در حال بارگذاری ...
  • آمادگی بندر امام‌ خمینی (ره) برای استقبال از هموطنان در تعطیلات نوروزی

    طی تعطیلات نوروزی سال ۹۶ ، بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر از هموطنان از بندرامام خمینی(ره) بازدید کرده و از جاذبه های دریایی و بندری آن بهره مند شدند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، تمام امکانات لازم برای بازدید هموطنان از مجتمع بزرگ بندری امام خمینی (ره) طی ایام تعطیلات نوروزی به منظور آشنایی با نقش این مجتمع بندری در زنجیره ی تأمین کالا و بازرگانی کشور و نحوه ارائه خدمات دریایی و بندری در آن مهیا است .

    حسن خلفی ضمن اعلام این خبر ، اظهار کرد : منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با مساحتی بالغ بر ۱۱ هزار هکتار و برخورداری از چهل پست اسکله در کنار سواحل شمال غربی خلیج فارس و در انتهای آبراه طبیعی خورموسی ، پهناورترین بندر تجاری کشور به شمار می آید و هر ساله ضمن گشودن دروازه های خود به روی هموطنان در ایام تعطیلات سال نو ، آنان را با گوشه ای از خدمات و فعالیت های گسترده و جاری در صنعت حمل و نقل دریایی کشورمان آشنا می کند .

    اتخاذ تمهیدات لازم برای بازدید هموطنان

    مسئول روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین ضمن اشاره به تمهید امکانات خدماتی در مبادی ورودی این مجتمع بزرگ بندری که مشتمل بر ارائه خدمات فوریت های پزشکی و امدادخودرویی به بازدیدکنندگان است ، افزود : در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، این امکان برای هموطنان فراهم شده که در قالب کاروان های خودرویی از اسکله های این مجتمع بزرگ بندری بازدید کرده و با توقف در محوطه ی ایمن از تماشای مناظر دریایی و بندری بهره ببرند .

    مسئول روابط عمومی این اداره کل با اشاره به دعوت از شرکت های بخش خصوصی برای ارائه خدمات گردشگری دریایی ایمن در این بندر ، اظهار امیدواری کرد : با مشارکت بخش خصوصی زمینه ی مساعدی برای بهره مندی هموطنان از گردشگری در آب های خورهای مجاور این بندر فراهم شود .

    آمادگی یگان‌های امداد دریایی

    وی همچنین در ادامه به آمادگی یگان های امدادی برای کمک رسانی به هموطنان در گردشگاه های دریایی اشاره کرده و بیان داشت : یگان های امداد و نجات دریایی به منظور برقراری ایمنی مهمانان نوروزی در گردشگاه های دریایی، شناورهای خود را در دریا و یگان های امدادی را در سواحل مستقر کرده اند .

    مسئول روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به واقع شدن این مجتمع بندری در مسیر یادمان های دفاع مقدس و دیگر شهرهای بندری استان خوزستان ، اظهار کرد : هموطنان در مسیر حرکت خود به نقاط مذکور ، بندر امام خمینی (ره) را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری دریایی انتخاب کرده و ضمن بازدید از این مجتمع بندری ، با مناظری تازه از فعالیت های جاری در صنعت حمل و نقل دریایی کشور و جلوه هایی از ویژگی های این مجتمع بزرگ بندری از جمله پذیرش کشتی های پهن پیکر اقیانوس پیما و تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در حجم و مقیاس بزرگ  آشنا می شوند .

    خلفی در تبیین اهمیت این بندر بزرگ تجاری به جایگاه کم نظیر این مجتمع بزرگ بندری در تخلیه و بارگیری بیش از ۸۵ درصد از حجم کالاهای اساسی کشور از جمله غلات ، روغن خوراکی ، شکر ، برنج و ...  اشاره کرده و از هموطنان دعوت کرد به منظور آگاهی یافتن از نقش بنادر کشور در چرخه حمل و نقل کالا و مبادلات بین المللی ، از این مجتمع بندری دیدن کرده و از نزدیک با ظرفیت ها و امکانات موجود و تأثیر آن بر زندگی خود آشنا شوند .

    گفتنی است ، طی تعطیلات نوروزی سال ۹۶ ، بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر از هموطنان از بندرامام خمینی(ره) بازدید کرده و از جاذبه های دریایی و بندری آن بهره مند شدند .




    مطالب مرتبط

    بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود ؛ همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد .

    |

    با انعقاد این قراردادها ضمن ایجاد فضای استاندارد مبتنی بر شاخص‌های بین‌المللی ، ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) به‌عنوان یک کانون تجاری مهم در شمال غربی خلیج فارس نیز گسترش خواهد خواهد یافت .

    |

    در سال گذشته اخذ مجوز انعقاد قرارداد به ارزش ۷۰ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال و انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری با شرکت‌های بخش خصوصی به ارزش ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بندر امام خمینی(ره) انجام شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب حجم لایروبی طی ...

    |

    عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این پروژه است .

    |

    نظرات کاربران