در حال بارگذاری ...
  • اجرای یک‌هزار و ۱۷۰ کیلومتر پروژه آزادراهی در سطح کشور

    یکی از طرح‌های مهم آزادراه خرم‌آباد - بروجرد - اراک به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب است . حدفاصل خرم‌آباد به بروجرد این آزادراه امسال به بهره‌برداری می‌رسد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در حال احداث است که هر سال طبق منابع اعتباری حدود یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر از این محورها بهره‌برداری می‌شود .

    خیرالله خادمی روز چهارشنبه در جریان بازدید از جاده ازنا - شازند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این جاده‌ها به صورت چهارخطه احداث می‌شوند ، افزود : محورهای ارتباطی لرستان به سمت غرب و اصفهان و تهران از جمله این بزرگراه‌ها بودند که بهره‌برداری شدند .

    وی با بیان اینکه سه هزار و ۴۱۰ کیلومتر در بخش ریلی در برنامه کاری است ، گفت : ۲ طرح مهم ریلی در لرستان در مسیر جدید دورود - خرم‌آباد و ازنا به سمت الیگودرز و اصفهان می‌باشند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود یک‌هزار و ۱۷۰ کیلومتر آزادراه در سطح کشور در حال اجرا است ، افزود : یکی از طرح‌های مهم آزادراه خرم‌آباد - بروجرد - اراک به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب است . حدفاصل خرم‌آباد به بروجرد این آزادراه امسال به بهره‌برداری می‌رسد .

    خادمی اظهار کرد : در سال ۹۶ در بخش توسعه مسیر ریلی اقدامات خوبی انجام شده و ۲ مرکز استان به شبکه ریلی افزوده شده است که امسال نیز یک مرکز استان در قالب اعتبارات به شبکه ریلی متصل خواهد شد .

    بازدید از طرح ازنا - شازند ، کنارگذر دورود ، بازدید از قطعه ۳/الف و تونل پونه آزادراه اراک - خرم‌آباد ، بازدید از قطعه ۳/ب محدوده شهرستان بیرانشهر ، بازدید از قطعه چهار آزادراه اراک - خرم‌آباد و بازدید از طرح راه‌آهن خرم‌آباد - دورود از برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون وزیر راه و شهرسازی به لرستان است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان درباره انتشار خبر با عنوان هیچ اعتباری برای ارتقا پروژه ...

    |

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    استان اصفهان ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است که با ۹ استان کشور همجوار بوده و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    نظرات کاربران