در حال بارگذاری ...

اهمیت مأموریت و برنامه‌های سازمان راهداری در سفرهای نوروزی

با توجه به نزدیکی به سال نو و آغاز طرح سفرهای نوروزی لازم است تمامی همکاران و دست‌اندرکاران واحدهای استانی با آمادگی بیش از همیشه و با به‌کارگیری تمام ظرفیت و توان در اختیار برای انجام سفرهای ایمن هم‌وطنان تلاش جدی داشته باشند تا ضمن جلب رضایت پروردگار موجبات آرامش و آسایش استفاده کنندگان از راه‌ها و رضایتمندی آنان را فراهم آورند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی در همایش «مروری بر آمادگی کامل بخش راهداری و حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در سفرهای نوروزی» گفت : با توجه به اینکه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دو بال ایمنی در جاده‌های کشور هستند به‌هیچ‌عنوان بر سر ایمنی در راه‌های کشور ، سازمان با هیچ فردی مماشات نخواهد کرد .

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با اشاره به اهمیت مأموریت و برنامه‌های جامع و ویژه در سفرهای نوروزی پیش روی هم‌وطنان ، اظهار داشت : از سال گذشته پس از الحاق وظایف بخش راهداری به ادارات کل استانی تلاش بسیار گسترده‌ای انجام شد که فرآیند ادغام با سرعت طی شود و در حال حاضر نیز مدیریت و هیات عامل جدید سازمان مصمم به پیشبرد برنامه‌ها با نگاه روبه‌جلو می‌باشند .

وی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یک بنگاه اقتصادی بزرگ در کشور محسوب می‌شود تصریح کرد : این سازمان می‌تواند نقش و تأثیرگذاری بسیاری بر ارزش پول ملی داشته باشد زیرا دارای کارکنان و مجموعه دست‌اندرکار قریب به ٣ میلیون نفری است که به‌درستی بیانگر حجم بالای کار و تأثیرگذاری بسیار مهم در ابعاد اقتصادی - اجتماعی در کشور را دارد لذا با تکیه‌بر این اصل بخش می‌تواند از ظرفیت‌های خود برای تولید ثروت و ارتقا ارزش پول ملی بهره‌برداری کند .

حسن نیا خطاب به معاونین ادارات کل استانی با تأکید بر دو مقوله مهم صداقت و پشتکار در انجام مأموریت و وظایف محوله ، گفت : علیرغم برخی تنگناها و شرایط اقتصادی در کشور ، لازم است همچنان با تکیه بر دو اصل یاد شده در ارائه خدمات به هم‌وطنان توسط سازمان که بر کیفیت زندگی تمامی آحاد مردم تأثیرگذار است فعالیت‌ها با قوت ادامه یابد که در این صورت مطمئناً شاهد تأثیر مثبت و بسزای آن در جامعه خواهیم بود .

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد : انتظار است تا در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی نیز ایمنی سفر هم‌وطنان با مسئولیت و وظایف محوله‌ای که بر عهده همه مجموعه است در تمام راه‌های کشور تأمین شود .

وی با اشاره به اینکه سه رویکرد مهم برای آینده سازمان پیش بینی شده است گفت : این سه رویکرد شامل مباحث مختلفی از جمله ایمنی ، ITS و IT همچنین موضوع اقتصاد حمل‌ونقل جاده‌ای و به‌ویژه ترانزیت هستند که با توجه به چرخه تولید ثروتی که پیش‌تر اشاره شد نقش اساسی را برای ارتقا ارزش پول ملی ایفا می‌کنند و لازم است به کمک فعالان در بخش ، صاحبان حرفه ، تشکل‌های صنفی و بخش خصوصی در این راستا باهم اندیشی گام‌های بلندی برداشت .

حسن نیا با تأکید بر اینکه امروزه IT, ITS مهم‌ترین بخش اقتصادی کشورها را تأمین می‌کنند ادامه داد : امروزه این اصل را در کشورهای توسعه‌یافته و یا درحال‌توسعه می‌توان مشاهده نمود لذا اگر بخواهیم وارد بازار بزرگ‌تری ازلحاظ سود مالی شویم باید چرخه و گردش فعالیت‌های بخش را به پهنه و گستره‌ی بزرگ‌تری تبدیل نماییم تا از تمامی ظرفیت‌های موجود نیز بهره‌برداری کنیم ، امروزه ترانزیت حلقه اتصال به بازارهای جهانی است و باعث رشد ثروت در جامعه خواهد شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی در انتهای سخنان خود با یادآوری اینکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مجموعه بزرگی است که به هم‌وطنان خدمت‌رسانی می‌نماید ، افزود : با توجه به نزدیکی به سال نو و آغاز طرح سفرهای نوروزی لازم است تمامی همکاران و دست‌اندرکاران واحدهای استانی با آمادگی بیش از همیشه و با به‌کارگیری تمام ظرفیت و توان در اختیار برای انجام سفرهای ایمن هم‌وطنان تلاش جدی داشته باشند تا ضمن جلب رضایت پروردگار موجبات آرامش و آسایش استفاده کنندگان از راه‌ها و رضایتمندی آنان را فراهم آورند .




مطالب مرتبط

ظرفیت پیشبینی شده در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر به طور کامل برای خدمت رسانی به مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ آماده هستند .

|

با توجه به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان بخصوص در ایام طرح نوروزی ، از طریق ایجاد غرفه ها ، استراحتگاه‌ها و مجتمع های خدمات بین راهی، برای اجرای کمپین ۳۰-۶۰ و انتقال مفاهیم ایمنی به مسافران در جهت حفظ سلامت و پیشگیری از حوادث جاده‌ای اقدام می شود .

|

همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

|

افزایش ایمنی و کیفیت سفر در نهایت منجر به بهبود خدمات ، رضایتمندی بیشتر و کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات خواهد شد .

|

با وجود همه کمبودها ، اربعین امسال در حوزه خدمات‌رسانی و پاسخگویی به نیازهای مردم در جایگاه خود نمونه و کم‌نظیر بود .

|

نظرات کاربران