در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و توسعه بنادر در سال آینده

    با توجه به اینکه مبادی ورودی و دروازه طلایی کشور ، بنادر هستند و در صورتی که زبان مشترک و سیستم یکپارچه‌ای میان بنادر ، گمرکات و... ایجاد شود تا انتهای زنجیره تبادل و جابه‌جایی کالا شاهد بهبود هستیم .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مهم‌ترین بخشی که در سال آینده باید در حوزه بندری مورد توجه قرار بگیرد حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و توسعه بنادر است در واقع باید بنادر کشورمان به سمت بنادر نسل سوم و چهارم و بنادر هوشمند حرکت کنند .

    در کشورمان مشکل انسداد و گرفتگی در مبادی ورودی و خروجی وجود دارد که باید مدیریت این امور به بخش خصوصی و شرکت‌های توانمند دراین حوزه واگذار شود تا شاهد بهبود انجام این امور در بنادر باشیم . از دیگر مواردی که در بخش بندری باید در اولویت قرار بگیرد ، ایجاد زنجیره‌ای یکپارچه اطلاعات و زبانی مشترک بین بنادر ، گمرکات ، بازیگران اصلی بخش لجستیک در بخش ریلی و زمینی و همچنین ترمینال‌های داخلی شهری و توزیع کالا ایجاد شود تا کالاها قابل رهگیری و رصد باشد تا بتوان جریان کالا را شناسایی کرد زیرا تا زمانی که نتوان جریان کالا را شناسایی کرد نمی‌توان برآیند دقیقی از هزینه‌های مترتب داشت و هم‌اکنون مسائلی بر جریان جابه‌جایی کالاها اثرگذار هستند که هزینه جابه‌جایی و انتقال کالا را افزایش می‌دهند اما با ایجاد این زبان مشترک ، این مشکل حل می‌شود .

    در این میان ، با توجه به اینکه مبادی ورودی و دروازه طلایی کشور ، بنادر هستند و در صورتی که زبان مشترک و سیستم یکپارچه‌ای میان بنادر ، گمرکات و... ایجاد شود تا انتهای زنجیره تبادل و جابه‌جایی کالا شاهد بهبود هستیم .

    از دیگر مسائلی که باید به آن اشاره کرد ، این است که سرمایه‌گذاری در بنادر باید متناسب با رشد صنعتی ، صادراتی و تجاری باشد که تفاهم نامه‌های منطقه‌یی با ایران در زمینه بندری افزایش یافته است ، در حالی که برخی تصمیمات انحصاری در تجارت جهانی ، موجب شده که بنادر ایران در تبادلات جهانی چندان فعال نباشند در واقع تجارت منطقه‌ای بنادر ، موفق‌تر از تجارت جهانی برای ایران بوده است و بیش از ۹۰ درصد واردات و صادرات کالا در کشور منطقه‌ای بوده است ، بنابراین با توجه به اکولوژی منطقه‌ای ، برنامه‌ریزی شود و بنادر خشک بدون واسطه ایجاد نشود و با جانمایی و با ارتباط مناسب با سایر بنادر ایران و منطقه‌ای ایجاد شود .

    ناگفته نماند دولت سیاست‌گذار خوبی می‌تواند باشد ، اما لزوما مجری خوبی نیست و در این میان وزارت راه و شهرسازی در زمینه لجستیک برنامه‌های مناسبی داشته است و امید می‌رود که در سال آینده هم در این زمینه موفق عمل کند ضمن اینکه باید به پتانسیل بخش خصوصی بندری بیش از این توجه شود و از این توانمندی‌ها به خوبی بهره‌گیری شود .




    مطالب مرتبط

    رانندگان سواری و کرایه کشور در انتظار مساعدت دولت در بحث یارانه بیمه

    رانندگان سواری و کرایه کشور در انتظار مساعدت دولت در بحث یارانه بیمه

    ناوگان حمل و نقل ما فرسوده است و باید ناوگانی داشته باشیم که جدا از ایمن و استاندارد بودن در شأن مردم و رانندگان کشورمان باشد . با این حال تسهیلات داده شده و نوسازی ناوگان عمومی باید مقرون به صرفه باشد و امیدواریم با همراهی دولت بتوانیم تسهیلاتی ارزان در اختیار بگیریم .

    |

    عزم و اراده محکم وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکلات رانندگان و کامیونداران

    عزم و اراده محکم وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکلات رانندگان و کامیونداران

    وقتی برای شرکت حمل و نقلی که در روز سه تا چهار بارنامه صادر می‌کند ، صرفه اقتصادی نداشته باشد به جای ۸ درصد کمیسیون قانونی ۲۰ تا ۳۰ درصد کمیسیون دریافت می‌کند . این ساختار باید اصلاح شود و اجزای حمل و نقل در جایگاه اصلی خودشان تعریف شوند .

    |

    ضرورت تهیه سند برنامه جامع نیروی انسانی توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها

    ضرورت تهیه سند برنامه جامع نیروی انسانی توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها

    سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته وزارت راه و شهرسازی در این راستا می‌بایست سند برنامه جامع نیروی انسانی را تهیه و تدوین کرده و طی برنامه‌های پنج‌ساله ، چشم‌انداز آینده نیروی انسانی مورد نیاز را ترسیم نمایند و براساس این برنامه مجوزهای جذب نیروهای مورد نظر از سازمان امور اداری ...

    |

    وزارت راه و شهرسازی پیشرو در راه اندازی میز خدمت

    وزارت راه و شهرسازی پیشرو در راه اندازی میز خدمت

    در بهمن سال ۹۶ و در ارزیابی صورت گرفته پس از ابلاغ میز خدمت تنها وزارتخانه‌ای که میز خدمت آن راه‌اندازی و به ارائه سرویس پرداخته بود ، وزارت راه و شهرسازی بود که نشان می دهد این مجموعه در این امر پیشرو بوده است .

    |

    نظرات کاربران