاعات وارد کرده و سپس از آیکون مقابل هر رکورد ثبت شده نسبت به درج اطلاعات شناسه IMEI و مبالغ عوارض مربوطه اقدام می کند .

در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکور در هنگام ورود به کشور امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است .

مقررات واردات گوشی تلفن همراه تجاری

واردات انواع گوشی تلفن همراه به صورت تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی و داشتن مجوز ثبت سفارش است .

حقوق ورودی و سود بازرگانی انواع گوشی تلفن همراه پنج درصد بر اساس ارزش پایه گوشی موبایل که گمرک مشخص کرده است ، محاسبه و  بر مبنای آن ۵% حقوق و عوارض دریافت می شود . بهای خرید کالا در مبداء به اضافه هزینه بیمه و حمل و نقل مبنای محاسبه و اخذ حقوق ورودی کالاها در گمرک است که اصطلاحا ارزش سیف کالا عنوان می شود .

 

 

برای واردات انواع گوشی تلفن همراه به صورت تجاری علاوه بر ۵ درصد حقوق ورودی و سود بازرگانی ، مالیات بر ارزش افزوده نیز دریافت می شود .

بر اساس طبقه بندی بین المللی کالایی (HS) و جداول پیوست کتاب مقررات صادرات و واردات کشورمان تعرفه گمرکی ترخیص گوشی موبایل در ردیف تعرفه ای ۸۵۱۷۱۲۱۰ قرار دارد .

ارزش پایه انواع گوشی های تلفن همراه بر اساس قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات به تفکیک انواع برندها و مدل های مختلف در سامانه آنلاین ارزش کالایی گمرک (TSC) که یکی از دستاوردهای سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی است قرار داده شده و برای تمامی شهروندان قابل دسترسی است .

نکاتی در رابطه با ورود گوشی تلفن همراه به صورت مسافری و تجاری :

چگونگی استعلام قاچاق یا غیر قاچاق نبودن گوشی های تلفن همراه برای خریداران عمده

امکان استعلام قاچاق یا غیر قاچاق نبودن گوشی های تلفن همراه برای خریداران عمده و به صورت تجاری به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی فراهم شده است .

خریداران عمده گوشی تلفن همراه وارداتی می توانند از طریق کد پروانه الکترونیکی از قاچاق و غیر قاچاق بودن گوشی های تلفن همراه خریداری شده مطمئن شوند .

در حال حاضر امکان استعلام پته های گمرکی برای مطمئن شدن خریداران عمده کالا از اینکه آن کالا از مبادی گمرکی وارد شده و یا قاچاق است از طریق این آدرس اینترنتی epl.irica.ir/ecl فراهم شده و در دسترس همگان قرار گرفته است .

خریداران انواع گوشی‌های تلفن همراه همچنین می توانند با شناسه (IMEI) ۱۵ رقمی گوشی از طریق لینک پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک به آدرس

https://epl.irica.ir/ImeiInfoView?0 استعلام بگیرند و اطلاعات گوشی های تلفن همراه خریداری شده را دریافت نمایند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وصولی‌های گمرک و واریزی به خزانه در سال ۱۴۰۲ با ۵۴ درصد افزایش نسبت به سال ماقبل به رقم ۲۴۷ هزار میلیارد تومان رسید . ...

|

بیشترین میزان واردات از کشورهای عضو کنفرانس اسلامی در سال ۱۴۰۲ از مبدا کشورهای امارات متحده عربی ، ترکیه ، عمان ، پاکستان ، مالزی ، عراق ، ازبکستان و اندونزی بوده است .

|

عملیاتی کردن تبادل الکترونیکی داده‌ها و اطلاعات با تشکیل تیم اجرایی از سوی دو طرف ، ارائه تسهیلات گمرکی برای تسهیل تهاتر کالایی در منطقه آزاد چابهار و امکان تردد کامیون‌های ایرانی به عمق سرزمینی پاکستان از جمله توافقات بین ایران و پاکستان بود .

|

۹ درصد از صادرات ایران به مقصد ترکیه و ۱۲ درصد از واردات کشورمان از مبدا این کشور می باشد ، بنابراین پیگیری مفاد توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه و تنظیم برنامه‌های جدید برای عملیاتی شدن این توافق‌نامه‌ها ضروری است .

|

در سال ۱۴۰۲ ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویزخان ۳۶۸ درصد و از مبدا گمرک باشماق ۵۷ درصد افزایش داشته است .

|

نظرات کاربران