در حال بارگذاری ...
  • آمادگی شرکت‌های راهسازی ایرانی برای حضور در ترکمنستان

    ایران و‌ ترکمنستان اشتراکات فرهنگی و تاریخی فراوانی دارند که با استفاده از آن باید مناسبات فی مابین در بخش های مختلف از جمله علوم ، تحقیقات و فناوری ، ارتباطات و گردشگری را بیش از پیش گسترش دهیم .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس جمهور با اشاره به همکاری‌های ایران و ترکمنستان در بخش های مختلف به ویژه انرژی ، ترانزیت و حمل و نقل ، اظهار داشت : آغاز عملیات اجرایی خط سوم انتقال برق از ایران به ترکمنستان ، همکاری های جدید در حوزه نفت و گاز دریای خزر و ارائه تسهیلات در راستای توسعه حمل و نقل میان دو کشور می تواند گامی نوین در مناسبات اقتصادی میان ایران و ترکمنستان باشد .

    حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در نشست مشترک هیات‌های عالی رتبه ایران و ترکمنستان ضمن تبریک ایام عید نوروز به عنوان جشنی مشترک میان مردم دو کشور ، به روابط تاریخی ، فرهنگی و همکاری های سنتی اقتصادی میان ایران و ترکمنستان اشاره کرد و گفت : امروز موظفیم تا از تمامی توانمندی‌ها و ظرفیت ‌های موجود در راستای توسعه همه‌جانبه همکاری‌ها و روابط تهران - عشق‌آباد استفاده و بهره‌برداری کنیم .

    رئیس جمهور با اشاره به همکاری‌های ایران و ترکمنستان در بخش های مختلف به ویژه انرژی ، ترانزیت و حمل و نقل ، اظهار داشت : آغاز عملیات اجرایی خط سوم انتقال برق از ایران به ترکمنستان ، همکاری های جدید در حوزه نفت و گاز دریای خزر و ارائه تسهیلات در راستای توسعه حمل و نقل میان دو کشور می تواند گامی نوین در مناسبات اقتصادی میان ایران و ترکمنستان باشد .

    دکتر روحانی با بیان اینکه شرکت‌های راهسازی ایرانی آماده ارائه خدمات و انجام پروژه‌ها در ترکمنستان هستند ، گفت : مقرر شد با رفع مشکلات مربوط به قطعات ، بزودی شاهد صادرات اتوبوس از ایران به ترکمنستان باشیم .

    رئیس جمهور با اشاره به ضرورت برقراری روابط نزدیک میان استان‌های مرزی ایران با همسایگان خود در ترکمنستان ، اظهار داشت : ایران و‌ ترکمنستان اشتراکات فرهنگی و تاریخی فراوانی دارند که با استفاده از آن باید مناسبات فی مابین در بخش های مختلف از جمله علوم ، تحقیقات و فناوری ، ارتباطات و گردشگری را بیش از پیش گسترش دهیم .

    دکتر روحانی توسعه مراودات دو ملت را حائز اهمیت برشمرد و با اشاره به ضرورت ارائه تسهیلات برای گسترش گردشگری میان دو کشور از جمله برقراری پرواز مستقیم تهران - عشق‌آباد ، گفت : بازگشایی پل جدید سرخس و همکاری در زمینه توسعه راه آهن در این امر موثر خواهد بود .

    رئیس جمهور با بیان اینکه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ترکمنستان هم می توانند در پروژه‌های مختلف ایران حضور داشته باشند ، اظهار امیدواری کرد این سفر گام جدیدی در توسعه روابط و همکاری‌های همه‌جانبه دو کشور باشد . دوستی ، حسن همجواری و توسعه روابط برادرانه با ترکمنستان برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است .




    مطالب مرتبط

    در مجموع ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان آماده بهره‌برداری و یا در حال انجام عملیات اجرایی است .

    |

    در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای ،‌ حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی و بیش از ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر از شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در سفر هوایی داخلی و خارجی در ۲۵ هزار پرواز جا به جا شده اند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ایران و ترکیه با هدف افزایش سرمایه‌گذاری و همکاری اقتصادی و موضوعات منطقه‌ای به ویژه وضعیت غزه ۱۰ سند همکاری امضا کردند ...

    |

    هنوز بخشی از اعتبارات مصوب شده در خصوص پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین در سفر رئیس جمهور به زنجان تبدیل به نقدینگی نشده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس جمهور به معاون اول دستور داد برنامه تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور را با همکاری مجلس و قوه قضائیه ، اعضای دولت و ...

    |

    نظرات کاربران