در حال بارگذاری ...
  • تشریح آخرین وضعیت ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره)

    ترمینال ایرانشهر یک ابر پروژه بوده و قرار است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بزرگترین پروژه فرودگاهی کشور تبدیل شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تأکید براینکه تلاش داریم تا از ترمینال سلام به گونه یک گالری – ترمینال بهره‌برداری کنیم گفت : این شرایط فضای خاصی را درون فرودگاه ایجاد می کند تا علاوه بر القای هویت ایران به بهره‌برداران این فرودگاه ، معماری ایرانی – اسلامی را به خوبی برای آن‌ها نمایان سازد .

    شهرام آدم نژاد مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در تشریح آخرین وضعیت ترمینال سلام این فرودگاه بیان کرد : در حال حاضر به دلیل تردد بالای مسافرین بیش از ظرفیت واقعی ترمینال یک فرودگاه امام از آن استفاده شده و به همین دلیل امکان سرویس‌دهی مناسب به لحاظ زیرساختی در آن بسیار مشکل است .

    آدم‌نژاد در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۱۰ میلیون نفر به طور سالیانه از ترمینال یک فرودگاه امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند گفت : اکنون پروژه ترمینال سلام با ویژگی‌های منحصر به فردی در مساحتی حدود ۵۰ هزار متر مربع در حال تکمیل و اتمام است که با عنایت وزیر محترم راه و شهرسازی قرار است ضمن دعوت از تمامی اساتید و هنرمندان بنام کشور از اثرات هنری این افراد در فضای داخلی ترمینال استفاده شود .

    وی با تأکید براینکه تلاش داریم تا از ترمینال سلام به گونه یک گالری – ترمینال بهره‌برداری کنیم گفت : این شرایط فضای خاصی را درون فرودگاه ایجاد می کند تا علاوه بر القای هویت ایران به بهره‌برداران این فرودگاه، معماری ایرانی – اسلامی را به خوبی برای آن‌ها نمایان سازد .

    این مقام مسئول با بیان این مطلب که فضای ترمینال باید به گونه‌ای باشد تا به مسافران آرامش دهد گفت : قطعا این فضا باید برای افراد جذاب و آرامش‌بخش باشد که تلاش داریم با استفاده از معماری خاص ایرانی – اسلامی آن را محقق سازیم .

    آدم‌نژاد بحث استفاده از سیستم‌های هوشمند را ویژگی بارز دیگر ترمینال سلام دانست و گفت : سعی داریم تا این ترمینال از ویژگی‌های یک ترمینال هوشمند برخوردار بوده و عملیات اجرایی آن در تابستان سال جاری پایان و به بهره‌برداری برسد .

    مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در خصوص بحث اجرای پروژه ترمینال ایرانشهر بیان کرد : ترمینال ایرانشهر یک ابر پروژه بوده و قرار است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بزرگترین پروژه فرودگاهی کشور تبدیل شود .

    وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به طرح موجود فضای این ترمینال نزدیک به ۴۰۰ هزار متر مربع خواهد بود گفت : در این راستا تصمیم داشتیم پیش از آغاز هر اقدامی ایده کلی را به فراخوان گذاشته و شرایط را برای ارائه ایده و فکر تمامی افراد در ساخت این ترمینال فراهم کنیم ، به همین منظور فراخوانی را تا ۲۰ فروردین اعلام و از همه ایده‌های برتر درخواست کردیم اگر نسبت به داشتن سهمی در ساخت ترمینال ملی خود علاقه دارند در این فراخوان شرکت کنند .




    مطالب مرتبط

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تیم همراه ضمن بازدید از ترمینال‌های یک و سلام با جمعی از مسافرین گفت‌وگو کردند و در پایان بر سر مزار شهید گمنام در ترمینال سلام حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از آمادگی این فرودگاه برای انجام ۵۰۰۰ پرواز در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت : تا این ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، جلسه هماهنگی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای استقبال از پروازهای نوروزی ۱۴۰۳ با حضور مجید داودی ، معاون توسعه زیرساخت شهر ...

    |

    عملیات نصب این دستگاه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام می گردد .

    |

    تا این لحظه پیشنهادات سرمایه‌گذاری ۲۹۰ میلیون دلاری در این پهنه لجستیکی داریم و از طرفی مجموع درخواست‌های سرمایه‌گذاری در کل منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) به رقمی بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که بخشی از آن در پهنه‌های لجستیکی همچون پوشاک ، ...

    |

    نظرات کاربران