در حال بارگذاری ...
  • علاقه مندی ایران و آفریقای جنوبی به توسعه همکاری های گمرکی

    نماینده سازمان حمل و نقل خارجی آفریقای جنوبی نیز در این نشست با اذعان به موفقیت آمیز بودن پروژه تیر الکترونیکی در ایران علاقه مندی کشورش را به استفاده از تجربیات گمرک ایران در این زمینه اعلام کرد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون حقوقی  و نظارت گمرک ایران در این دیدار ، ضمن ارائه اطلاعات تجاری فی مابین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی بر اهمیت توسعه ترانزیت تأکید کرد و خواهان افزایش همکاری های دو کشور و توسعه تبادلات تجاری با همکاری اتاق بازرگانی دو کشور شد .

    دکتر علیرضا مقدسی در این نشست با اشاره به اینکه حدود ۲۵ درصد از عملیات ترانزیت در ایران تحت رویه بین المللی تیر انجام می شود ، گفت : گمرک جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از سامانه جامع الکترونیکی که حدودا از ۴ سال قبل آغاز شده و در حال حاضر در تمامی رویه‌ها اجرایی گردیده ، کلیه اطلاعات گمرکی را به صورت الکترونیکی مبادله می کند .

    معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران افزود : با توجه به زیرساخت‌های الکترونیکی در گمرک ایران پروژه مشترک تیر الکترونیکی با همکاری سازمان ایرو ، کمیسیون اقتصادی اروپایی سازمان ملل و اتاق بازرگانی برای اولین بار بین دو کشور ایران و ترکیه به صورت آزمایشی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد که بسیار موفقیت‌آمیز بوده که توجه سایر کشورها را به الکترونیکی کردن این فرآیند جلب کرده است .

    دکتر علیرضا مقدسی در ادامه به اقدامات اخیر گمرک در خصوص حمل‌ونقل ترکیبی کارنه تیر اسلونی - ایران اشاره کرد و بیان داشت : این پروژه برای اولین  بار در دنیا و با همکاری ایرو در آذر ماه ۹۶ با موفقیت انجام شد .

    وی به موقعیت جغرافیایی کشور آفریقای جنوبی که در مسیر مبادله تجاری قرار دارد اشاره کرد و استفاده از کنوانسیون تیر را برای این کشور حائز اهمیت دانست .

    معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص پنجره واحد تجارت فرامرزی و اقداماتی که در سال‌های اخیر در راستای تسهیلات گمرکی انجام شده مطالبی بیان کرد .

    وی برگزاری این گونه نشست ها را سرآغازی برای گسترش همکاری های دوجانبه در حوزه تجارت خارجی و تحقق اهداف فوق ذکر کرد و نماینده آفریقای جنوبی را به بازدید از سامانه جامع اموگمرکی دعوت کرد .

    بر اساس این گزارش نماینده سازمان حمل و نقل خارجی آفریقای جنوبی نیز در این نشست با اذعان به موفقیت آمیز بودن پروژه تیر الکترونیکی در ایران علاقه مندی کشورش را به استفاده از تجربیات گمرک ایران در این زمینه اعلام کرد ، وی افزود هدف اصلی ما ایجاد و گسترش همکاری‌های گمرکی بین دو کشور و همچنین افزایش تجارت دوجانبه است .

    دکتر مقدسی همچنین به منظور انتقال تجارب ایران به آفریقای جنوبی، تشکیل کارگاه‌های آموزشی مشترک در زمینه تیر الکترونیکی و تشکیل کمیته‌های کارشناسی مشترک را پیشنهاد نمود که مورد استقبال طرف مقابل گردید .

    در پایان نمایندگان دو کشور بر گسترش روابط تاکید و مقرر شد پیش نویس موافقتنامه لازم مبنی بر همکاری های متقابل گمرکی و آموزشی تهیه گردد.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رضا راستی مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران در پنل نقش دولت ها در تسهیل تجارت و توسعه ترانزیت چندین ...

    |

           

    |

    در حال حاضر پنجره واحد تجارت فرامرزی ما با چند کشور از جمله روسیه شکل گرفته و ما باید با تمام کشورهای همسایه برای ترانزیت پنجره واحد داشته باشیم در جهت سرعت صادرات ، واردات و مسائل ترانزیت . همچنین امیدواریم که گمرک الکترونیک بتواند برقرار شود و با راهداری هماهنگی برقرار باشد ...

    |

    طبق تبصره ث بند ۲ ماده ۳۰ احکام اداری و بند ب تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ اجازه واردات کشنده زیر سه سال ساخت و زیر پنج سال ساخت داده شده که بیش از ۳۰ هزار خانواده زندگی خود را فروخته اند و به امید ترانزیت در سفرهای اروپایی ، کشنده خریداری کرده‌اند که باید گفت حمل و نقل داخلی شاید ...

    |

    در شرایط کنونی با توجه به برنامه های تسهیل گری گمرک و اهمیت آن و شعار سازمان جهانی گمرک در سال ۲۰۲۴ تحت عنوان "تعامل هدفمند گمرک با شرکای سنتی و جدید" ، استمرار و تلاش مضاعف بمنطور اجرایی کردن سیاست های گمرک در راستای تعامل گمرک با فعالان اقتصادی و همکاری با دستگاه های دخیل در ...

    |

    نظرات کاربران