در حال بارگذاری ...
  • کاهش تصادفات منجر به فوت با تعامل هر چه بیشتر پلیس‌راه و راهداری

    ۶ راهدارخانه در ایام نوروز از مسافرین نوروزی پذیرایی می‌کردند که در طول این ایام بروشورهای اطلاع‌رسانی در بین مسافرین نوروزی برای انتخاب مسیر و شناسایی راه‌ها و مناطق گردشگری شهرستان نیشابور توزیع شد و همچنین نصب بنرهای هشداردهنده برای توصیه ایمنی در رانندگی از دیگر اقدامات نوروز ۹۷ این اداره بود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نیشابور از کاهش صددرصدی تلفات رانندگی نوروز در حوزه راهداری این شهرستان خبر داد و گفت : خوشبختانه در این ایام نیز هیچ‌گونه انسداد مسیر در طول راه‌های حوزه استحفاظی این شهرستان نداشته‌ایم .

    مجید مفیدی فر با اعلام خبر فوق افزود : اقدامات این اداره برای نوروز امسال در حوزه‌های ایمنی ، ابنیه فنی ، نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل ، تجهیزات و ماشین‌آلات و راهدارخانه‌ها در غالب طرح نوروزی تعریف شد . امسال با توجه به افزایش ۲۰ درصدی سفرهای نوروزی در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نیشابور با به کار بستن تمهیدات ویژه آمار تصادفات منجر به فوت سفرهای نوروزی با کاهش صددرصدی به صفر رسید .

    رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نیشابور با بیان اینکه پیش از آغاز سال ۹۷ با تشکیل جلسات هماهنگی اجرایی با پلیس‌راه و مجموعه گشت‌های امداد و نجات شهرستان برنامه منظم و منسجمی جهت بازدید ، نظارت و کنترل ترافیک محورهای مواصلاتی انجام شد ، افزود : این اداره با ۷۵ نفر نیرو و ۴۵ دستگاه در قالب ۲ اکیپ ثابت و ۳ اکیپ سیار در مجموع بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر راه‌های همسنگ حوزه شهری و روستایی نیشابور مستقر و مشغول به خدمات‌رسانی شدند .

    مفیدی فر گفت : ۶ راهدارخانه در ایام نوروز از مسافرین نوروزی پذیرایی می‌کردند که در طول این ایام بروشورهای اطلاع‌رسانی در بین مسافرین نوروزی برای انتخاب مسیر و شناسایی راه‌ها و مناطق گردشگری شهرستان نیشابور توزیع شد و همچنین نصب بنرهای هشداردهنده برای توصیه ایمنی در رانندگی از دیگر اقدامات نوروز ۹۷ این اداره بود .

    رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نیشابور در پایان ابراز امیدواری کرد : با تعامل هر چه بیشتر پلیس‌راه و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص برقراری گشت‌های کنترل جاده‌ای روند کاهش سوانح و تصادفات منجر به فوت ادامه‌دار و پایدار بوده و همواره شامل مسافرت‌های ایمن و بدون تلفات هموطنان عزیزمان باشیم .




    مطالب مرتبط

    در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای ،‌ حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی و بیش از ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر از شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در سفر هوایی داخلی و خارجی در ۲۵ هزار پرواز جا به جا شده اند .

    |

    در ایام طرح نوروزی امسال و در راستای اطلاع رسانی مطلوب خدمات سفر ، آگاه سازی مردم و مسافران از وضعیت آب و هوایی استان اصفهان و هشدارهای هواشناسی برنامه ریزی لازم به عمل آمد و پدیده‌های جوی در طی ۲۴ ساعت رصد و پایش و اطلاع رسانی دقیق و به‌هنگام انجام شد .

    |

    ظرفیت پیشبینی شده در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر به طور کامل برای خدمت رسانی به مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ آماده هستند .

    |

    با توجه به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان بخصوص در ایام طرح نوروزی ، از طریق ایجاد غرفه ها ، استراحتگاه‌ها و مجتمع های خدمات بین راهی، برای اجرای کمپین ۳۰-۶۰ و انتقال مفاهیم ایمنی به مسافران در جهت حفظ سلامت و پیشگیری از حوادث جاده‌ای اقدام می شود .

    |

    همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

    |

    نظرات کاربران