در حال بارگذاری ...
  • سیر نزولی آمار جانباختگان تصادفات نوروز در ۱۰ سال گذشته

    حوادث رانندگی نوروزی شامل جانباختگان تصادفات در محدوده زمانی ۲۵ اسفند هر سال تا ۱۵ فرودین سال بعد است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد : در ایام نوروز ۱۰ سال گذشته ۱۱ هزار و ۸۷۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶ آمار جانباختگان تصادفات نوروز هر سال سیر نزولی داشته است .

    در ۱۰ سال گذشته بیشترین آمار جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز مربوط به سال ۱۳۸۷ با هزار و ۵۳۵ کشته و کمترین آن مربوط به سال ۱۳۹۶ با ۸۷۴ کشته است .

    در نوروز سال ۱۳۹۶ ، (۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶) ۸۷۴ نفر جان خود را از دست دادند یعنی به طور متوسط روزانه ۴۱،۶ تن در حوادث رانندگی کشته شده اند . این تعداد نسبت به متوسط روزانه ایام مشابه در سال گذشته که آمار تلفات ۴۸.۲ نفر بوده ، ۱۳.۷ درصد کاهش یافته است .

    بر اساس این گزارش بیشترین تصادفات منجر به مرگ در ایام نوروز امسال(۹۶) در روزهای ۲۹ اسفند (۶۱ نفر)، ۲۶ اسفند (۶۰ نفر) و ۳۰ اسفند (۵۷ نفر) و کمترین تصادفات منجر به مرگ در روزهای پنجم فروردین (۲۱ نفر) و ۱۵ فروردین (۲۹ نفر) رخ داده است .

    این بررسی همچنین نشان می‌دهد که ۷۱.۹درصد از کشته های ناشی از حوادث رانندگی نوروز امسال مرد و ۲۸.۱ درصد زن بودند .

    در این گزارش تاکید شد است : حوادث رانندگی نوروزی شامل جانباختگان تصادفات در محدوده زمانی ۲۵ اسفند هر سال تا ۱۵ فرودین سال بعد است .




    مطالب مرتبط

    امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی ، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم است . اغلب تلفات و تصادفات جاده ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی ، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ در دومین سفر رییس جمهور و هیأت دولت به استان البرز ، با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۰ پروژه ...

    |

    در حال حاضر ۶۵ باب پاسگاه و قرارگاه پلیس راه نیز توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل‌ جاده‌ای در حال احداث است .

    |

    نظرات کاربران