در حال بارگذاری ...

توسعه همکاری های حمل‌ونقل جاده‌ای میان ایران و عراق

پیشنهاد طرف ایرانی برای برگزاری کمیته مشترک حمل و نقل جاده ای در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ در تهران ، امضای نهایی موافقت نامه حمل و نقل بین المللی جاده ای مسافر و کالا همچنین مشکلات شرکتهای ایرانی در حمل یکسره کالا به داخل خاک عراق و تسهیل صدور روادید کثیرالتردد ۶ ماهه یا یک ساله برای رانندگان ایرانی ، نظارت طرف عراقی بر اخذ وجوه نامتعارف و غیر قانونی از رانندگان ایرانی ارایه گردید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فیمابین دو کشور ایران و عراق در بغداد با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی ، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و معاونان وزیر حمل و نقل و وزیر مرمت کشور عراق در بغداد برگزار شد .

هیات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مشاور وزیر راه و شهرسازی و گروهی از مسئولین عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران در چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فیمابین دو کشور ایران و عراق در بغداد شرکت کردند .

با توجه به گستردگی روابط فی ما بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق و اهمیت ویژه مناسبات حمل ونقل جاده ای کالا و مسافر بین دو کشور ، رضا نفیسی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی این سازمان که هماره هیات کشورمان حضور داشت این سازمان که همراه هیات کشورمان حضور داشت در این سفر با عباس عمران الزبیدی معاون وزیر حمل و نقل کشور عراق ملاقات کرد و در خصوص مباحث مرتبط با موضوع حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر و ترانزیت مذاکرات مبسوطی انجام داد .

این گزارش حاکی است از جمله پیشنهاد طرف ایرانی برای برگزاری کمیته مشترک حمل و نقل جاده ای در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ در تهران ، امضای نهایی " موافقتنامه حمل و نقل بین المللی جاده ای مسافر و کالا " همچنین مشکلات شرکتهای ایرانی در حمل یکسره کالا به داخل خاک عراق و تسهیل صدور روادید کثیرالتردد ۶ ماهه یا یک ساله برای رانندگان ایرانی ، نظارت طرف عراقی بر اخذ وجوه نامتعارف و غیر قانونی از رانندگان ایرانی ارایه گردید .

نفیسی ضمن اشاره به تعدد پایانه های مرزی بین دو کشور ، بر لزوم هماهنگی و یکپارچگی در اجرای قوانین و مقررات مربوطه در پایانه های مرزی هر دو طرف تأکید کرد .

وی همچنین به موضوع فعال سازی کریدور شرق _ غرب بویژه مسیر ایران – عراق – سوریه موکداً اشاره کرد .

شایان ذکر است که در حاشیه سفر موصوف ، داود کشاورزیان مشاور وزیر راه و شهر سازی با استبرق ابراهیم الشوک معاون وزیر مرمت و ساخت و ساز ابنیه کشور عراق  ملاقات و مذاکرات مبسوطی در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی به عمل آورد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در پیامی از تلاش شبانه‌روزی راهداران برای جلوگیری از انسداد راه‌ها و جاده‌ها و فراهم کردن شرایط ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سال آینده نگاه ویژه‌ای به بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی و رفع نقاط پرتصادف وجود خواهد شد و وزارت راه و شهرسازی اهتمام ...

|

از مجموع پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شد ، ۳۱ پروژه روکش آسفالت در ۳۳۷ کیلومتر و ۶ پروژه ایمنی راه شامل ۱۳ کیلومتر اجرای روشنایی ، ۷ کیلومتر بهسازی روشنایی و ۷ کیلومتر نصب نیوجرسی آماده شروع عملیات اجرایی هستند .

|

نظرات کاربران