در حال بارگذاری ...

لزوم تمرکز دستگاه‌های خدماتی وزارت راه بر ایجاد نوروزی امن و شاد

اطلاعات در دستگاه‌های باز همه را به یکدیگر مرتبط می‌کند از این رو باید به سمت جریان آزاد اطلاعات حرکت کنیم و امیدوارم این اقدام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مبنی بر نصب و راه‌اندازی ۲ هزار دوربین ثبت تخلف عبور و مرور ، دستگاه‌های توزین برخط و ایجاد استارتاپ جدید که در تاریخ آن کم‌نظیر است ادامه یابد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد : در آستانه نوروز از همه همکاران می‌خواهم تمام تلاش خود را در راستای آسایش ، رفاه ،‌ ایمنی به کار ببندند و اتفاقات اخیر در روحیه ایشان تأثیر نگذارد و تمرکز خود را بر روی سفرهای نوروزی امن و شاد معطوف کنید .

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد : به عقیده من موقعیتی در ایران فرارسیده تا بین مدیریت سیاسی و حرفه‌ای تفکیک قائل شویم و بپذیریم که سازمان‌ها و نهاد‌ها به‌صورت حرفه‌ای مدیریت شوند . همچنین یک فضای کار جمعی در مدیریت حمل‌ونقل که در برگیرنده دستگاه‌های مختلف است را فراهم کنیم .

وی در ادامه ضمن اشاره به روابط حسنه خود با داوود کشاورزیان رئیس پیشین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از قبل از انقلاب بیان کرد : علی‌رغم تشکر و قدردانی از زحمات این دوست عزیز و صمیمی ، سرانجام باید بپذیریم که در جهت مدیریت حرفه‌ای در نهاد‌ها حرکت کنیم .

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حد و مرز مدیریت اتوبوسی معلوم نیست ، گفت : آیا تمام مدیران باید جابه‌جا شوند ؟ یا اینکه قبول کنیم برخی سمت‌ها در داخل حرفه بر اساس صلاحیت‌ها منصوب شوند ؟ که در نتیجه آن کادر تخصصی سازمان این امید را داشته باشد که می‌تواند به بالاترین سمت‌های حرفه‌ای دست یابند . از ابتدا این اعتقاد را داشتم که تغییرات باید حداقل و قابل مدیریت باشد ، همچنین پس از گذشت ۴۰ سال از عمر دولت اگر بنا بر هر دلایلی انتخاب‌ها به‌صورت سیاسی انجام می‌شد ، الآن باید حرفه‌ای‌تر باشند .

آخوندی تأکید کرد : به عقیده من این دیدگاه باید به یک رویه تبدیل شود همان طور که انتصابات اخیر من در وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در داخل حرفه انجام گرفت ، زیرا این اقدام باعث ایجاد یک مدیریت با ثبات می‌شود . در واقع عمیقاً به مدیریت حرفه‌ای پایبندم ، زیرا در صورت عدم حرکت در راستای مدیریت حرفه‌ای داستان سعی و خطا منافع ملی را از بین می‌برد . آرزو می‌کنم در سطح دولت نیز کادر سیاسی محدود باشد و کادر حرفه‌ای به کادر با ثباتی تبدیل شود و تغییر نکند همانند کشور ایتالیا که علی‌رغم تغییر دولت‌ها ، تغییرات در سطح وزیر و چند عضو سیاسی صورت می‌گیرد ، اما بخش کار خود را انجام می‌دهد .

وی با اشاره به مضرات انتصابات سیاسی در سطح دولت تصریح کرد : بر اساس تجربه ۳۸ سال کار سیاسی بر این باور اعتقاد دارم که دستگاه‌های تخصصی نباید از تغییرات سیاسی متأثر شوند ، زیرا هر بار این اتفاق رخ داده در واقع ایران ضرر کرده است . به‌طور مثال گاهی این تغییرات در حد تغییر مدیران در سطح بخشداری و ادرات فرعی نیز صورت گرفته است .

 

 

آخوندی با اشاره به انتصاب مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی از داخل هر یک از همان دستگاه‌ها گفت : به دلیل انتخاب آن‌ها از داخل حرفه در حال حاضر همکاری با آن‌ها بسیار راحت است . حمل‌ونقل یک کسب‌وکار و پدیده زنده است و میلیون‌ها کنشگر در آن وجود دارد که بر اساس قواعد پیچیده‌ای با یکدیگر کار می‌کنند به همین خاطر حتی پلیس ، وزارت راه ، خودروساز و تمام رانندگان ایران جزئی از این سیستم باز هستند لذا برای افزایش کارایی ، ایمنی و بهره‌وری باید به این مقوله به‌طور سیستمی نگاه کرد .

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد : در صورت انتخابات سیاسی کاستی‌ها نیز علت سیاسی پیدا می‌کند در حالی که هنگام مدیریت حرفه‌ای دلایل کاستی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد . حمل‌ونقل یک پدیده مدرن و به‌شدت در حال گسترش است به‌طوری‌که امسال یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار خودرو شماره‌گذاری شده است که بیش از ۶ میلیون دستگاه طی پنج سال اخیر ثبت پلاک شده‌اند ؛ لذا نگاه سیستمی کار بسیار مهمی است .

آخوندی به نقش جریان آزاد اطلاعات در دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت : اطلاعات در دستگاه‌های باز همه را به یکدیگر مرتبط می‌کند از این رو باید به سمت جریان آزاد اطلاعات حرکت کنیم و امیدوارم این اقدام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مبنی بر نصب و راه‌اندازی ۲ هزار دوربین ثبت تخلف عبور و مرور ، دستگاه‌های توزین برخط و ایجاد استارتاپ جدید که در تاریخ آن کم‌نظیر است ادامه یابد .

وزیر راه و شهرسازی خطاب به عبدالهاشم حسن نیا رئیس جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و معاون خود بر ۲ نکته تأکید کرد و افزود : اصل دسترسی آزاد اطلاعات به‌عنوان اصلی‌ترین عامل افزایش ایمنی ، بهره‌وری و مبارزه با فساد مقاومت در برابر رانت محسوب می‌شود و راهکار آن نیز هوشمند کردن سیستم‌ها است که امیدوارم این راه با سرعت بیشتری پیش برود . باید مردم را در تصمیمات خود شریک کنیم و از این رو باید فرایند‌ها شفاف باشند و هیچ فرایندی از دید مردم پنهان نماند .

آخوندی از استانداران درخواست کرد که کمیسیون ایمنی راه‌های استان‌ها را یک‌مرتبه دیگر در استان‌ها با هدف مروری بر مسائل ایمنی سفرهای نوروزی برگزار کنند .

وزیر راه و شهرسازی خواستار ورود سازمان صدا و سیما به موضوع ایمنی در سفرهای نوروزی شد و گفت : این بحث فقط مخصوص جاده نیست بلکه در حوزه هوایی ، دریایی ، ریلی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد . لذا همه باید تلاش کنیم که که حمل و نقل ایمن ،‌ روان و آسان برای مردم برقرار شود و این اصلی ترین خواسته من از همکاران حوزه حمل‌ونقل است .

رئیس کمیسیون ایمنی راه های کشور خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها متذکر شد : مدیران کل راه و شهرسازی ، دبیران کمیسیون ایمنی راه‌های استان‌ها هستند و موظفند در جلسات حضور یابند . ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را خدمت مهندس حسن نیا تبریک عرض می کنم و امیدوارم با همکاری تمامی اعضای هیئت عامل و مدیران کل اقدامات شایسته ای انجام داده و نشان دهند که مدیریت حرفه‌ای از مدیریت سیاسی بهتر خواهد بود .

  •  




مطالب مرتبط

محورهای کهک ، فردو ، دستجرد ، تاج خاتون ، قاهان و ... از جمله محورهای روستایی هستند که در دستور کار این اداره کل جهت پیگیری ارتقای آنها به راه فرعی غیر شریانی قرار دارند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور را از ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تردد بین استانی از ابتدای طرح تا چهاردهم فروردین ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه بوده که از کاهش دو درصدی نسبت به مدت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

|

         

|

نظرات کاربران