در حال بارگذاری ...
  • آغاز مطالعات طرح TOD در استان قزوین

    طرح ( TOD ) در خرداد ماه سال ۹۶ در شورای عالی راه و شهرسازی مصوب شد و مقرر شد در مدت ۴ ماه نقشه راه تهیه شده و به ادارات ابلاغ شود و با استقبالی که در استان صورت گرفت وزارتخانه نیز برای اجرا مصمم شد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : با تعیین ردیف اعتباری ۵۰۰ میلیون تومانی مطالعات اجرای طرح توسعه بر مبنای حمل و نقل (TOD) و بازآفرینی محله راه آهن در قزوین کلید خورد .

    شورای هماهنگی حمل و نقل و شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی استان قزوین روز چهارشنبه در محل سالن جلسات اداره راه و شهرسازی قزوین برگزار شد .

    مسعود حق لطفی در این جلسه گفت : با مدیریت اجرایی ایمنی استان و همکاری همه دستگاههای خدمات رسان زمینه ایمن سازی راهها برای تردد آسان و ایمن مسافران درایام نوروز فراهم کنیم . با اقدامات انجام شده و آمادگی کامل راهدارخانه ها و راهداران ، با همکاری پلیس راه ، اورژانس ، جمعیت هلال احمر ، آتش نشانی و سایر نهادها آماده تسهیل در انجام مسافرت های نوروزی هستیم .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص اجرای طرح توسعه بر مبنای حمل و نقل ( TOD ) اظهار داشت : این طرح سابقه زیادی ندارد و از ۴۰ سال قبل به صورت منظم عملیاتی شده و در کشور نیز آن را در حال اجرا داریم . در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان و در بازدید از شبکه ریلی قزوین به رشت درخواست کردیم با اجرای دو خطه شدن مسیر قزوین به تهران ، قزوین به زنجان و تکمیل شبکه ریلی راه آهن قزوین به رشت چون نیازمند اجرای برخی طرح ها هستیم تا این توسعه هماهنگ باشد .

    حق لطفی اظهار داشت : توسعه شبکه راه آهن در حوزه حمل و نقل باید در استان جدی گرفته شود و با داشتن طرح جامع شهری و طرح جامع ترافیک همه حلقه های اجرای طرح ( TOD ) مهیاست و امیدواریم این طرح را نیز بخوبی اجرا کنیم . طرح ( TOD ) در خرداد ماه سال ۹۶ در شورای عالی راه و شهرسازی مصوب شد و مقرر شد در مدت ۴ ماه نقشه راه تهیه شده و به ادارات ابلاغ شود و با استقبالی که در استان صورت گرفت وزارتخانه نیز برای اجرا مصمم شد .

    حق لطفی گفت : در میان ۳۱ استان کشور استانهای قزوین ، خراسان رضوی و فارس به عنوان پیشرو در اجرای طرح( TOD ) انتخاب شده و دو شهر تهران و ورامین هم در طرح اضافه شده است . برای مطالعات طرح ( TOD ) ردیف اعتباری ۳۰۰ میلیون تومانی پیش بینی شده که انتخاب مشاور صورت گرفته و ۲۰۰ میلیون تومان هم برای بازآفرینی محله راه آهن دیده شده است .

    وی بیان کرد : برای توسعه ایستگاه راه آهن قزوین و بازآفرینی محله راه آهن اقدامات لازم صورت گرفته و با اجرای آن تحول بزرگی در شبکه حمل و نقل ریلی و نیز بازآفرینی منطقه راه آهن قزوین صورت خواهد گرفت که به رونق گردشگری هم کمک خواهد کرد .




    مطالب مرتبط

    هر سال به صورت مستمر میزان وقوع حوادث در نقاط مختلف محورهای مواصلاتی شهرستان پایش شده و نقاطی که میزان تصادفات آن بیشتر باشد به عنوان نقاط پرحادثه ثبت و در برنامه اصلاح قرار می‌گیرد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار کرد : بر اساس آمار پلیس راه استان در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین امسال ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس پلیس راه راهور فراجا اعلام کرد : ۲۲ درصد جانباختگان تصادفات رانندگی بین ۲۰ تا ۳۰ سال هستند که جمعیت جوان را تشکیل می دهند ...

    |

    در بخش برون شهری شیب تلفات ناشی از تصادفات کاهش یافته است ولی باز هم باید تلاش شود تا سانحه ای رخ ندهد و ایمنی سفرها افزایش یابد .

    |

    طرح کنترل ناوگان قبل از شروع طرح با همکاری پلیس راه ، نظارت بر پیش فروش بلیت ، استقرار میز خدمت در پایانه‌های مسافربری و ممنوعیت صدور دربستی صورت وضعیت جمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است .

    |

    نظرات کاربران