در حال بارگذاری ...

لزوم توسعه روابط میان صنعت هوانوردی ایران و اتحادیه فرودگاه های اروپا

وزیر حمل و نقل آلمان علاقه مند به فعالیت این کشور در توسعه فرودگاه های ایران است و امیدواریم در پروژه قرارداد عمومی بین المللی در فرودگاه امام خمینی(ره) آلمان نیز حضور پیدا کند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای قرارداد طرح تربیت نسل مدیران فرودگاهی ایران در تراز جهانی (اینگام) تاکید کرد که این قرارداد به ایجاد رابطه میان صنعت هوانوردی ایران و اتحادیه فرودگاه های منطقه اروپا در جهت توسعه پایدار کمک می کند .

عباس آخوندی در این مراسم که پیش از ظهر (۲۰ اسفند) در ساختمان مرکزی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد ، تاکید کرد : ارزش ریالی پروژه خدمات آموزش های تخصصی و اختصاصی فرودگاهی و هوانوردی چندان بالا نیست ، ولی به دلیل اینکه موجب ایجاد ارتباط میان صنعت هوانوردی ایران و اروپا می شود ، ارزشی بالاتر از پروژه های میلیون یورویی دارد .

وزیر راه و شهرسازی افزود : وزیر حمل و نقل آلمان علاقه مند به فعالیت این کشور در توسعه فرودگاه های ایران است و امیدواریم در پروژه قرارداد عمومی بین المللی در فرودگاه امام خمینی(ره) آلمان نیز حضور پیدا کند . برای آن پروژه نیز که به زودی اعلام فراخوان رسمی می شود ، پیشنهادهای خوبی از کشورهای مختلفی داریم ولی علاقه مند به حضور آلمانی ها در آن هستیم .

هدف اصلی ، اجرای درست پروژه تربیت مدیران آینده است

پیش از سخنان وزیر راه و شهرسازی ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه امضای قرارداد طرح تربیت نسل آینده مدیران فرودگاهی ایران در تراز جهانی را از سه سال پیش آغاز کردیم ، گفت : در این راستا از قوی ترین مشاوران استفاده و مدل شایستگی مدیران آینده را استخراج کردیم و پس از مطالعات لازم ، فراخوان را برگزار کردیم . همچنین از همه همکاران علاقه مند به مدیریت فرودگاهی دعوت کردیم تا در این طرح شرکت کنند و در نهایت ، از هزار نفری که از فراخوان استقبال کردند ، ۱۰۰ نفر طی مراحل مختلف توسط ارزیابان مستقلانتخاب شدند .

 

 

رحمت اله مه آبادی با اشاره به رقابت سخت چند آکادمی و فرودگاه بین المللی برای حضور در این پروژه افزود : سعی کردیم فضای رقابتی خوبی را فراهم کنیم . هیات های خارجی مختلف پیشنهاد دهنده از پروپوزال های خود دفاع کردند و در ایران به پرسش های مدیران ارشد از جمله اعضای هیات مدیره و معاونان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران پاسخ دادند . گاه برخی هیات ها چندین پروپوزال اصلاحی را ارائه کردند . شورای فرودگاه های منطقه اروپا نیز سه پروپوزال داشت که در نهایت توانست طرحی را که با نیازهای ما تناسب داشت ، ارائه کند .

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود : در مرحله نهایی این طرح ۱۶ شاخص اصلی را در ارزیابی و انتخاب طرف قرارداد مورد ارزیابی قرار دادیم و درنهایت بهترین گزینه انتخاب شد .

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه مذاکره های قبل از امضای قرارداد بیش از هفت ماه به طول انجامید ، گفت : هدف ما اجرای درست پروژه است و در این جهت ، طرف قرارداد سعی وافری را برای تنظیم یک برنامه اجرایی مناسب و موفق داشت که جا دارد در این راستا از طرف اروپایی تشکر کنیم . امیدواریم این قرارداد آغازی برای همکاری های بیشتر میان صنعت هوانوردی ایران و اتحادیه فرودگاه های منطقه اروپا باشد .

مه آبادی همچنین با اشاره به استقبال و پشتیبانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور از این طرح گفت : امیدواریم اجرای طرح تربیت نسل آینده مدیران فرودگاهی کشور به عنوان الگویی موفق برای تربیت مدیران آینده شناخته شده و از این تجربه در سایر دستگاه ها استفاده شود .

 

 

اینگام فرصتی برای نمایش توانمندی تخصصی فرودگاه های اروپاست

همچنین در این مراسم ، میکائیل آنتونیوس کرکلوح، عضو اتحادیه بین المللی فرودگاه ها و رئیس اتحادیه فرودگاه های منطقه اروپا گفت : این قرارداد برای ما گامی جدید است که توانمندی تخصصی فرودگاه های خود را در آموزش مدیران آینده فرودگاهی نشان دهیم و برای شخص من برقراری ارتباط فرودگاهی با ایران دارای اهمیت خاص است . برای ما این پروژه ، استراتژیک است و امیدواریم مدیران آینده فرودگاهی ایران آموزش های خوبی را در اروپا سپری کنند .

وی با اشاره به اینکه بخشی از آموزش های مدیران آینده در ایران و بخشی دیگر در اروپا انجام می شود ، افزود : امیدوراریم طبق برنامه تنظیم شده آموزش اولین گروه مدیران آینده فرودگاهی ایران در ماه می (اردیبهشت ۹۷) آغاز شود .

در این مراسم که پیش از ظهر (یکشنبه) در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد ، غلامحسین باقریان ، عضو هیات مدیره و معاون عملیات فرودگاهی ، محمدرضا امامی ، معاون توسعه مدیریت و منابع ، علی اکبر دلوریان زاده ، مدیرکل آموزش و توسعه نیروی انسانی و علی سینجلی ، رئیس اداره آموزش و برنامه ریزی نیروی انسانی فرودگاه ها از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران حضور داشتند .




مطالب مرتبط

تمام نقاط کشور دارای فرودگاه است و باید مدیران فعال در هر فرودگاه با برقراری ارتباط دو جانبه با مدیران قضایی ، جهت پیشبرد امور و پیشگیری از جرایم اقدام کنند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه شروع عملیات اجرایی فاز دوم فرودگاه امام خمینی به خبرنگاران گفت : بخشی از فاز ۲ ...

|

اگر اختیاراتی از جانب وزیر راه و شهرسازی در این دوره به مسئولان فرودگاه امام خمینی(ره) داده نمی‌شد ، امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شهر فرودگاهی نبودیم .

|

مذاکرات و دیدارها برای انعقاد تفاهم طی روزهای گذشته انجام شد که با سفر معاون اول رئیس جمهوری به چین این قرارداد به امضا رسید و جزئیات آن هفته آینده اعلام می‌شود .

|

تلاش کردیم حداکثر ایمنی را در این فرودگاه رعایت کنیم چون ایمنی در امر پرواز یک اصل اساسی است و تا بسیاری از تجهیزات کمک ناوبری و برج مراقبت و شرایط حفاظتی نباشد امکان پرواز فراهم نخواهد شد .

|

نظرات کاربران