در حال بارگذاری ...
  • اقدامات راهداری استان سمنان برای ایمن سازی سفرهای نوروزی

    در مورد نحوه اطلاع‌رسانی در ایام نوروز به‌جز سامانه ۱۴۱ که به‌صورت شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی است بروشورهای جامعی را هم تهیه کردیم که تمام مسافران می‌توانند از این طریق هرگونه اطلاعاتی که لازم دارند را در اختیار داشته باشند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون راهداری استان سمنان گفت : طرح نوروزی ما از بیست و چهارم اسفند آغاز و تا هفدهم فروردین ادامه خواهد داشت . معمولاً ما از بیست و هشتم ترافیک در سطح استان شروع می‌شود به‌خصوص به سمت مشهد که اوج ترافیک ما خواهد بود . در برگشت هم روز سیزدهم جاده‌های ما زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت .

    عمیدی ، معاون راهداری استان سمنان در خصوص آخرین تصمیمات و اقدامات در ستاد نوروزی این استان اظهار داشت : جلسه کمیته ایمنی هفته گذشته برگزار شد و هماهنگی‌های صورت گرفته به کلیه دستگاه‌ها و ادارات مربوطه اعلام شد . در این طرح اکثر راهدارهای ما از شروع طرح نوروزی ۲۴ ساعته مشغول فعالیت می‌شوند و آماده خدمت‌رسانی به مسافران خواهند بود .

    وی ادامه داد : در این طرح و برای آماده شدن پیش از شروع طرح نوروزی پروژه‌هایی در دست پیگیری داریم که یکی از آن‌ها مثل عباس‌آباد – کوهک است . پروژه سرازیری کوهپایه هم در دست اقدام است که تکمیل روکش آن در حال انجام است . تقاطع مومن‌آباد هم در برنامه داریم که به دنبال این هستیم تا ایام نوروز آماده شده و به بهره‌برداری برسد .

    معاون راهداری استان سمنان با اشاره به زمان آغاز طرح نوروزی به زمان شروع ترافیک در محورهای این استان پرداخت و گفت : طرح نوروزی ما از بیست و چهارم اسفند آغاز و تا هفدهم فروردین ادامه خواهد داشت . معمولاً ما از بیست و هشتم ترافیک در سطح استان شروع می‌شود به‌ خصوص به سمت مشهد که اوج ترافیک ما خواهد بود . در برگشت هم روز سیزدهم جاده‌های ما زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت . البته چون تعطیلات دو قسمت شده است ما احتمال می‌دهیم که ترافیک در این دو مقطع پخش شود و به‌جز روزهای ابتدایی تعطیلات ، یک مقطع هم در تعطیلات دوم ترافیک را در سطح محورهای استان تجربه خواهیم کرد که در این خصوص برنامه‌ریزهای لازم را بابت کنترل و روان کردن آن انجام داده‌ایم .  

    عمیدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ایمن‌سازی جاده‌های استان اظهار داشت : ما ۱۹ نقطه پر تصادف در استان داریم که آشکارسازی آن انجام‌شده است . نقاط پرحادثه هم ۲۴ نقطه است که در آن‌ها نصب علائم انجام‌گرفته و در مورد هشدار سازی تا آغاز طرح نهایی خواهد شد . ما در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش سفر داشتیم و امسال هم پیش‌بینی ما ۱۰ تا ۱۵ درصد است که در این ایام هم قطعاً این میزان را پیش‌بینی می‌کنیم .

    معاون راهداری استان سمنان در پایان با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته جهت اطلاع‌رسانی کامل به مسافران نوروزی در ایام تعطیلات گفت : در مورد نحوه اطلاع‌رسانی در ایام نوروز به‌جز سامانه ۱۴۱ که به‌صورت شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی است بروشورهای جامعی را هم تهیه کردیم که تمام مسافران می‌توانند از این طریق هرگونه اطلاعاتی که لازم دارند را در اختیار داشته باشند . به‌جز این تابلوهای VMS هم تعمیرات آن در سطح استان در حال انجام است که از این طریق هم اطلاع‌رسانی‌های مورد نیاز را انجام دهیم .




    مطالب مرتبط

    از ۲۴ اسفند الی ۱۵ فروردین سال جاری بیش از یک میلیون ۷۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ گرفته شده از این میان حدود ۳۹ هزار و ۵۴۰ تماس به‌صورت مستقیم توسط اپراتورهای سالن مانیتورینگ این اداره پاسخ داده شده و مابقی اطلاعات لازم را از طریق گزینه‌های گویای سامانه ۱۴۱ دریافت کرده‌اند .

    |

    بیشترین سهم تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ به ترتیب برای استان‌های تهران با ۳۵ درصد، مازندران با ۲۰ درصد و خراسان رضوی با ۶ درصد ثبت شده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت : در تاریخ‌های ۲۲ الی ۲۴ فروردین ماه و همزمان با تعطیلات عید فطر ۱۰ هزار و ...

    |

    ۶۸ هزار و ۵۵۶ فقره بارنامه توسط عوامل ذیربط صادر شده‌ است .

    |

    تعداد ۲۳ میلیون تردد وسیله نقلیه از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین سال جاری به ثبت رسیده است که حاکی از کاهش یک درصدی ترددها در استان نسبت به سال گذاشته‌ است .

    |

    نظرات کاربران