در حال بارگذاری ...
  • افزایش ۱۷.۹ درصدی سفر در بخش حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی

    در راستای ارتقاء سطح ایمنی و ارائه خدمات مناسب به مسافرین نوروزی ، همکاری و هماهنگی‌های با ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تابعه شهرستان‌های استان و با حضور فیزیکی بیشتر در جاده‌ها همچنین با آموزش و فرهنگ‌سازی از طریق بروشورهای و برچسب‌های ایمنی بتوانیم ایمنی جاده‌‌ها را افزایش دهیم .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی اظهار داشت : بیش از ۲۷۷ هزار و ۶۳۹ نفر مسافر نوروزی از پایانه‌های استان به مقاصد برون استانی و درون استانی توسط انواع اتوبوس ، سواری کرایه‌ای ، مینی بوس انجام شده است که این میزان مسافر با ۱۱ هزار و ۵۰۷ سرویس جابجا شده‌اند و نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش مسافر با ۶۲.۶ درصد افزایش و در بخش سفر با ۱۷.۹ درصد افزایش داشته است .

    جعفر شهامت اعلام کرد : از ابتدای طرح نوروزی تا پایان طرح (از ۲۳ اسفند ماه سال گذشته تا پانزدهم فروردین ماه) بیش از یک میلیون و ۷۶ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسید که این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰درصد رشد داشته است . در راستای ارتقاء سطح ایمنی و ارائه خدمات مناسب به مسافرین نوروزی ، همکاری و هماهنگی‌های با ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تابعه شهرستان‌های استان و با حضور فیزیکی بیشتر در جاده‌ها همچنین با آموزش و فرهنگ‌سازی از طریق بروشورهای و برچسب‌های ایمنی بتوانیم ایمنی جاده‌‌ها را افزایش دهیم .

    وی افزود : همچنین محور (بیرجند - مود) در مجموع رفت و برگشت با بیش از ۳۲۱ هزار تردد پرترددترین محور استان در ایام نوروز بود . بیش از ۲۷۷ هزار و ۶۳۹ نفر مسافر نوروزی از پایانه‌های استان به مقاصد برون استانی و درون استانی توسط انواع اتوبوس ، سواری کرایه‌ای ، مینی بوس انجام شده است که این میزان مسافر با ۱۱ هزار و ۵۰۷ سرویس جابجا شده‌اند و نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش مسافر با ۶۲.۶ درصد افزایش و در بخش سفر با ۱۷.۹ درصد افزایش داشته است .

    شهامت گفت : از ابتدای طرح نوروزی تا پانزدهم فروردین ماه سال جاری از پایانه‌مرزی ماهیرود ۲ هزار و ۳۶۰ نفر تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد رشد داشته است . از ۲۳ اسفند ماه سال گذشته تا پایان ۱۵ فروردین ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تخلف سرعت بوسیله سامانه‌های ثبت تخلف این اداره ثبت شده است که بیشترین تخلفات سرعت در تعطیلات نوروزی به ترتیب در روزهای ۲۵ و ۲۶ اسفند ماه با بیش از ۸۰۰ تخلف ، ۱۴ و ۱۵ فروردین ماه با بیش از ۶۰۰ تخلف روی داده است .

    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد : روزانه حدود ۴ هزار و ۲۱۴ نفر مسافر با ناوگان عمومی و بیش از و ۷۷ هزارنفر با وسیله شخصی در تعطیلات نورزی به استان وارد می‌شوند و تا پایان ۱۵ فروردین ماه مجموع مسافران ورودی به استان بیش از ۱ میلیون و ۸۰۴ هزار نفر شده است .

    شایان ذکر است در بارندگی و سیلاب هایی روزهای اخر سال به همت و تلاش شبانه روزی راهداران ، ایمن سازی و بازسازی راه های تخریب شده انجام شده است .




    مطالب مرتبط

    بارش باران در استان‌های هرمزگان ، کرمان به ویژه جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان ، ایرانشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان ، خراسان رضوی ، یزد ، بوشهر ، خراسان‌جنوبی ، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌شرقی دارای بارش باران هستند .

    |

    با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

    |

    در مجموع ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان آماده بهره‌برداری و یا در حال انجام عملیات اجرایی است .

    |

    ناوگان‌های عمومی برون شهری در شهرهای آستارا ، انزلی و آستانه به‌ترتیب بیشترین تعداد بازدید را داشته‌اند و خوشبختانه طی ایام نوروز ۱۴۰۳، ناوگان عمومی مسافربری در راه‌های برون‌شهری گیلان ، حادثه منجر به فوت و جرح نداشته‌است .

    |

    تنکابن دارای ۷۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است که پیگیر اجرای عملیات خط کشی در دیگر محورهای این شهرستان نیز هستیم .

    |

    نظرات کاربران